Cronica Kamelot la Sofia

Cronica Kamelot la Sofia
Dupa un drive revigorant de 600 Km (Constanta-Sofia) in care nu am putut sa nu remarc frumusetea peisajelor ce acompaniaza autostrada catre capitala bulgarilor si faptul ca intr-adevar drumurile lor sunt mai bune decat ale noastre am ajuns in orasul cu pricina. Incurajator a fost momentul cand am realizat ca GPS-ul nostru nu stia nimic despre numele strazilor din jur. Buun ! Bineinteles ca ne am orientat inspre vechea metoda de informatie orala, sau eventual prin semne.

Norocosi fiind, am gasit destul de repede vorbitori de engleza si chiar o persoana care avea drum exact la Hristo Botev, sala unde se desfasura evenimentul. O bulina maaare neagra se acorda organizatorilor care au ales aceasta sala a sporturilor drept loc de desfasurare a concertului.

Sala este total neadecvata acestui tip de manifestari pentru simplu fapt ca genereaza un ecou fantastic de mare peste care se adauga efectul de intoarcere al sunetului datorat peretelui foarte inalt si gol, din fatza scenei, astfel incat daca stateai cumva in mijlocul salii puteai auzi foarte distinct 2 premiere ca urmare a unei singure batai(primul din PA, urmat de cel reflectat de zid la un delay de aproape jumatate de secunda). Rezultatul: Haos Garantat. Not Ok ! Incepe concertul.

Bineinteles ca desi au facut ultimii soundcheck, Forever Slave au fost dezavantajati de faptul ca fiind primii pe scena, sunetul de fatza a fost recalilbrat pe ei din nou, pentru ca in momentul in care sala se umple de oameni, setarile pe care l-ai reglat pe mixerul de sunet cu 30 minute mai devreme cand sala era goala, sunt egale cu zero. So, here we go again. Lasand acest lucru la o parte, am incercat sa ma concentrez pe ce se intampla pe scena. Am destula experienta incat sa pot trece peste deficientele de sonorizare si sa ascult ceea ce canta o anume formatie.

Forever Slave pentru mine sunt o gasca foarte slaba (si la propriu si la figurat, hehe ) . Vocea solistei este doar o impresie lasata de discul pe care l-ai ascultat acasa. La fatza locului puteai spune: - Am impresia ca fata asta incearca sa cante ! Instrumentele erau destul de zgomotoase insa nimeni nu avea ceva anume de spus. Totul incerca sa fie o fundatie pentru vocea care din pacate pe mine m-a dezamagit.

Ah inca o chestie care m-a contrariat ; Auzind ca aceasta Angelica este fotomodel cu pretentii mari (senzatii culese de pe site-ul oficial Forever slave si site-ul personal al Angelicai ) ma asteptam la o prezenta scenica notabila. Dezamagire si la capitolul acesta. Angelica are 1m40cm, este bonavicios de slaba si depigmentata iar in afara de traditionalul corset negru si fusta de vinilin, nu prezenta nimic cu adevarat atractiv.

15 minute de pauza si Firewind intra in scena. Deodata skill-urile instrumentale prezentate pe scena se ridica la cub. Firewind este o gasca ce nu merita decat respect. Gus G. si Bob Katzionis fac un duo instrumental bestial de misto. Mark si Petros cladesc o sectie ritmica zid in timp ce Apollo, vocalistul este demn de a sta alaturi de cele mai mari nume ale rockului mondial. Foarte misto ! Bineinteles ca nu au lipsit solourile de chitara si clapa simultan ale lui Bob. Show de nota 10. Recunosc ca eu mai mult gandindu-ma la Firewind, am decis ca merita sa faci 600 km pana la Sofia.

Firewind ies din scena pentru ca in urmatoarele 30 minute sa se faca setupul headlinerilor. Kamelot isi incep show ul cu un intro instrumental prezentat de o tanara vilonista blonda. Frumos moment. Trupa sparge momentul atmosferic cu un tavalug de metal melodic ce iese de sub lumina violeta. Se cunoaste ca ei sunt headlineri (lumini, amplasament scenic, side drops-uri backdrops,steaguri, podiumuri; bani bagati in imagine).

Sunetul general bineinteles ca a fost crescut in volum simtitor, comparativ cu cel de la trupele precedente. Toate aceste mici jmecherii il pacalesc pe consumatorul de muzica prezent la fatza locului si il fac sa exclame: Wow, asta da trupa ! But is just Smoke and Mirrors guys..
Departe de mine gandul ca cei de la Kamelot nu-si merita locul, insa eu consider ca daca Firewind ar fi avut parte de props-urile headlinerilor, ar fi fost cu adevarat pe sufletul meu.

Despre Kamelot, nimic de zis; jos palaria. Chitarist exact cum trebuie, tobar de remarcat pentru balansul pe care reuseste sa-l imprime live-urilor si un frontman supercarismatic, moartea femelelor. Show standard pictat cu toate hiturile si singleurile trupei ce a agitat considerabil publicul prezent care au reusit sa impresioneze si trupa prin scandarile dublate de tropait ritmic condimentate de o groaza de alte manifestari sonore.

Overall..a meritat deplasarea , cu tot cu amenda luata in Calugareni pentru nepurtarea centurii de siguranta :).

Merci Metalhead pentru logistica ! Respect!

Bogdan C. si Ana (Magica)