Hammerfall - Infected (cronica de album)

de Rosu Mircea

Hammerfall este o trupa cu renume mondial,singura ca mai duce in spate power-ul in ziua de astazi. Nu o sa vorbesc despre cat de tari sunt ei, despre versurile lor epice, sau despre albumele lor reusite. O sa arunc cu navol in ei, caci, ca orice mare fan al unei formatii am fost crunt dezamagit de ultimul lor album: Infected.

Multi dintre cei care asculta Hammerfall sunt obisnuiti ca pe un album "slabut" de-al lor sa apara macar un templar in versuri,un dragon sau un regat blestemat. In toate albumele Hammerfall de pana acum a fost mereu vorba de metal, batalii epice, paladini/templieri si chiar mai mult metal. Ei, acuma aproape niciunul din termenii enumerati nu este prezent in noul album (sunt unele pasaje,dar slabute).

Sa o luam de la un capat. Coperta. O mana de zombie si un geam crapat... Serios? Pana acum pe copertele lor se lefaia un ditamai muntele de metal, Hector, mascota trupei, care poza epic. Se pare ca anul asta Hector a fost trimis la frecat menta. Coperta fiecarui album Hammerfall a fost facuta pana acum de Sam Didier, art director la renumitul studio de jocuri Blizzard, care are in palmares titluri ca World of Warcraft si Diablo. Si se potrivea, la naiba, lore-ul din WoW cu ce canta Hammerfall. Au chiar si un sat in-game numit Hammerfall. Tribut, cica. Revenind la subiect, coperta Infected pare facuta in MS Paint.

Sa incepem cu disectia melodiilor de pe album.Prima este intitulata "Patient Zero". Atmosfera macabra si apasatoare,teroare forta,DA!!! E perfect! Pentru un film cu zombie sau Left 4 Dead,nu pentru o trupa ca Hammerfall.Versuri mediocre,Oscar,Frederik si Pontus isi fac treaba la chitara, dar nimic memorabil. Poate doar vocea lui Joacim,care pare maturizata deplin.

A doua piesa e B.Y.E - Bang You Head. Lucru pe care nu l-am facut,deaorece piesa nu ma indemna sa o fac.La un pol total opus de ce transmitea trupa prin Hearts on Fire spre exemplu. Urmatoare piesa este "One more time".Aici versurile sunt o.k., descriind extrem de vag o conspiratie mitologica intre Cer si Iad.Satane pe pamant, COBORATE din cer. E binisor.

De-abea urmatoare piesa imi intra putin in gratii, "The Outlaw". Povestea unui om care a venit intr-o lume oarba cu idei si credinte noi,dar care este persecutat, in final ca sa aflam ca el a avut dreptate si ca persecutorii ii cer ajutorul si apoi ii cere "nelegiuitului" sa-i judege.Imi aminteste de "Dark Wings, Dark Words" numai ca-i lipsesc chorus-urile acelea epice.

Urmeaza un cover la o trupa maghiara legendara, Pokolgep, si anume Send Me a Sign. Numai de bine. In continuare,avem "Dia de los muertos", o melodie mediocra care are la plusuri versurile in spaniola ce ii dau un sarm aparte."I refuse" este o melodie care simti ca nu se potriveste genului, ca a fost "convertita" de la pop si facut cover,dar nu e. Pacat. Avem apoi "666-the enemy within", poate cea mai buna melodie de pe album datorita versurilor si a instrumentelor. Vocea lui Cans iarasi e perfecta.Acum vine oaia neagra, "Let''s Get It On" scrisa de Oscar Dronjak, (chitaristul) in totalitate. Jalnic, poate solo-urile de chitara mai fac ceva.

Ultima piesa,este si preferata mea, "Redemption", un fel de balada care are elemente ezoterice ("Black Sun rising/Fall Material God/Opus Magnum/Seize Redemption) si simti ceva din albumul "Renegade" (2002).

Albumul este, pe o scara de la 1 la 10, de nota 6,5/7. Singurul lucru bun la el este vocea lui Cans, net superioara albumelor anterioare, proprii sau in trupa. Lipsa corurilor a daunat mult lui "Infected" , acest element fiind inlocuit uneori de orga(666,Redemption).