Cronica IPR in Fire: Rezistenta continua

Daca saptamana trecuta am avut un Mr. Big al chitarii plus cea mai punk trupa din aria death metal, era normal ca weekend-ul sa ne ofere ceva la fel de special. Implant Pentru Refuz in Fire, primul concert de club din Bucuresti dupa o lunga absenta.

Daca tineti minte ultimul recital IPR in Bucuresti a fost chiar la NoiseFun festival, insa publicul in mare parte absent precum si vremea nefavorbila si-au pus amprenta, astfel ca mai toate prestatiile au avut de suferit.

Inainte de a vorbi despre trupe, vreau sa va anunt ca in Fire s-a produs un eveniment pe care cei 2-3 fotografi si cameramani care mai vin pe la concerte de profil il asteptau de foarte multa vreme: Au pus lumini! Nu becul acela solitar nelipsit de 2 ani, ci chiar lumini in adevaratul sens al cuvantului. Si se pare ca le vom vedea si la evenimentele viitoare.

Prima trupa a serii (si ce surpriza) au fost baietii de la DeadEye Dick, prezenti aproape pe fiecare afis al concertelor din ultima luna. Toata aceasta activitate se pare ca a dat roade, caci bucurestenii suna din ce in ce mai bine. Fata de ultimul lor concert din LMC, DeadEye Dick au sunat mult mai inchegat, foarte echilibrat si fara greseli de executie.

Legat de executie, parca Dorin (tobarul trupei) a grabit putin ritmul, piesele capatand un plus de forta. Dar cum nimic nu e perfect, apare eternul minus al trupei DeadEye Dick: vocalul! Cum am spus si in trecut, nu contest calitatea corzilor vocale (desi am observat ca se incumeta doar la screamuri sau pigsqueeluri) ci atitudinea si infatisarea.

Cu o atitudine desprinsa de la concertele de alternativ, cu replici de genul 'am vazut pe youtube cum fac aia moshpit la With Full Force, hai sa incercam si aici' nu ajungi nicaieri caci traim in Romania pana la urma. Plus o prezentare 'amanuntita' a trupei (la fel ca si data trecuta), poate un pic prea bogata in detalii. In fine, fiecare cu gusturile lui.

Asa cum scrie si la barlog, scriem ce gandim. Important este ca DeadEye Dick suna din ce in ce mai bine si ne putem bucura ca avem in peisaj inca o trupa care ignora pe cat posibil metalul batranesc.

Pana aici lucrurile au mers bine, Katala in spatele mixerului deci sunet zid. Urmatorii au fost Arcadia care din pacate cred ca au fost cea mai dezavantajata trupa straina ce a calcat pe la concertele din Fire. Ghinionul lor e ca au dat de romani, mai exact pustani de 17 ani care cred ca e cool sa huidui si sa injuri trupa care se afla in fata ta pe scena, trupa care totusi a batut un drum pana in Bucuresti, trupa care vine sa-ti cante, repeta aproape zilnic si pana la urma fac ceva la care acei pustani doar viseaza (sau nu, probabil au alte ocupatii mult mai interesante).

Ce vreau sa spun este ca pe tot parcursul concertului se tot striga "De ce urli la mine?", "Go home", "Nu mai tipa de pe scena", "Ma doare capul", s.a.m.d. La replica cu 'go home', trupa deja s-a simtit si au anuntat ultima piesa.

Arcadia sunt un hibrid intre metal, hardcore si ceva alternativ cu un sound foarte inchegat, executie precisa, nimic de reprosat. Reactiile au fost dintre cele mai proaste, aplauze imprastiate si evident 'Go Home'. Arcadia suna mai bine decat multe trupe autohtone de profil si cu asta cred ca am spus tot.

A urmat un recital de aproape 2 ore cu un public pe care de aceasta data zau daca l-am inteles. Daca la We Love Hardcore, 'sportul extrem' s-a desfasurat in conditii cat se poate de placute, aici au fost doar pustani care se impingeau la intamplare, dadeau coate pe unde apucau si evident ca a iesit o taranie pur romaneasca. Trecand peste acest aspect, IPR au oferit un recital demential cu un playlist bine pus la punct, multe piese cu Ochelari plus un invitat special la finalul concertului (Radu de la DeadEye Dick).

Am avut de audiat compozitii din toata cariera trupei: Subzero, Solitor, Sidef, Rezistenta continua, Messages to Gods, Mental, Tacere si Resemnare, IPR Gherila, s.a.m.d. Trupa foarte relaxata, se simte experienta acumulata in ultimii ani, ca de obicei recunoscatoare pentru sprijinul aratat de publicul prezent la concerte. Cam atat de spus, pe IPR cred ca multi dintre voi i-ati vazut si cred ca sunt constienti de calitatea muzicii si a mesajului. Implant Pentru Refuz merita mai mult, merita un loc in peisajul european, iar primul pas in acest sens a fost deja facut.

Asadar, trecand peste problema publicului autohton, Bring the Noise a oferit inca un concert de calitate, de aceasta data si cu lumini:) Felicitari si lui Katala pentru sunet. Daca aveti chef de ceva sonoritati 'proaspete', pe 28 octombrie se desfasoara a doua editie We Love Hardcore cu Nine Eleven, M16, Proof si DeadEye Dick.