Cronica Hardcore Superstar - Dreamin In A Casket

Sunt curios care a fost reactia publicului american la vederea celor 4 suedezi ce activeaza sub titulatura Hardcore Superstar. Cu un nume nu prea inspirat, formatia a ajuns pe locul 1 in Suedia si nu numai, fiind una din cele mai succes trupe ale axei Suedia-Finlanda-Novegia.

Piesele se incadreaza in zona sleaze rock, un stil specific anilor 80, cu mare priza la publicul american amator de Guns N'ROses sau Skid Row. Desi vizual, Hardcore Superstar lasa de dorit, muzical se prezinta foarte bine. Da, stilul anilor 90 este evident insa prezentarea sa este adevaratul punct forte. In ciuda unor clisee si pasaje "furate" din compozitiile Faster Pussycat sau Motley Crue, cele 12 piese de pe Dreamin In A Casket isi indeplinesc scopul: un album bine balansat, melodic, cu o serie de idei suficient de inspirate pentru a atrage chiar si cel mai inrait ascultator de metal extrem.

Plus ca pentru fanii anilor 90, cu siguranta va fi o gura de aer proaspat. Partea buna legata de Hardcore Superstar, este ca profita de toate avantajele tehnice ale lui 2007. De exemplu, in piesa Sofisticated Ladies auzim un sampler, precum si o voce sintetizata, mai exact inainte de refrenul " I Don't Wanna Sleep With Sofisticated Ladies". O piesa alerta, ce pastreaza structura clasica a pieselor extrase din perioada 1990-1995.

Un plus pe partea de baterie. O tehnica bine pusa la punct, cu ceva pasaje destul de indraznete. Spre deosebire de alte trupe sleaze/glam/etc, Hardcore Superstar nu includ balade. Piesele raman pe un tempo mediu, destul de alert. Toate compozitiile reflecta un singur lucru: atmosfera anilor 90.

Din punctul meu de vedere, lipsa de tehnica si de pasaje elaborate nu poate fi criticata. Sa fim seriosi, compozitiile complexe ar dauna grav atmosferei si temelor melodice. Inca un plus pentru vocea lui Joakim Berg, un om ce se regaseste in trecutul muzical, astfel ca reuseste sa imbine tonalitati marca Motley Crue, cu Hanoi Rocks sau chiar AC/DC.

Piesele au un mesaj de clar, astfel ca abumul contine titluri precum " Sorry For The Shape I'm In" sau "Wake Up Dead In A Garbagecan. Totusi trebuie sa remarc lipsa de inspiratie a videoclipului Dreamin' In A Casket. Ca piese de referinta, as recomanda Sophisticated Ladies, Spreadin' The News sau Sensitive To The Light (cu un intro similar cu Sepultura).

Dreamin In A Casket este un material "optimist", alert si destul de inspirat (mai putin riffurile Motley Crue). Totusi, videoclipurile lasa de dorit.

HARDCORE SUPERSTAR

Lemmy