Cronica Grimus la Suceava

Cronica Grimus la Suceava
Mai prin iarna, un cetatean din Iasi ma intreba cam ce public ar avea Grimus la Suceava. Stiind eu ceva, insa nefiind lamurit despre trupa, i-am zis ca la numar s-ar aduna cam cat aduce Luna Amara sau Travka. Numarul platitorilor a fost cam tot pe acolo, poate mai mic, dar nu stiu daca venirea lor a fost cauzata si de reducerea la jumatate a pretului intrarii pentru elevi si studenti.

Fata de alte concerte din Suceava acum am avut parte de o adevarata invazie emo si pseudopunk, multi dintre ei aranjati serios cu produse farmaceutice umane si veterinare.
Concertul a fost organizat in Vox cu incepere de la ora 21, dar pentru a se aduna lumea s-a dat drumul pe la 22. Grimus e o trupa care abordeaza un rock alternativ ce penduleaza intre britpop, Placebo si emo.

Daca vreti, Grimus canta o muzica de hipermarket ce merge excelent inainte de Craciun, intre o colinda cu Stefan Hrusca si una cu Narcisa Suciu. Acu vreun an ascultam City FM la treaba si din cand in cand se baga piesa aia a lor, Solitude (care in cadrul soului a avut un statut special cu efecte pirotehnice, acompaniamentul publicului si o descarcare mare de energie), insa nu credeam ca e o trupa romaneasca.

Oamenii au cantat vreo doua ore, au fost solicitati si pentru bis si publicul tot mai vroia, insa ei nu au mai vrut si s-a terminat concertul.

Ca infatisare am avut: un vocal imbracat intr-o haina cu scufita si plina de bolduri, presupun ca era un ecran electric, insa nu era nicaieri legat la pamant dupa modelul OcS, un basist sarit noaptea, cand se crapa de ziua, pe geam din Tokyo Hotel, un baterist si un chitarist cu alura de trupe englezesti ce se pot vedea pe VH1, dintre care ultimul stapanea excelent o tehnica de dans cu chitara in mana observata pentru prima data de mine la Pompiliu Darjan, intr-o emisiune "Feriti-va de magarus", un alt chitarist atipic si un personaj care avea o clapa noutate pentru mine si anume clapa chetci cu girofar.

Clape cu laptop am mai vazut, clape cu desktop am mai vazut, da' clape cu girofar inca nu. Ce-mi mai placea mie la clapa aia era taciscrinu' capacitiv. Trupa Grimus a venit si cu niste chinezarii pirotehnice de carnaval (unele au functionat, altele ba, deoarece membrii trupei nu stiau sa umble cu ele si indicatiile in chineza nu prea ii ajutau), intrerupatoare, becuri cu halogen, portavoce, percutie, dar si raiduri si incursiuni alea vocalului, care lua cu asalt niste canapele pe care mai apoi sta tantos cu portavocea la gura si cu microfonul in dosul ei ingaimad niste fleacuri distorsionate.

Toate astea utilizate de vocal l-ar fi facut invidios pe insusi clovnul Siminica de la Circul Globus. In tot acest timp flacaul de la bas, ala uns pe la ochi cu negru, repeta startul de pe loc cu basul in mana. Un spectacol bun pentru ce si-au propus, pe partea muzicala si a colaborarii cu publicul nimic de reprosat, insa pe partea de imagine si atitudine un pic penibil pe alocuri, insa hilar.

Au avut publicul pe care l-au meritat si care s-a manifestat exact asa cum trebuie la un asemena concert. Putin cam timid initial, insa docil, executa orice comanda de pe scena. Miscarile lor aduceau a oameni cu paraziti intestinali, unii cu tenie, altii cu limbrici si aia care sareau mai tare cred ca aveau oxiuri, oricum cand te uitai in ochii lor citeai "Tusin Forte" si vreo doi pseudopunkeri care au incercat un pogo rahitic, au terminat cu ceva capete sangerande prin veceul clubului Vox.

Cenusareasa in seara concertului putea fi aleasa dupa modelul politistului prost, adica la intamplare. Numitorul comun a fost incaltarea din gutaperca facuta in China. Laureata titlului "Te cunosc dupa sandale Cenusareaso" este:

Un calcul simplu de aritmetica ne arata ca ideea reducerii pretului biletului de intrare pentru anumite categorii, coroborata cu cresterea numarului de spectatori a fost cam acelasi lucru dpdv al incasarilor organizatorului, fiindca a avea cu 30% mai mult public fata de data trecuta (concert Piatra + Ashaena) e cam descurajant si sa vedem daca vor mai fi concerte in Suceava.

Lucian Sv

N.R. :
opiniile exprimate in articol apartin STRiCT AUTORULUI si nu METALHEAD.ro.