Cronica God Forbid - Earthsblood

Cronica God Forbid - Earthsblood
Nu am urmarit cu atentie evolutia trupei GOD FORBID, exista atat de multe formatii in America incat e greu sa ramai informat. Insa nu acesta este subiectul de astazi ci Earthsblood.

N-am inteles niciodata catalogarea de american metal asa ca o exclud din start. Daca precedentul Constitution of Treason a fost primit cu mult scepticism de fani si critici deopotriva, am senzatia ca Earthsblood va lasa in urma o cu totul alta impresie pentru ca, de ce sa nu recunoastem, daca in America exista cateva sute de trupe slabe si total lipsite de acel element de originalitate, in cazul de fata God Forbid bifeaza in catalog un album senzational de bun.

Liric, Earthsblood trateaza relatia dintre om si mediul inconjurator sau mai exact respectul si multumirea acordata. O mare surpriza din partea lui Byron Davis care se muleaza perfect pe compozitii oferind o varietate destul de rar intalnita. Ma refer aici la tehnica vocala, la idei in compozitie si la faptul ca Byron s-a implicat in mod direct in procesul de compozitie spre deosebire de acei vocali care pur si simplu 'trantesc' cateva linii pe materialul oferit de restul trupetilor, astfel ca apare si o lacuna serioasa in compozitii.

Cum am mentionat mai sus, aici nu e cazul. Acum nu vreau sa pun catalogari cert e ca multi fac confuzia cu metalcore. Da, exista si ceva influente din aria metalcore insa mult mai predominata este structura progresiva. Piesele in sine au o lungime in medie de 6 minute ceea ce ofera un spatiu vast pentru instrumentatie. Foarte multe ruperi de ritm, balansate ocazional de pasaje simple dar in forta. Atmosfera discului este destul de intunecata si se potriveste de minune cu partea lirica foarte usor de descifrat in ciuda unui stil vocal poate mai 'extrem'.

Fiecare piesa are cate ceva de oferit, momentan am ramas foarte surprins de The New Clear, compozitie in tonul Nevermore. Discul este plin de influente atat moderne cat si traditionale, extrase evident din scena americana. In orice caz, de apreciat amestecul de progresiv cu sonoritati 'metalcore' extrem de bine plasate in contextul liric si muzical.

Cum am spus si la inceput, habar n-am ce a facut God Forbid pana acum. Tot ce stiu este ca Earthsblood este unul din cele mai impresionante albume 'americane' lansate in ultima perioada.

The Discovery
The Rain