Demoni, umbre si catacombe spirituale in noul album Gothic (cronica)

de Andreea Gherfi

Dupa ce in urma cu aproximativ patru ani ne amenintau muzical cu "Expect the worst", Gothic revine in atentia publicului cu un nou material de studio, al patrulea ca numar din cariera trupei. Mult asteptatul "Demons" va avea ceremonia oficiala de lansare in data de 10 februarie, in club Fabrica din Bucuresti, cu un concert plin de surprize pe care va recomandam sa nu-l ratati!

In urma cu cateva zile, Gothic si Loud Rage Music ofereau publicului sansa de a asculta integral noul material al trupei, o ocazie minunata de a ne satisface o chinuitoare curiozitate. Despre "Demons" auzisem foarte multe, insa apucasem sa ascultam doar piesa ce da titlul acestui material. "Demons" - piesa - promitea un alt fel de "sound" si o noua aventura catre zone un pic straine genului, dar fara a parasi apele intunecate ale stilului ce defineste trupa.

Asteptarile nu ne-au fost dezamagite, aparent nici cele ale publicului: Gothic, veteranii metalului romanesc, au lansat un album complet in care se reflecta cu claritate cei aproape 25 de ani de experienta muzicala pe care ii au la activ. Impanat pe ici, pe colo, cu voce clean, elemente synth si electro, dar pastrand un ritm curat si molipsitor, "Demons" este un material lucrat cu multa atentie, iar toate aceste detalii se pot observa cu usurinta ascultand a doua piesa din tracklist, "Disillusion". Guturalele agresive ale lui George Lazar, tanarul solist ce activeaza si in trupa Invader, isi gasesc in mod inuman locul langa pasajele melodice ale chitarii lui Alin Petrut, intr-un echilibru muzical extrem de placut urechii.

Materialul cuprinde opt piese a caror durata oscileaza intre 4 si 6 minute cu mentiunea ca "rautatile" sunt concentrate in a doua jumate a albumului, in piese precum "Destroying the Masses" si "From Within". Ce ne-a ramas pe creier? Clar "Disillusion", pe care asteptam cu nerabdare s-o ascultam live si pe care va invitam s-o descoperiti si voi impreuna cu celelalte piese de pe acest album.

Nu uitati, ne vedem pe 10 la concert! \m/

Componenta Gothic:

Alin Petrut – guitar, vocals