Peter Tagtgren (HYPOCRISY): "Ceea ce scriu sunt in parte fanteziile si teoriile mele ... lucruri care mi se par interesante"

12 Septembrie 2013 Ana-Maria Gavrila

Peter Tagtgren (HYPOCRISY):

Saptamana viitoare ii vom putea vedea pentru prima data in Romania pe suedezii de la Hypocrisy in cadul METALHEAD Meeting 2013! Am stat de vorba cu solistul, chitaristul , compozitorul si – nu in ultimul rand – producatorul Peter Tagtgren despre noul lor album “End of Disclosure” si ce anume l-a inspirat in compunerea versurilor pentru acest material.

Metalhead Romania: Salut, Peter! In primul rand as dori sa-ti multumesc din partea cititorilor site-ului nostru si a fanilor Hypocrisy din Romania, pentru ca ai facut posibila aceasta discutie.

Peter Tagtgren: Salut, Ana! Sigur, cum sa nu.

MH: Anul acesta ati lansat „End of Disclosure” undeva la sfarsitul lunii martie, si ai descris acest material ca o „intoarcere la radacini”. Ce anume te-a determinat sa faci aceasta schimbare?

Peter Tagtgren: Din punctul meu de vedere albumul este mult mai simplificat. La inceput, prin anii ’90 am incercat sa cream propriul nostru stil muzical, apoi ne-am cam indepartat de ce aveam initial in gand, din mai multe puncte de vedere. Cu albumele de dinainte de „End of Disclosure” am tot incercat noi experimente in materie de muzica. Asa ca, de data aceasta am vrut sa ne intoarcem inapoi in timp, sa cream ceva mult mai dinamic, cu riff-uri mult mai catchy, mai simple.

MH: De obicei, cand trupele schimba stilul cu lansarea unui nou album, unii fanii se simt dezamagiti, lasati pe din afara, altii insa apreciaza schimbarea. Pe de alta parte, o trupa poate atrage – de ce nu – un nou fan club. Ce anume crezi ca atrage la „End of Disclosure”, de vreme ce pana acum sunt parerile foarte bune?

Peter Tagtgren: Cand vine vorba de muzica, n-ar trebui sa asculti un album de doua-trei ori ca sa-ti dai seama daca iti place. Ar trebui sa stii asta de la prima ascultare, sa surprinzi ideea, liniile melodice si sa te prinda de la bun inceput. Nu e complicat sau ciudat, e simplu si direct. Piesele ies in evidenta, poate de aceea albumul are un suflu proaspat atunci cand asculti cele 9 piese.

MH: Versurile pieselor Hypocrisy vorbesc despre extraterestri si paranormal, teme care par mai degraba de domeniul fantasticului, al povestirilor SF. Ce anume te inspira sa scrii? Se apropie „End of Disclosure” de aceasta „traditie”?

Peter Tagtgren: Cu siguranta… Cred ca e mai degraba despre toate acele musamalizari ale unor proiecte guvernamentale secrete si tot felul de povesti bizare despre lucruri care s-au petrecut prin lume si despre care n-ar trebui sa stim. Despre faptul ca e cineva acolo care verifica din cand in cand ce mai facem. Citesc prin ziare sau aud la stiri diferite versiuni pe care oamenii le au despre ce se intampla, diferite experiente stranii. Bineinteles, aici intervin si eu.

MH: … creezi propria versiune.

Peter Tagtgren: Da, filtrand toate aceste povesti in momentul in care compun versurile. Piesele de pe „End of Disclosure” sunt de fapt 9 povesti despre diferite teorii conspirationiste care mie mi s-au parut fascinante. La final am tras propriile concluzii – exista marii bancheri si oamenii cu influenta care incearca sa controleze lumea si sa reduca numarul populatiei de pe glob.

MH: Destul de sumbru… Crezi ca aducand in atentia fanilor toate aceste povesti cu extraterestri sau toate aceste conspiratii poate avea vreun efect asupra societatii in care traim? Te-ai gandit vreodata sa faci din nou schimbari? In privinta versurilor, adica.

Peter Tagtgren: Cred ca da. Ceea ce scriu sunt in parte fanteziile si teoriile mele ... lucruri care mi se par interesante.

MH: … ca si cum ai scrie o carte.

Peter Tagtgren: Da. Oricum, nu poti canta despre aceleasi lucruri pe toate albumele, lumea se schimba.

MH: Ai avut timp de gandire si in ceea ce priveste noul material Pain? iti este usor sa treci dintr-o stare in care compui piese Hypocrisy, la o alta in care compui piese pentru un album Pain?

Peter Tagtgren: Lucrez chiar acum la un nou material pentru Pain, transpun ideile in muzica si versuri. Una o inspira pe cealalta, desi sunt stiluri atat de diferite.

