Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam

Norvegienii de la Cronica Cronica Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam, despre care in ultimul timp s-a auzit mai cu seama datorita extravagantelor cu care si-au delectat fanii in concerte cum ar fi capete de oi infipte in pari si bai de sange animal aruncat peste niste domnite asezate pe cruce, si-au facut timp sa compuna totusi 8 piese din care sa scoata un album.

Ele nu aduc mari schimbari fata de Cronica Cronica Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam-ul mai vechi, continua directia inceputa cu "Pentagram" (1994) si "Antichrist" (1996) si urmata apoi in 2003 cu "Twilight of the Idols - In Conspiracy With Satan" atat la nivelul sound-ului cat si la nivel conceptual. "Ad Majorem Sathanas Gloriam" este un album tipic de black metal, foarte putin "alterat" de tendinta actuala de a introduce elemente melodice in metalul extrem, foarte putin, adica mai deloc.

Tobele si chitara mi se par piesele de rezistenta din "Ad Majorem Sathanas Gloriam", chitara cu riffuri extrem de rapide si brutale, in special in piesa care deschide albumul, "Wound Upon Wound", sau in "Untamed Forces" si tobele care iti trimit pur si simplu rage-ul in sange. De altfel, bateristul este nimeni altul decat Frost de la Satyricon care contribuie la albumul celor de la Cronica Cronica Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam in calitate de session drummer, si se intelege ca este prezent aici stilul sau agresiv, rapid cu sunete metalice care ti se imprima in minte.

Cronica Cronica Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam

Primele doua piese, "Wound Upon Wound" si "Carving A Giant" incep asemanator si continua asemanator, tobe, chitara si screaming-uri in forta. "God Seed (Twilight Of The Idols)" are tonalitati inalte contrastand cu bass-ul, remarc din nou chitara, intr-adevar impresionanta.

"Sign Of An open Eye" este putin diferita de restul pieselor de pe "Ad Majorem Sathanas Gloriam", este ceva mai complexa, cu lungi pasaje instrumentale (sunt auzite chiar si clape) si voce mai putin prezenta, care doar recita

versurile

, un pic mai lenta dar cu ruperi de ritm, revenind din cand in cand iarasi la riffuri rapide si tobe brutale, scotand sunete hellish.

"White Seed" are cel mai rapid intro pe care l-au auzit la o trupa de black metal in ultimul timp, blastbeaturi, vocea tinand pasul cu instrumentatia, absolut superb; restul piesei este o demonstratie de screaming din partea lui Gaahl, aducand pe alocuri a Immortal din vremuri mai vechi. "Exit" mi se pare ca aduce subtile elemente de death metal. Alta piesa care vine foarte in forta dupa un scurt respiro este "Untamed Forces", un exemplu bun de cum poti doar prin sound transmite ceea ce spui si prin versuri. Albumul se incheie cu"Prosperity and Beauty", mai putin alerta dar la fel de puternica, cu screaming vocals-urile lui Gaahl la intensitate maxima.

In ce priveste mesajul pe care il transmite albumul da, nu se poate nega ca ar fi unul satanic, dar membrii trupei declara ceva destul de interesant si anume ca pentru ei Satan este mai degraba o stare de spirit, un leitmotiv care ii induce intr-o stare de agresivitate si negare din care ia nastere muzica lor. Cronica Cronica Cronica Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam - Ad Majorem Sathanas Gloriam il citeaza adesea pe Nietzsche cand vine vorba despre versurile si mesajul lor.

Albumul, desi cam scurt, cu doar 8 piese si o durata de aproximativ jumatate de ora, cred ca ii multumeste pe impatimitii genului black metal, ascultatorii altor genuri de metal poate ca l-ar gasi cam monoton, repetitiv si lipsit de inovatie, poate chiar un material de care te poti cu usurinta lipsi.

Highlights: "Wound Upon Wound", Sign of An Open Eye", White Seed", Untamed Forces", atmosfera de pe album, chitara si tobele.

GORGOROTH

Cristina N.