Pentru a accesa aceasta sectiune trebuie sa ai cont si sa fii logat!

Poze si cronica de la 70000 Tons Of Metal!

Poze de la concert (click pentru a le mări)

Poze de la 70k tons of metal Poze de la 70k tons of metal Poze de la 70k tons of metal Poze de la 70k tons of metal
Adauga si tu o poza

02 Februarie 2017 - 06 Februarie 2017

Am incheiat cronica 70000 Tons Of Metal de anul trecut oarecum indecisi daca vom mai participa sau nu si la editia din 2017. In 2016, revenirii in tara i-a urmat, fireste, un an la fel de aglomerat si tumultuos ca si cel anterior. Pe masura ce lunile treceau, in momentele in care simteam nevoia de o pauza, rememoram experienta inedita care a fost pentru noi 70000 Tons of Metal 2016.

Poze Poze pentru articole - 70k TOM Desi aveam multe motive care sa ne demonteze ideea de a ne aventura din nou la bordul navei Indepencence of the Seas, o samanta fusese deja plantata si incepuse sa creasca in mintea fiecaruia dintre noi. Astfel, pe la mijlocul verii, deja reusiseram sa ne convingem unul pe celalalt ca totusi ar fi pacat sa nu incercam sa mai mergem o data, acum ca stiam cum e si cum am putea sa ne bucuram si mai mult de experienta. Si ce daca n-a sunat chiar cum ne-am asteptat? E totusi o experienta live. Si ce daca luminile au fost proaste? O provocare in plus sa ne inbunatatim tehnicile de fotografie! Iar cu programul.. ei bine, putem sa nu ne mai propunem unul atat de ambitios si sa facem ce simtim la fata locului.

Farmecul acestei experiente consta in lucruri mai subtile, in ineditul situatiilor care te prind in mreje si te fac sa revii. Unul din avantajele categorice este faptul ca, desi esti la un festival, ai camera si toaleta ta. Poti sa dormi cand vrei, cat vrei si esti la cateva minute de mers pe jos sau cu liftul, de concertul preferat. Macarea e pentru toate gusturile si o gasesti la orice ora iar cozile la alcool sunt inexistente, gasesti un bar sau un steward cu un carucior de beri la gheata la fiecare colt. Comfortul e la el acasa iar noi suntem, cu siguranta, "comfort creatures".Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Inca din vara, organizatorii incepusera  sa promoveze noua editie si sa anunte trupe precum Anthrax, Annihilator, Haggard, Therion sau Death Angel. Cand Kamelot, Amorphis, Orphaned Land, Arch Enemy si apoi Omnium Gatherum au fost adaugati la lista trupelor prezente, decizia a fost ca si luata. Pana sa ne dezmeticim, biletele de avion erau rezervate si la fel si locurile in cabina noastra de interior, 8119.

Poze Poze pentru articole - 70k TOMInscrierii i-a urmat o perioada de nerabdare, cu verificari fervente ale canalelor de social media ale 70000 Tons, pe care, timp de aproape 4 luni, s-a asternut linistea si nu s-a mai postat nicio trupa! Internetul vuia de propuneri, presupuneri si scenarii care mai de care mai diverse. Ca si cand Mos Craciun ne-ar fi auzit framantarile, in apropierea Craciunului anunturile de trupe s-au reluat, dar n-au continuat neaparat intr-o directie pe gustul nostru. In ultimul moment, Gojira si Nile au anuntat ca nu mai pot participa si au fost inlocuiti de Carcass si Overkill.

Una peste alta, am decis ca totusi 20 de trupe pe care le-am marcat cu "must see" sunt suficiente pentru un timp atat de scurt. Asemenea noua, alti 3020 de fani din toate colturile lumii (74 de nationalitati diferite) au venit sa-si vada trupele preferate cantand de doua ori in 4 zile, sa-i cunoasca la sesiuni de meet and greet sau sa le studieze tehnicile in sesiuni "Artist Clinics". In plus, din 61 de trupe reprezentand stiluri de la trash la symphonic metal, care au cantat aproape 24 din 24, cu siguranta aveam ocazia sa descoperim o pasiune noua.Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Ca sa evitam neplacerile din anul trecut, cand oboseala si diferenta de fus orar s-au impotrivit vointei noastre de a vedea cat mai multe trupe si a de a rezista cat mai tarziu in noapte, ne-am decis sa plecam cu cateva zile inaintea croazierei, ca sa avem timp sa ne acomodam, si bine am facut!

Poze Poze pentru articole - 70k TOMNemaifiind straini zonei si procedurilor de imbarcare, in dimineata zilei de 2 Februarie ne-am prezentat relaxati pe cheiul din Port Everglades si dupa cateva ore eram la bordul impunatoarei Independenceof the Seas, un vapor de 154.407 tone si o lungime de 339 metri care avea sa ne poarte pe noi si alte 5446 de suflete (festivalieri, muzicieni si membri ai echipajului) inspre Haiti cu o viteza de 21.6 noduri (40 km/h). Stiam nava de la prova la pupa, nu mai era nevoie de turul de explorare de anul trecut. Dupa ce ne-am identificat cabina si ne-am lasat bagajele, am dat fuga sa inchinam o bere pe Promenada de la Deck 5 ca apoi sa iesim pe punte pentru a vedea plecarea din Port Everglades intr-o scena demna de "Titanic". Si uite asa ne aventuram pentru a doua oara in apele cenusii ale Atlanticului, cu destinatia Labadee, Haiti dar mai mult decat atat, cu destinatia muzica, fotografie si voie buna. Si bere! :) Poze Poze pentru articole - 70k TOM

In prima zi, concertele au debutat in cele 3 sali din interiorul navei, in timp ce pe Pool Deck se lucra de zor la ridicarea celei mai mari scene in aer liber din apele internationalel pe care se va canta in urmatoarele 3 zile. Prima prestatie pe care am vazut-o a fost a celor de la Amaranthe, carora problemele tehnice le-au facut o figura urata. Dezamagirea a fost rapid stearsa de energia celor de la Death Angel cu o interpretare vocala impecabila si o prezenta scenica debordanta. Au declarat ca se bucura foarte mult sa ia parte la eveniment si au si demonstrat-o, spre incantarea tuturor celor care au reusit sa umple pana la refuz in mica sala Ice Rink - Studio B.

Poze Poze pentru articole - 70k TOMProgramul a fost dat peste cap de intarzierea celor de la Testament, in asteptarea carora, dupa 40 de minute, multimea adunata in Alhambra Theater a inceput sa scandeze "WTF, WTF!". Veteranii trash-ului au raspaltit insa intarzierea, asa cum era de asteptat. Tot in Alhambra Theater au urmat Arch Enemy, una din trupele mult asteptate ale lineup-ului. Alissa a dominat scena cu o forta invers proportionala cu statura ei delicata. In salile mai mici am mai vazut trupe precum Nightmare, Devildriver, Unleashed. Cu toate bunele intentii, concertul celor de la Kalmah, a caror participare a fost foarte bine primita de catre public, urma sa ne gaseasca sound asleep in cabina noastra de pe puntea 8. Poze Poze pentru articole - 70k TOM

In a doua zi Orphaned Land ne-au incantat pe scena de la Alhambra Theater si mesajul lor de unitate prin muzica a fost foarte bine primit de publicul prezent. A fost una din trupele pe care am fost sa le vedem si la prestatia de la intoarcere. Pe scena mare, in aer liber, vantul avea sa dea de furca sunetistilor si artistilor deopotriva. Legendarul Uli John Roth si cei de la Haggard au avut probleme vizibile (si, din pacate, auzibile). Partiturile li s-au pierdut in apele Atlanticului si au avut nevoie de maxima concentrare ca sa nu apara desincronizari. In  pofida tuturor impedimentelor, Janika Groß a cantat impecabil iar Stefana Sabau si Catalina Popa "rocked their hearts out". In goana de a asculta cat mai multe trupe, am vazut franturi din concertele celor Poze Poze pentru articole - 70k TOMde la Xandria, Angra, Overkill, am facut cunostinta cu muzica celor de la Avatarium si am fost fascinati de Amorphis care au cantat multe piese de pe ultimul album, pe scena mare de la Pool Deck. Si ca si cand n-ar fi fost suficient, au urmat Carcass, "batranii" de la Anthrax si Anihilator si oh, cireasa de pe tort, Kamelot! I-am urmarit cu un suspin in suflet dupa fenomenalul Roy Khan, dar cu mintea deschisa pentru "noul" Kamelot cu Tommy Karevik pe care nu-l mai vazusem live pana acum. Aside from the sound, it was all we expected, and more! Prezenta pe vas a Alissei de la Arch Enemy a adus la viata intr-un duo de zile mari hit-ul Liar Liar, lansat in 2015 pe albumul Haven, dar si binecunoscutul "March of Mephisto". Elize Ryd (Amaranthe) s-a alaturat celor doi pentru Sacrimony, spre incantarea noastra si a majoritatii cruiser-ilor prezenti pe Independence.Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Therion a fost un show excelent dar si una dintre cele mai triste experiente de la 70000 Tons. Chitaristul Christofer Johnsson a urcat pe scena purtand un guler imobilizator, care sa-l ajute sa faca fata prestatiilor, in conditiile unui diagnostic de dubla fractura de vertebre cervicale.4 Tarziu in noapte ne-am bucurat de intalnirea cu Omnium Gatherum impreuna cu care, a doua zi, urma sa exploram coasta Labadee-Haiti la bordul unui catamaran.

Poze Poze pentru articole - 70k TOMIn a treia zi a croazierei am ajuns la "destinatia" noastra, insula Haiti. Pentru ca in anul anterior excursia pe care o rezervaseram s-a anulat, anul acesta am fost precauti si ne-am facut rezervarile din timp. Am optat pentru activitati organizate impreuna cu membrii trupelor, pentru ca stiam ca in felul asta sigur vor exista suficienti participanti incat sa nu ne trezim "anulati" din nou. Experienta de a asculta Omnium Gatherum impreuna cu membrii Omnium Gatherum navigand in briza oceanului a fost de neuitat. La fel si rapelul pe "Dragon's Breath Zip Line",  cel mai lung zipline din lume. De la o inaltime de 150 metri, zipline-ul se intinde peste plaja si peste apa aproximativ 800 de metri, pe care-i cobori la o viteza de 50 km/h. Amazing! Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Mult prea preocupati de experientele noastre inedite de pe tarm, ne-am intors pe nava prajiti bine de soarele inselator si cu usoare urme de insolatie. Numai buni pentru inca o tura de Overkill, Testament, Haggard, Amorphis si, evident, Kamelot, de data aceasta pe scena mare de la Pool Deck. Am stercurat printre concerte si putin Marduk si cateva piese din show-ul celor de la Equilibrium, cu care am incheiat inca o zi plina a festivalului 70000 Tons of Metal.

Poze Poze pentru articole - 70k TOMIn ciuda eforturilor organizatorilor de a implementa un sistem care sa scurteze timul de asteptare la cozile de la merchendise, anul acesta am ramas fara tricourile de "Survivor" si fara tricourile cu formatii deoarece numarul nostru de ordine n-a mai ajuns sa fie chemat pana la finalul programului de functionare al "magazinului" amenajat in Dining Room.

In ultima zi a festivalului ne-am grabit catre piscina sa prindem locuri bune la una dintre cele mai haioase activitati ale festivalului, concursul "Belly Flop", o intrecere in care conditia fizica nu conteaza iar dimensiunea cat mai mare a pantecului e un plus in a genera cel mai mare splash. Au concurat pana si copii, juriul (din care au facut parte, printer altii, Kobi Farhi, vocalul din Orphaned Land, Dianne van Giersbergen, vocalista din Xandria, Van Williams, bateristul trupei Ghost Ship Octavius sau Felipe Andreoli, basistul trupei Angra) s-a distrat de minune iar cei trei finalisti au sarbatorit cu o clasica baie de sampanie.Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Ne-am bucurat apoi de Orphaned Land pe Pool Deck si-am savurat, ca de majoritatea datilor cand ajungeam in proximitatea scenei mari, cate un cornet de inghetata asortata de la automatul Sprinkles, convenabil pozitionat in stanga scenei, langa iesirea din photo pit.

Intre timp, in Alhambra Theater lumea se pregatea de zor pentru "All Star Jam" organizat si prezentat de Jeff Waters (Annihilator) care a marturisit in deschidere ca a inventat show-ul la o bere, in karaoke lounge, dupa ce la prima participare pe croaziera a aflat de regula organizatorilor ca acceasi trupa nu putea concerta doi ani la rand. Ideea a prins de minune la public, care desi in marea lui majoritate e format din oameni Poze Poze pentru articole - 70k TOMcare merg la multe festivaluri si concerte, rar are oportunitatea sa vada pe aceeasi scena colaborari ale muzicienilor din trupele preferate. Anul acesta muzicieni din trupe precum Anthrax, Testament, Overkill, Death Angel, Annihilator, Scar Symmetry, Therion, Stuck Mojo au colaborat pentru a da viata unor piese clasice precum "Romeo Delight" by Van Halen, "War Pigs" by Black Sabbath, "Stand Up and Shout" by Dio, "Flying High Again" by Ozzy Osbourne, "Riff Raff" by AC/DC, "The Trooper" by Iron Maiden, "Wasted" by Def Leppard, "Grinder" by Judas Priest, "Killed by Death" by Motorhead, "I Wanna Be Somebody" by W.A.S.P., "Hammer-Smashed Face" by Cannibal Corpse si "Metal Militia" by Metallica.Poze Poze pentru articole - 70k TOM

Cuvantul de incheiere al organizatorului a avut loc in inchieierea concertului celor de la Therion, moment incarcat de multa tristete, in care chitaristul Christofer Johnsson si-a anuntat retragerea, cel putin temporara, in incercarea de a trece peste gravele probleme de sanatate care-l impiedica momentan sa faca pana si cele mai obisnuite lucruri sau sa cante cele mai banale acorduri. Tarziu in noapte Death Angel au sustinut concertul de inchidere a acestei editii.

Poze Poze pentru articole - 70k TOMObositi, dar multumiti si cu rezervoarele pline de muzica buna si experiente minunate, ne-am retras in cabina sa ne impachetam bagajele. A doua zi dimineata, debarcarea si zborul Miami - Londra - Otopeni avea sa ne readuca la realitate, intr-un Bucuresti cenusiu cu mormane de zapada murdara, balti, frig si ploaie. Oh, 70.000 Tons of Metal and Indepencence of the Seas, we wil miss thee!

Va multumim ca v-ati rapit cateva minute din timpul vostru pentru a ne citi "cronicuta" si daca inca nu v-am convins sa treceti 70000 Tons of Metal pe "bucketlist-ul" vostru, poate va vor convinge aceste imagini. :)

Toate pozele de la eveniment pot fi vazute >>AICI<<

Text si poze: Mihaela si Sorin Pop

Cele mai citite articole