Cronica Lansare Grimus - Panikon la Suburbia

Joi seara, in Suburbia, s-a petrecut un eveniment mult asteptat de segmentul de public ascultator de asemenea muzici: Grimus a lansat primul album, intitulat Panikon.

Seara a inceput cu un scurt recital al celor de la Tep Zepi, invitati sa deschida evenimentul si sa
incalzeasca atmosfera. Nu stiu daca stiti, dar si Tep Zepi are un material nou-nout, vinilul RetroFetish, piesa de colectie, as zice. Cumva, mi se pare ca atitudinea Tep Zepi s-a mai schimbat in ultima vreme. Poate ca s-au mai maturizat ca formatie (au deja vreo doi anisori), poate ca primul material discografic le-a dat (aaaaripi) ceva incredere in ei, cert e ca am vazut pe scena o atitudine diferita. Buna. Imbunatatita. Asta nu poate decat sa ma bucure, pentru ca am asa, un (retro)fetish pentru formatiile care comunica bine cu publicul, si Tep Zepi a facut asta joi.

Nu am inteles niciodata ce-i cu limita aia de spatiu intre scena si public lasata la unele concerte. Nu ma refer la gardul fizic ce delimiteaza zona in care se fac pozele cu acreditare, ci la spatiul ala lasat la cantarile in cluburi, ca si cum publicului i-ar fi frica sa nu primeasca un grif in dinti sau.. In fine.

Banuiesc ca nici lui Bogdan, vocalul Tep Zepi, nu i-au picat bine metri de podea, ca a coborat de pe scena si a cantat din public. Genul asta de manifestari, zic eu, intaresc relatia dintre oamenii care canta si oamenii care asculta ce se canta.

In alta ordine de idei, Tep Zepi a sunat bine, fain, inchegat. Am ascultat unele piese vechi, gen Contact", care are si videoclip, si altele mai noi, care nu mai stiu cum se numesc. Poate ii convinge cineva totusi sa mai cante coverul ala Queens of the Stone Age, No One Knows", care suna excelent.

Povestea cu Grimus este insa un pic diferita. M-am dus la lansarea asta mai mult din curiozitate, pentru ca ultimele lansari, cel putin din aria asta nemetalica, au trasat un fel de standard pentru cum trebuie sa se desfasoare un eveniment de gen. Ei bine, cam asta ar fi marele minus al serii, ca lansarea Grimus nu s-a inscris pe linia de care am vorbit. Daca nu as fi stiut de ce sunt acolo si daca nu m-as fi trezit cu niste confetti pe cap la un moment dat, nu mi-as fi dat seama ca se intampla ceva special. E foarte adevarat ca Bogdan (Bogdan, de la Grimus, de data asta) a spus in timpul concertului ca e o seara speciala, ca lanseaza album, ca au adus o chitara speciala din Cluj pe care vor sa se semneze toti fanii, dar eu, sincer, ma
asteptam la mai mult.

Altfel, concertul a fost fara pata. Destul de multa lume, nici cat sa se calce tenisii intre ei, dar nici cat sa para trist de gol. In mod cert, castigarea Gbob-ului de anul trecut le-a adus nu numai beneficii de ordin material, cum ar fi Panikon-ul scos la o casa de discuri in Italia, dar si un numar de fani foarte dedicati, care au cantat impreuna cu formatia piesa de piesa si care au cerut zgomotos bis-ul.

Surprizele serii au fost cele doua piese cantate cu invitati, prima cu Bogdan de la Tep Zepi, a doua cu Dan Byron.

In concluzie, poate ca din cauza ca nu mai e asa fum in Suburbia, sau poate ca din cauza decorului intr-adevar te simti ca-ntr-un acvariu, cum am citit pe undeva, seara de joi a fost una ok. Cam de nota 7.50, asa. Era in mod cert loc de mai bine, dar se putea si mult mai rau. Sunt convinsa ca fanii Grimus de care vorbeam mai sus au avut o seara de nota 10, si asta nu poate decat sa ma bucure. Sper doar ca, pe viitor, o formatie cu trecut si cu povesti de spus nepotilor, cum e Grimus, sa fie mai atenta la detalii.

Uneori, niste proiectii cu oameni panicati, niste confetti si sase tricouri asemanatoare pe scena nu sunt suficiente.

SK