KoRn III: Remember Who You Are (cronica de album)

de Public Urination

In anul 2010, trupa americana de nu-metal KoRn, revine cu un nou album, menit sa ne aduca aminte de cine suntem noi, dar si mai important, de unde a plecat Korn in urma cu 18 ani.

Dupa o pauza de 3 ani, KoRn ne aduce cel de-al zecelea album full-lenght, ce contine 11 piese + 4 bonus. Prima melodie (daca se poate spune asa) se numeste "Uber-Time", fara un mesaj anume, fiind doar o introducere. "Oildale(Leave Me Alone)", piesa lansata ca single in data de 4 mai 2010, ce a fost introdusa apoi pe album, este o piesa ce aminteste de vechii KoRn, acesta fiind defapt si scopul albumului, produs de asemenea cu Ross Robinson, "vinovatul" producator al albumelor "Korn", "Life Is Peachy" si nu numai, printre trupele care au apelat la el numarandu-se Fear Factory, Deftones, Sepultura, Soulfly si multi altii.

Cea de-a treia melodie, "Pop A Pill", este o melodie "agresiva" ce da dependenta, la fel ca drogurile despre care vorbeste Jonathan Davis. "Fear Is A Place To Live", melodie contestata de unii, adorata de altii, despre care s-a spus in nenumarate randuri ca "Suna exact ca un ringtone pentru telefonul mobil", dar care mie imi place, si-i inteleg pe baietii astia, avand in vedere prin ce au trecut in ultimii ani. "Move On", piesa care are drept tinta persoanele manipulate, stresate etc parca spune ca trebuie sa te relaxezi, sa treci peste toate problemele pe care le ai (chiar ei au demonstrat-o, dupa pierderea lui Brian "Head" Welch si David Silveria).

"Lead The Parade", alta melodie cu versuri ce te invata sa traiesti viata ta, fara ajutorul altora: I need to make the decision/ I need make it right/ I need to lead the parade/ Or this s*it will take my life".

"Let The Guilt Go", cel de-al doilea single, lansat pe 26 iulie 2010, isi indeamna ascultatorii la o mica "revolutie" in care cel dat jos de la "putere'' este capacitatea de a gandi mai mult decat trebuie inainte de a face ceva. "The Past", melodia in care se vorbeste despre trecut, unul cu multa ura, durere, singuratate, cum reiese din versurile: "Can''t you see the pain in my eyes?/ Can''t you see the betrayal in disguise?/ I can''t live with all your lies again/ I can''t trust anything even you my friend".

"Never Around", cea de-a noua piesa a albumului vine ca o completare a melodiei de mai inainte, in care subiectul este tot ura, singuratatea, durerea pe care o poate simti un simplu om. Daca titlul piesei urmatoare vine ca o intrebare, atunci da, sunt gata sa traiesc, mai ales ca mai am putine piese de ascultat de pe acest album minunat. "Are You Ready to Live?" este a zecea melodie de pe albumul menit sa ne duca la radacini. Albumul standard se termina cu piesa "Holding All These Lies", ce vrea sa arate ca JD nu mai poate suporta minciunile tuturor, vrea doar sa-si traiasca viata fara minciuni, ura si alte probleme pe care chiar el le-a indurat de-a lungul anilor.

Indiferent de ce spun altii, mie imi place albumul, avand in vedere prin ce au trecut in ultimii ani, de la "dezintoxicarea" din 1998 pana la convertirea la crestinism a lui Head, plecarea sa si alui David Silveria din trupa si ultimele albume, dezamagitoare.