Cronica Korn - MTV Unplugged

Cronica Korn - MTV Unplugged
Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged a fost intotdeauna o trupa ciudata. Pioneri ai nu-metal-ului, abordand o lirica inspirata din adolescenta sumbra a solistului Jonathan Davis, cu acordaje joase de chitara si cu un ton de bass unic la vremea sa, Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged si-au castigat milioane de ascultatori in lumea intreaga. In urma lor a avut loc o adevarata revolutie rock, mii de trupe gasindu-si inspiratia in sound-ul lor aspru, violent si schizoid. Un unplugged cu Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged e o experienta in sine, dar si o provocare pentru artist. E greu de imaginat aceasta muzica dura in aranjamente acustice si, trebuie sa recunoastem, nu toate piesele de pe acest album au variante reusite sau inspirate.

Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged

Chiar de la prima piesa, celebra Blind", te intrebi daca nu cumva MTV si Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged s-au hazardat la acest proiect. Percutia face ca aceasta piesa sa sune realmente oriental, iar partea vorbita a solistului nu e atat de usor de reprodus in variante acustice. Ca sa nu mai vorbim de ultima parte, in care solo-ul de chitara pare desprins din melodii Gipsy Kings. Hollow Life" e mai reusita, desi partitura de pian ingramadeste si aglomereaza, parca, inutil, fundalul muzical pe care, nici de data aceasta, vocea lui Davis nu-si gaseste un suport real. Freak On A Leash" (feat. Amy Lee Evanescene) a suscitat multiple controverse in cercul meu de prieteni si muzicieni. Personal, o consider una din cele mai reusite variante acustice de pe acest album si asta strict in contextul incercarii in care s-a lansat Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged aici. Piesa pastreaza nervul originalului, adauga un pian inspirat si o aduce pe Amy Lee pentru un backing vocal" decent, care pacatuieste doar printr-un scurt pasaj de lalaiala orientala. Falling Away From Me" e, si ea, buna, cu tema principala preluata de marimba si pachetul de corzi sustinand coerent ansamblul muzical. Urmeaza un cover, dupa Creep" Radiohead. Piesa Radiohead a cunoscut, de-a lungul timpului, mai multe preluari si nici una nu s-a ridicat la nivelul orginalului. Nici Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged nu face exceptie, desi interpretarii instrumentale i se poate acorda o nota buna. Insa vocea lui Davis nu are nici o legatura cu acest gen de melodie. Love Song" e frumoasa pe refren dar extrem de fragmentata in rest. Aceasta fragmentare ritmica face parte din stilul Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged aici, insa, nu mai are acelasi efect. Got the Life" pare, datorita aranjamentului, mai degraba un alternative funk si, in a doua parte chitarile se avanta in unisoane ce aduc aminte de stilul progressive".

Twisted Transistor" e o alta varianta reusita de pe acest album. Viorile ii dau o dinamica deosebita, iar linia de voce e mult, mult mai inspirata. Pianul este, si el, exact unde trebuie. Ca si la Freak On A Leash", faptul ca piesa e scurta o ajuta sa ramana un demers muzical valabil. Coming Undone" merge pe aceeasi linie; ma intreb de ce Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged nu a folosit mai mult, in orchestratie, viorile si pianul, ca pe aceste doua bucati. Exista, insa, se pare, un fel de fascinatie proaspat descoperita pentru temele orientale, minore artistii abuzeaza de ele pe tot acest material, lucru ce nu este in avantajul aranjamentelor muzicale. Make Me Bad/ In Between Days" e o colaborare cu The Cure, colaborare ce alatura o piesa Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged uneia Cure. E o alaturare reusita, insa vocea lui Robert Smith e cea care da totul aici. Momentul, asa cum marturiseste si Davis, e special mai ales pentru Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged, caci The Cure e o trupa pe muzica careia a crescut o mare parte a artistilor americani din generatiile '80-'90. Albumul se incheie cu Throw Me Away", cu un moment de tobe japoneze la inceput, tobe ce se vor regasi si in piesa. Micul solo japonez, insa, e total nepotrivit cu contextul. Piesa ramane la nivelul ultimelor trei si inchide fumos acest material inedit, fortat pe alocuri, inspirat in altele.

Ca si intreaga muzica si activitate Cronica Cronica Korn - MTV Unplugged - MTV Unplugged, acest unplugged creaza, deja, controverse. Si o controversa merita intotdeauna un moment de atentie...

Auditie placuta!

KORN