Sully Erna - Avalon (cronica de album)

de Dan Harlea

Sully Erna - Avalon (cronica de album)

Citizen Journalism: Sully Erna, vocalul trupei Godsmack, a reusit dupa 7 ani de munca sa-si lanseze primul sau album solo.

Sunetul albumului este amplu, rotund, muncit si, nu numai asta, dar se vede ca domnul Erna nu este numai vocal, ci multi-instrumentist, pentru ca accentul pica si pe instrumentatie, nu numai pe vocea lui. Totul este aranjat astfel incat sa se creeze o atmosfera care pe de-o parte iti aduce serenitate, dar pe cealalta parte te bantuie, iti trimite fiori pe sirea spinarii.

Versurile si vocea sunt impecabile. Tot ce e pe albumul asta e scris si cantat din suflet. Toate versurile sunt scrise de Erna, unele presupun ca sunt scrise folosind ca inspiratie viata lui, altele avand ca sursa de inspiratie diverse carti. In general acestea au tendinta sa fie destul de triste, dar iti raman in cap. Pana la sfarsitul albumului m-am trezit ca fredonam deja refrenele. Vocea lui Erna nu numai ca suna exceptional in contrast cu vocea Lisei Guyer, dar si singur isi face treaba foarte bine. Prezenta, puterea si timbrul vocal parca vin peste melodii exact ca piesa lipsa dintr-un puzzle.

Impresia pe care mi-a lasat-o acest album este una foarte buna. Il ascult de cateva zile incoace incontinuu. Inca de la prima piesa cand incepe sa bata vantul si cu acesta vine si chitara, pana la ultima piesa care te bantuie, albumul este unul de exceptie. Sunetul unic, versurile si vocile, instrumentatia, toate creeaza un album care te ia de la zero si te trece prin diferite stari de la melodie la melodie.

In concluzie, jos palaria domnului Erna! Ne-a anuntat el ca o sa fie un sound putin diferit, dar nu ma asteptam la asta si am fost placut surprins.

Trebuie neaparat sa-l ascultati!