In Flames - Sounds Of A Playground Fading (cronica de album)

de sleepfucker

Noul album In Flames nu o sa placa fanilor primelor albume.cei care au stigmatizat trupa pentru ultimele materiale si pentru schimbarea progresiva a soundului,intr-unul mai melodic, cu mai multe pasaje clean, or sa urasca si or sa arunce cu bolovani si in acest nou album, "Sounds Of A Playground Fading."

Insa fanii open minded, care au acceptat noul sound, or sa iubeasca albumul. mie unuia chiar imi place, cu cateva mici exceptii si mi se pare mult mai bun decat precedentul, "A sense of purpose" din 2008. nici acela nu a fost un album rau, dar ii lipsea parca ceva. pe acest album gasim piese in maniera old school In Flames, rapide, cu riffuri grele, cu growl si tobe puternice, avem si doua piese mai la sentiment asa, sau cel putin cu voce clean aproape in totalitate si ceva mai putin heavy, anume ”The attic” si ”Liberation”-ultima este foarte inspirata, sigur va cuceri multi sentimentali. exista si traditionala Jester, instrumentala, de data asta purtand numele ”Jester`s Door”. unii vor zice ca In Flames s-au vandut comercialului si scriu piese accesibile, care sa placa cator mai multi oameni. se va zice ca vor bani, vor sa fie vizibili. asa au zis si despre Amorphis, la fel si despre Paradise Lost, despre Dark Tranquility, Metallica, Tiamat si lista poate fi lunga. eu cred ca trupele vor doar sa incere noi teritorii, noi sounduri.

Nu or sa cante la fel ca acum 20 de ani. oamenii se schimba, se schimba gusturile, ideile. oricum, toate aceste trupe , inclusiv In Flames si-au creat un sunet propriu, recogniscibil si asta face marea diferenta intre o trupa buna si una uriasa. Albumele de la inceput ale trupei, impreuna cu cele At The Gates si Dark Tranquility au creat un nou gen,toata lumea stie asta, nu insist, sunt albume de hotar si le iubesc pe toate. le-am ascultat, le stiu pe dinafara. Insa mi-a placut felul in care trupa a evoluat, imi place vocea lui Anders de acum la fel de mult cu cea de atunci de la inceputuri si Bjorn inca stie sa scoata din cutiuta lui cu minuni riffuri si solouri foarte catchy si bune. imi pare rau ca a plecat Jesper, este o pierdere pentru trupa. Toti membrii isi fac treaba foarte bine.

Versurile sunt la fel de directe si de catchy ca intotdeauna. Am citit reactii negative la versurile In Flames in general, au fost catalogate drept cheesy. nu sunt de acord. faptul ca sunt simple si usor de retinut nu le face rele, din contra, asta poate fi un plus, pentru ca se intiparesc bine in mintea ascultatorului. in plus, unele sunt profunde si vorbesc despre stari si lucruri prin care am trecut cu totii.

Overall, albumul nu este o capodopera, este un album tipic noului In Flames, mai bun ca precedentul, unul care mie personal mi-a placut si pe care l-am ascultat de multe ori si o sa il mai ascult. Il asteptam de multa vreme si nu m-a dezamagit. Sunt sigur ca multi nu vor fi de acord cu mine, dar asta nu ma deranjeaza. In Flames We Trust! Nota 8.5