MH: Hypocrisy versus Pain?

Peter Tagtgren: Da. Nu pot explica exact ce se intampla in mintea mea, pur si simplu se intampla. Nu pot spune acum exact cum va suna viitorul album Pain intr-un final, momentan lucrez la el pana va incepe turneul.

MH: … cel din toamna, alaturi de HateSphere.

Peter Tagtgren: Da.

MH: Esti implicat si in alte proiecte, in afara de Pain si Hypocrisy?

Peter Tagtgren: Nu, doar viitorul album Pain si turneul european.

MH: Insa te ocupi de productia albumelor multor alte trupe. Reuseste vreodata acest lucru sa influenteze modul in care lucrezi la propriile albume? Sau sunt doua lucruri complet diferite?

Peter Tagtgren: Cand petreci timp cu o trupa in studio in cele din urma ceva ramane, fie ca vrei sau nu. Cred ca toate trupele cu care am lucrat au avut o oarecare influenta, asa ca pentru mine ca muzician e un lucru bun.

MH: In ceea ce priveste productia albumului „End of Disclosure” a fost ceva diferit fata de albumele precedente Hypocrisy?

Peter Tagtgren: Nu stiu exact. Probabil faptul ca nu mai sunt atat de multe instrumente – un sound foarte aproape de ceea ce faceau AC/DC [rade] ...

MH: Mai ramane timp si pentru alte lucruri?

Peter Tagtgren: Sex [rade]… si mancare. La fel ca toata lumea.

MH: Suna foarte bine.

Peter Tagtgren: Nu vad de ce nu… [rade]

MH: Cu studioul si toate aceste concerte Hypocrisy si Pain, crezi ca ai ajunge, sa repeti, sa compui sau sa scrii

versuri prin turnee?

Peter Tagtgren: Nu. Nu. Singura data cand repet in turneu este cand am compus deja o piesa…

MH: Vorbind de turnee. Pe 15 Septembrie incepe turneul european, iar sambata 21 Septembrie ajungeti la Bucuresti? Va fi setlistul foarte diferit fata de cocnertele din aceasta vara?

Peter Tagtgren: Avem vreo 6 piese „ramase” in setlist, restul vor fi din cele noi. Probabil vor fi 5 pise noi si alte 7 piese, dintre care unele pe care nu le-am mai interpretat live de foarte, foarte multa vreme.

MH: Pentru publicul de la Bucuresti vor fi oricum „noi”.

Peter Tagtgren: Da, asa e. Nu vor lipsi probabil „Roswell 47” sau „Fractured Millennium” - „hiturile” noastre.

MH: Nu-mi ramane decat sa iti multumesc pentru timpul acordat.

Peter Tagtgren: Eu va multumesc si sa ne vedem la concert!

Metalhead Romania: Vom fi acolo!

Astazi este ultima zi de presale la biletele pentru METALHEAD Meeting! Doar astazi, 12 Septembrie, biletele vor avea pretul de 80 si respectiv 120 de lei, urmand ca incepand cu data de 13 Septembrie, tichetele vor costa 95, respectiv 140 de lei.

Biletele pentru METALHEAD MEETING se pot gasi online pe www.iabilet.ro si www.metalhead.ro/bilete/, inclusiv cu plata ramburs sau prin OP (pentru plata ramburs sau prin OP, va rugam sa ne contactati la contact[at]iabilet.ro sau 0741272967, intre 09:30 si 18:00, de luni pana vineri)

De asemenea, biletele se gasesc in retelele:

- Eventim (magazinele Orange si Vodafone, in magazinele Domo, in librariile Humanitas si Carturesti)

- MyTicket (Diverta, Mag. Muzica, Sala Palatului)

- Bilete.ro (Posta Romana, Inmedio, Germanos)

- Biletoo (Cinema Patria, Libraria Eminescu, Mag. Unirea)

Dar si

- la Club Fabrica (pe terasa)

- la sediul METALHEAD din Bd. Pierre de Coubertin 3-5, Office Building, Etajul 5 (langa Stadionul National - Vatra Luminoasa - de luni pana vineri intre orele 9 si 18).

Preturile sunt urmatoarele

Presale (pana pe 12 septembrie):

80 lei - Zona B

120 lei - Zona A (in fata scenei) - doar 500 de bilete

200 lei - Bilet VIP + Meet & greet - doar 20 de bilete, exclusiv pe www.Iabilet.ro

Dupa 12 septembrie si in ziua concertului:

95 lei - Zona B

145 lei - Zona A (in fata scenei)

Un eveniment produs si organizat de METALHEAD si Sprint Media, cu sprijinul Gala MGMT&PR


Concerte recomandate: