Cronica IPR = HARDCORE

Cronica IPR = HARDCORE

Sambata seara - evenimentul pe care-l asteptam de mai bine de o luna, concertul Implant Pentru Refuz. Controverse legate de IPR au existat in permanenta, fie ca a fost vorba de oameni din industria muzicala romaneasca care i-au considerat pe Implanti insuficient de vandabili (a se citi comerciali) pentru a fi semnati, fie provenite chiar din sanul comunitatii de fani Hardcore Punk. Paradoxal, caci scena romaneasca a "muzicilor cu distors" nu e atat de dezvoltata incat sa o putem rupe in comercial aka "sell-outs" si underground aka "DIY".

Cronica IPR = HARDCORE
IPR = HARDCORE

Trecand peste simpatii si antipatii, atat Godmode cat si Implant Pentru Refuz au pus in scena un show grozav. Oricine a fost acolo poate marturisi ca sunetul a fost foarte bun pentru ambele trupe si ca atmosfera a fost una cu care scena romaneasca hardcore (da! Am spus hardcore!) se poate mandri. Asa ar trebui sa arate orice concert intr-un club romanesc. Public educat, trupe energice care dau totul pe scena, atmosfera de prietenie si buna-dispozitie generala.

Seara a inceput cu invitatii speciali, Godmode. Din pacate n-am intuit corect ora de incepere a concertului si nu am putut prinde decat ultimele acorduri din prestatia Godmode. Desi muzica lor nu e chiar pe gustul meu, din putinul pe care l-am auzit pot spune ca s-au descurcat ok. Au avut ceva oameni in fata scenei insa ma aflu in imposibilitatea de a relata mai multe. Dau vina pe afisul care nu specifica clar ora de incepere a concertului.

Cronica IPR = HARDCORE
IPR = HARDCORE

Dupa un moment de respiro au inceput Implant Pentru Refuz. Lumini violet, mesaje intortochiate, apoi explozie de energie care a aruncat publicul in aer. Nu voi detalia playlistul, suficient e sa spun ca au cantat si piese noi si piese vechi punand accent bineinteles pe cele de pe Monolith. Vlad Dobrescu a fost primit foarte foarte bine de catre public care l-a tratat ca pe unul dintre Implanti. Totusi, singurul membru de pe scena care a fost suficient de curajos sa faca Stage Diving a fost Bulbuc.

Spectacolul adevarat l-a facut publicul care a raspuns pozitiv trupei si au trimis inapoi inzecit energia pe care o primeau de pe scena. "Baietii cu sepci" - cum au fost numiti de catre cativa oameni participanti la concert - au deschis un cerc in care s-a facut si Hardcore Dancing ca la carte rupt uneori de impingeri destul de putin violente.

Cronica IPR = HARDCORE
IPR = HARDCORE

Au existat insa si 2-3 personaje dubioase care au intrat la concert in avansata stare de ebrietate si au stricat uneori distractia celor din multime, izbindu-se haotic si violent in oamenii pasivi din jurul lor. Mai trebuie sa treaca ceva timp pana cand astfel de personaje sa inceteze sa-si mai faca aparitia la concerte de acest gen. Totusi, 99% din oamenii prezenti acolo stiau foarte clar de ce au venit si s-au comportat asa cum ar trebui sa se comporte lumea la un astfel de concert.

Stage Divinge, Crowd surfing, Windmill-uri si 2 Step-uri in moshpit, 2 bucati Wall Of Death si clasicul Pogo la Propaganda au incalzit literalmente atmosfera din Suburbia. A fost intr-adevar placerea mea sa particip la un astfel de eveniment alaturi de acest public pe care sper sa-l revad si la concertele putinelor reprezentante de *core + metal care mai canta prin Bucuresti : Crize, Protest Urban sau Proof.

Cronica IPR = HARDCORE
IPR = HARDCORE

Nu avem inca sansa de a vedea Killswitch Engage in Romania insa putem sa ne bucuram de scena noastra locala care, spun eu, ca e destul de ok. Nu inteleg uneori mentalitatea publicului cunoscator de hardcore punk din Romania care de-abia asteapta trupe fantoma din Macedonia, Bulgaria sau alte tari europene prezentate sub eticheta Do It Yourself insa nu sustin scena romaneasca care e mult mai buna decat cea a tarilor anterior mentionate.

Cronica IPR = HARDCORE
IPR = HARDCORE

In rest, haideti pe la show-uri sa ascultam