Cronica In Flames: Only for the weak

Cronica In Flames: Only for the weak

Oh, sell me the infection, it is only for the weak. Cam asa suna un vers al celei mai cunoscute piese a suedezilor de la In Flames. Si am inceput cu aceste versuri pentru a sublinia cat mai clar contrastul de aseara. Mai exact ca show-ul celor patru (din pacate) inflacarati din data de 30 martie nu a fost un show pentru cei slabi de inger ba dimpotriva, necesita plamani tari, picioare de fier, urechi de tabla si mult curaj.

Cronica In Flames: Only for the weak

N-o sa inteleg niciodata de ce au adus organizatorii o asemenea trupa intr-o chichineata de cort instalat la Arenele Romane si, mai rau, de ce n-au anuntat acest lucru. Incep cu prima problema. Daca Hetfield se juleste la un deget, anuleaza un turneu intreg. In Flames au cantat fara un chitarist. O comparatie dureroasa, stiu, dar sincer am ramas total dezamagit de ce-am vazut si ce am auzit ieri. Dupa ce vezi In Flames pe o scena de 30 pe 20 de metri pe un sunet de darama Casa Poporului si apoi ajungi la cort (ca la romani asa) sa-i vezi pe niste amarate de JBL-uri care nici calibrate calumea nu erau, te ia cu fiori pe sira spinarii.

Update 01.04 - Dupa o discutie cu Sfinx Experience am aflat ca motivul pentru care trupa a sunat ciudat a fost faptul ca sunetistul In Flames a stat pe scaun sub inaltimea publicului cam 90% din concert. In mod firesc, acolo, jos suna altfel. Cat despre JBL-uri, recunosc ca am exagerat cu afirmatia "amarate". Instalatia de sunet e foarte buna. Trebuie doar sa fie folosita de un sunetist competent. Asa ca Events si Sfinx nu trebuie sa-si asume nicio vina !

Cronica In Flames: Only for the weak

Dar sa incepem cu inceputul adica cu intarzierea de o ora a probelor de sunet si cu o problema destul de mare pentru mine: spatiul din fata scenei dedicat fotografilor avea 1 metru latime si vreo 10 lungime, adica aproximativ 10 metri patrati unde erau acreditati si inghesuiti peste 40 de fotografi. Marfa? A fost o adevarata "placere" sa ma calc cu colegii in picioare ca sa tragem niste poze de mantuiala.

Primele "victime" ale serii au fost bucurestenii de la Snapjaw care asteptau inflacarati acest concert de mai bine de 2 luni. Ei bine, sunetul (de pe scena) le-a facut feste asa ca dupa trei piese si-au salutat fanii si au coborat lansand locul bucurestenilor de la L.O.S.T.. Ce sa zic? De Snapjaw am mai tot scris asa ca va zic doar ca in sfarsit au apucat si ei pestele cel mare, adica un concert pe aceeasi scena cu o trupa de calibru, dar, din pacate si-au uitat norocul acasa. Show foarte bun totusi apreciat de fanii care i-au aplaudat indelung si sustinut cu inima deschisa.

Cronica In Flames: Only for the weak

L.O.S.T. ne-au (in)cantat cu noua componenta care ii include pe Klepsy (My Shadow, Tiarra) si pe R (Abigail) oferind un setlist scurtat datorita intarzierilor. S-au axat doar pe hit-uri (daca le putem spune asa) si au avut un sunet destul de bun, "eroare" cauzata probabil datorita clapei si prezentei a doua chitari, combinatie destul de buna atunci cand nu esti var cu sunetistul, combinatie care egaliza destul de frumos sunetul pe fata. Revin cu laude pentru cum suna trupa in doua chitari si aduc ceva laude noi la adresa lui Klepsy care a "dat in ele" de le-au sarit la propriu capacele (la tobe!).

Cronica In Flames: Only for the weak

Ei bine, o pauza de jumatate de ora, scena complet goala, ceva muzica de adormit copiii, inghesuiala maxima (cred ca erau peste 2000 de persoane inghesuite pe 800 de metri patrati), bere vanduta la doza astfel incat daca le aveai cu tirul sportiv puteai sa-l ochesti pe Anders exact in chelie etc.. Un plus au fost din nou oamenii de la paza in frunte cu Irode & Co care, ca de fiecare data au asigurat protectie maxima atat pentru public cat si pentru trupe. Una peste alta (si la propriu si la figurat), sa trecem la atractia serii, o trupa pe care o asteptam de multa vreme pe meleagurile noastre.

Cronica In Flames: Only for the weak

In Flames au intrat direct in branza. Doua trei vorbe de complezenta cu publicul (au revenit apoi cu adevarate discursuri) urmate apoi de metal de la ma-sa de-acasa, acolo unde chitara curge dulce si toba iti mananca timpanul. Anders n-a fost niciodata un mare solist live, dar stie sa-si tina fanii in flacari, stie sa faca show si stie sa-si anime publicul. L-am prins intr-una din zilele sale bune asa ca a suplinit din plin lipsa lui Jesper cu multa voie buna si animatie la maxim. Publicul a fost exceptional ca de fiecare data, nu mai trebuie sa insist aici.

Am avut parte de cateva scene destul de nostime. Prima in care Anders a cerut o camera foto din public, a aruncat-o la loc pentru ca nu era pornita, a prins-o din nou si a fotografiat de pe scena 2000 de oameni cu manilie in aer. A declarat chiar ca se pricepe destul de bine la asta si ar putea lucra la circ.

Cronica In Flames: Only for the weak

A doua faza memorabila a fost atunci cand l-a intrebat pe unul din fanii veniti cu o palarie interesanta de clown alb rosie "How can you wear that at a metal show?" (poze gasiti in galeria foto). Apoi i-a luat-o din cap si a purtat-o cateva minute, sustinandu-si gestul cu un speech bun de Casa Alba. Si sa nu uitam cand i-a pasat microfonul unui fan de la gard care i-a urat vreo cateva chestii de inima albastra in suedeza.

Cronica In Flames: Only for the weak

Playlistul a fost destul de colorat si cred ca a impacat toti fanii. Am avut piese si de pe Colony si de pe Reroute To Remain si de pe Clayman dar si de pe ultimul album al trupei A Sense Of Purpose. Legat de partea instrumentala refuz sa scriu ceva doar ca s-a simtit, evident, lipsa lui Jesper. Era oricum firesc ca hiturile supercunoscute sa impanzeasca playlistul asa ca am avut parte de bocanci pe tavan (de cort) la Cloud Connected, Trigger, Take This Life, Delight And Angers sau Only For The Weak.

Mai jos gasiti un clip oficial si o filmare a unui fan de la concertul de aseara.

Cam atat de aseara. Regret ca n-am avut parte de o locatie si de un sunet pe masura pentru calibrul trupei. Totusi, felicitari organizatorilor de la Events ca au adus o trupa pe care foarte multi dintre noi o asteptam de 10-15 ani.

P.S. Ca bonus l-am avut pe Lenti stage manager :)

O galerie foto a concertului poate fi urmarita pe METALHEAD aici: Poze Concert In Flames la Bucuresti

Un interviu video cu In Flames, realizat inaintea concertului, poate fi urmarit mai jos: