Cronica Indian Fall - Screaming Down

Cronica Indian Fall - Screaming Down
Tin minte ca undeva in 2003, am gasit pe renumitele huburi DC un folder intitulat Indian Fall - Pathfiner si Counting The Emptiness, titlu urmat de o paranteaza cu textul: Made in RO, incredibil. Exact aceeasi reactie am avut-o si eu atunci cand am ascultat Pathfinder. Despre EP ce pot sa spun, din punctul meu de vedere nu se ridica la nivelul discului din 2001. In 2004 lucrurile au luat o intorsatura ciudata, astfel ca celor de la Indian Fall le-a trebui 3 ani pentru a reveni pe scena autohtona. 3 ani de pauza si 10 de activitate, aniversati prin lansarea unui nou single intitulat Screaming Down.

Screaming Down se prezinta sub forma unui cd promotional ce contine pe langa piesa cu acelasi tiltu, o compozitie extrasa de pe EP (si anume Phantasmagoric), plus o piesa remasterizata extrasa de pe Pathfinder (Breathing). De asemenea, cd-ul dispune de 2 videoclipuri pentru piesele Things That I... si Screaming Down. Cum era de asteptat, principalul punct de atractie este Screaming Down, o compozitie aleasa probabil pentru a trasa o linie generala asupra viitorului album.

Care sunt diferentele intre Pathfinder si viitorul material? Inca nu stim, insa judecand dupa aceasta noua piesa, avem de-a face cu o trupa mult mai ordonata. Ordonata in sensul ca spre deosebire de Pathfinder unde fiecare piesa avea cate ceva din fiecare stil, pe Screaming Down sunetul este mult mai inchegat atat ca structura, cat si ca mixaj.

Desigur, elementele de pe primul disc se pot regasi si in aceasta piesa, in special spre final unde avem un pasaj de blastbeat destul de similar cu cel din piesa Black Suite. Screaming Down nu are un intro si intra direct intr-un tempo balansat. De notat clapele, care de acesta data au un rol mult mai predominant, avand o prezenta constanta pe fundalul piesei.

Versurile au capatat o alta directie, astfel ca daca pe primul disc tema principala se concentra asupra starii umane si a sentimentelor, pe Screaming Down versurile par sa relateze o cu totul alta poveste: "Holding the archers before the night/Empties my brain/I see demons/Dead is the silence upon my plague/Until I find my lost sorrow/Wait for the artist painting my face/Shadows against human nature/Release the archers before the night/Empties my soul/I lost fear...

Cat despre videoclip, acesta este filmat intr-o maniera clasica destul de similara cu Things That I... Clipul este alb-negru, cu diverse pasaje extrase din studio sau din concerte. In afara de Screaming Down, gasim doua piese extrase de pe materiale precedente. Trebuie sa spun totusi, ca versiunea remasterizata a piesei Breathing nu a reusit sa ma multumeasca asa ca raman la varianta originala, care in continuare am impresia ca suna mai bine

Nu am sa dau o nota acestui material, dat fiind faptul ca exista o singura piesa noua. Insa, sunt convins ca viitorul album va dovedi inca o data ca Indian Fall isi merita locul printre lista trupelor etalon din Romania.

INDIAN FALL

Lemmy