'Book of Souls' - primul dublu ablum in 40 de ani Iron Maiden si al doilea lor album conceptual - album review

de Cristi Nedelcu

'Book of Souls'  - primul dublu ablum in 40 de ani Iron  Maiden si al doilea lor album conceptual - album review

Pentru ca este vorba de albumul uneia dintre cele mai importante formatii de metal din istorie, am apelat la cunoscatori pentru o recenzie a materialului. Asa se face ca prietena noastra, Maria Nicoleta, care ar putea sa-si dea un doctorat in muzica Maiden, a fost cea care a facut recenzia pentru 'Book of Souls'. O cititi mai jos.

Descoperirea lui „Book of souls”- dublul album asteptat de catre toti fanii Maiden timp de 5 ani si in prima auditie la Viena - a fost momentul cu cele mai mari emotii. Inregistrat sub aripa neagra a bolii lui Dickinson care s-a confirmat la jumatatea lui decembrie’14 cand inregistrarile erau deja terminate, intregul album poarta o apmrenta aparte, trista, chiar tragica pot sa spun fara a exagera, ceeace il face cel mai liric album Maiden de pana acum.

„If Eternity shoulf fail” ( Bruce Dickinson ) deschide auditia albumului in forta, vocea puternica a lui Bruce, partea instrumentala perfect echilibrata precum si prezentarea inca de la inceput a lui „Necropolis, the harvester of the soul” da starea perfecta si curioasa de a asculta mai departe. „Speed of Light” duce imediat cu gandul la „Acces High” , „The Great unknown” vedem ca Maiden inca mai stie sa spuna povesti iar Steve Harris isi dovedeste inca o data genialitatea oferindu-ne 15 minute de „ The Red and the Black” de forta prin riffuri , energie prin solouri si lirism prin faptul ca el este cel care a intrgistrat toata partea de keyboards a piesei si a intregului album. „When the rivers runs deep” rupe putin nota de forta si aduce mister si lirism.

„The Book os soul”, piesa tema, confirma ca intr-adevar acest dublu album este unul dedicat sufletelor noastre, atat soloul introductiv cat si intreaga piesa aflandu-se sub nota sensibila a celor doi compozitori, Harris si Gers.

„Death of glory” te scoate din visare prin forta vocii lui Dickinson iar pe primele acorduri de pe „Shaddows of the Walley” ajungi aproape de „Wasted Years”insa doar o fractiune de secunda, piesa apoi capatand propria ei identitate, cu forta si vibratie care cu siguranta ar prinde excelent live. „Shadows of the Walley” vine sa completeze tot in stilul epic Maiden povestea care duce spre „Tears of a Clown”care deja se se stie, este tributul Iron Maiden pentru Robin Williams, tristetea, admiratia si compasiunea exprimate impecabil , trist, real, admirabil.

„The Man of Sorrows” completeaza nota de lirism, nostalgie si suflet al celui de-al doilea disc , pregatindu-ne parca pentru incursiunea de 18 minute in imperiul norilor.

Capodopera perfecta , „18 minutes of music of the awe”- „ Empire of the clouds” este tot ce te face sa iubesti Maiden mai mult, este momentul de maxima emotie care te poarta de la clasicul Maiden la fantasticul Maiden al zilelor noastre, este punctul maxim de arta al celor 40 de ani de Iron Maiden. Este momentul in care Bruce, timid cu mainile pe un pian la un spectacol de caritate, prezenta piesa care a pus eticheta de albumul sufletelor pentru „The Book of Souls”, este cumulul tuturor emotiilor noastre de la aflarea vestii despre boala lui pana in momentul in care am aflat ca este in afara orcarui pericol, este armonia rugaciunilor noastre impreunate pentru ca el sa se faca bine.

„Empire of the clouds” este opera de arta impecabila a 40 de ani de existenta Maiden. Cu o consistenta extrem de trista, avand ca subiect dezastrul aviatic al navei R101 din 1930 ,coroborat cu bine-stiuta pasiune pentru avioane si zbor a lui Bruce , cu o compozitie lirica si unitara piesa face ca cele 18 minute sa treaca pe nesimtite si ....sa nu vrei sa se sfarsesca, cu usurinta putand fi catalogata opera maestra a albumului.

5 ani de asteptare si „Book of Souls”; cel mai liric album Maiden conceput sub auspiciul unei boli crunte. Si inca odata, un urias ED FORCE ONE pragatit sa cutreiere lumea alaturi de pilotul sau.

THE BOOK OF SOULS TOUR 2016 va fi de poveste.

Sa fim acolo si facem si noi parte din ea, cat mai multi.