Cronica Black Dahlia Murder si Job For A Cowboy la Budapesta

Cronica Black Dahlia Murder si Job For A    Cowboy la Budapesta
Un road trip de 4 zile grozav, aproximativ 300 Euro cheltuiti, 3 trupe de exceptie si ceva ce nu vei vedea niciodata in Romania. Cam asta sunt coordonatele principale ale "excursiei" unui roman la Budapesta pentru un show ce continea 3 trupe americane care-mi plac foarte mult : The Red Chord, JOB FOR A COWBOY si The Black Dahlia Murder.

Obisnuit cu atitudinea TRV a majoritatii rockerilor old-school de a respinge orice trupa care are membri cu parul scurt sau pantaloni mai largi din motive ce mie inca-mi sunt neclare, arunc din prima un disclaimer prin care-i asigur pe toti ce resping muzicile noi ca niciuna dintre cele 3 formatii nu canta "hardcore". Toate 3 sunt death metal, The Red Chord contine pasaje de grindcore si mathcore iar celelalte 2 sunt pur si simplu metal ... metal metal.

Dupa o asteptare de o ora in fata Kultiplexului unde sutele de tineri in "uniforme" post-hardcore se impingeau cot la cot cu metalistii intunecati old-school sa intre, cei 5 romani prezenti la acest eveniment au reusit sa asiste la un recital de exceptie cu 3 trupe pe care rareori le poti vedea in aceasta parte a lumii.

The Red Chord au urcat pe scena si au instigat instantaneu la stage diving rugand publicul sa prinda o domnisoara care n-a ezitat sa deschida concertul cu un salt de exceptie in multime. The Red Chord au instigat permanent la distractie "curata" si i-au rugat pe cei prezenti la concert sa-i ridice pe cei care cad accidental la podea. Totusi, din pacate, trebuie sa remarc lipsa de valori fundamentale ale pustilor hardcore din Ungaria care se calcau efectiv in picioare daca unul se intampla sa cada. Nimanui nu-i pasa de cel de langa el iar cei mai multi pur si simplu afisau o atitudine macho si aruncau pumni la intamplare.

Au fost si cateva fete in moshpit insa s-au retras rapid din fata celor 10-15 neanderthalieni care efectiv loveau oamenii din jurul lor cu brutalitate. Per ansamblu insa, The Red Chord mi-au placut cel mai mult dintre toate trupele prezente ca atmosfera generala desi cei pentru care venisem cu adevarat erau Job For A Cowboy. Profesionali si cu mare respect pentru fani, The Red Chord vor concerta din nou in Budapesta in iulie alaturi de Converge. Acesta va fi probabil un alt show la care voi merge.

Dupa 10-15 minute, Job For A Cowboy si-au inceput recitalul. Numarul de oameni din sala aproape s-a dublat insa atmosfera din multime s-a inrautatit vizibil. Din spatele salii, concertul se vedea grozav insa in fata, unii oameni efectiv se luau la bataie. Job For A Cowboy au cantat foarte bine, am fost multumit overall de trupa. Din nou, nu prea exista cuvinte care sa descrie cu adevarat ce s-a intamplat acolo.

The Black Dahlia Murder au fost pentru mine o dezamagire, in special datorita atitudinii pe care au avut-o. Din punct de vedere muzical nu am ce reprosa trupei, poate doar temele pieselor care sunt total imature si "gorish". Ca sa-l citez pe un prieten, vocalul de la The Black Dahlia Murder este tipul clasic de tocilar american care a fost persecutat toata viata de colegii lui dar care acum e faimos si arogant.

Pe langa faptul ca-i arunca din fata lui pe cei care urcau pe scena pentru ca nu cumva sa-l eclipseze, intreaga trupa a aratat o totala lipsa de respect fata de fani jignindu-i constant si insultand inteligenta unora din public (printre care ma numar si eu) cu glume de prost gust. Ca si prestatie generala, banuiesc ca au fost ok, chiar daca au cantat mai mult piese noi, mai brutale, eu fiind un fan al primelor albume, ceva mai "dansabile".

Asta a fost cam tot. Overall, ca atmosfera generala + comportamentul publicului + muzica efectiva ... The Red Chord 10/10, Job For A Cowboy 9/10, The Black Dahlia Murder 7/10.

Hitscum