Cronica Gogol Bordello la Arenele Romane

Ca un fan inrait ce sunt, asteptam un concert Gogol Bordello in Romania inca de prin 2001. Pentru ca in Romania farmecul unui concert al americanilor este de ne-egalat. Geniul muzical al lui Eugene Hutz poate fi rasplatit cum trebuie doar in Balcani. Ei bine visul mi s-a implinit, vinerea trecuta pe 25 mai la Arenele Romane unde alaturi de Shukar Collective si Nightlosers, au venit americanii.

Si au sosit cu un arsenal impresionant de piese mai vechi si mai noi si cu una sau doua de pe viitorul lor album care va aparea in iulie (merci Sherbu (de aur) !). Am fost fascinat sa vad din nou live piese de pe ultimul lor album, Gipsy Punks, dar si oldies but goldies de pe albumele din deceniul trecut cum ar fi Baro Foro sau Madagaskar - Rumania (piesa pe care Eugene a cantat-o chiar in limba romana). Aproximativ 1500-1700 de oameni la concert, shocant de multi avand in vedere awareness-ul americanilor in Romania.

Am ramas stupefiat chiar, pentru ca stiam ca 90% din cei prezenti venisera pentru Shukar Collective si Nightloser, dar au reactionat foarte foarte bine inca de la prima piesa Gogol Bordello. O atmosfera senzationala intarita de un show fantastic de scena, si de incredibila carisma a lui Eugene. Cele doua chinezoaice animatoare, foarte deinzvolte au tzopait cam pe toata durata concertului alaturi de colegii lor de trupa. Un violonist exceptional insotit de un acordeon parca vrajit au creat o atmosfera suta la suta balcanica.

Mult mesaj politic in muzica americanilor dar si in vestimentatie, Eugene avand o zvastica taiata chiar in frunte pe o bandana. Pentru mine personal, highlight-urile serii au fost Illumination (de pe coloana sonora a filmului Everything is Illuminated) si Think Localy f**k Globalaly. Au amintit pana si de incidentul Basescu cu ziarista in intro-ul piesei Mala Vida, si l-au salutat chiar si pe Gaby Molotov ( TRAITZI !) cu care Eugene este bun si vechi prieten.

Un concert de zile mari cu un sunet bun si o atmosfera de exceptie ! O sa-i re-re-re-vad negresit la Peninsula in iulie !