Cronica Korpiklaani - Korven Kuningas

Cronica Korpiklaani - Korven Kuningas
Foarte putine elemente s-au schimbat in stilul finlandezilor Korpiklaani de la Tervaskanto, albumul lor precendent, lansat anul trecut. Trupa a devenit de altfel foarte productiva, ultimii patru ani aducand fiecare cate un nou album din partea celor care se autodenumesc Clanul Padurii.

Acelasi ton optimist si ritm saltaret, insotit de versuri in limba natala a acestor sase trolli, este prezent si pe Korven Kuningas. Avand in vedere tendinta formatiilor finlandeze de folk, epic sau pagan metal de a se orienta in ultimul timp spre tonuri mai agresive, ma asteptam ca si Korpiklaani sa aduca o oarecare schimbare in stilul pe care il perpetueaza, cu unele mici modificari de la album la album, inca de la aparitia lui Spirit of the Forest.

Korpiklaani iata insa ca nu s-au plictisit, si se prezinta si in 2008 cu nu mai putin de 14 piese in spiritul folk metalului predestinate parca pentru pagan feast-uri, cu multa voie buna, cu o instrumentatie care pare destul de neelaborata la prima ascultare, dar care reuseste cu toate acestea, sau poate tocmai datorita acestui lucru, sa fie captivanta. Ca de obicei, savoarea unor piese este data si de instrumentele specifice genului, precum cimpoaie, flaut, acordeon, care se imbina perfect cu stilul Korpiklaani, devenind chiar un element definitoriu al acestuia, cu fiecare album.

Din prima parte a materialului se evidentiaza Metsamies, o piesa care are deja si un videoclip (ce poate fi urmarit aici ), videoclip ce se potriveste spiritului intregului album Korven Kuningas. Pe parcursul acestuia, ritmul se mai inteteste, pasajele instrumentale fiind la fel de expresive ca si cele insotite de vocea lui Jonne Jarvela, ca de pilda Shall We Take A Turn?

Flautul realizeaza unele intro-uri speciale, cum este cel al piesei Paljon on Koskessa Kivia. In general, compozitiile sunt construite in asa fel incat veselia" atinge punctul culminant la refren, acesta fiind partea cea mai catchy a piesei la Korpiklaani.

Tonul vesel si saltaret se stinge odata cu Gods on Fire, un fel de balada, in limba engleza de aceasta data, care, in comparatie cu restul albumului, este aproape deprimanta si trista. Din fericire pentru fanii stilului care i-a facut celebri pe Korpiklaani, trollii se intorc plini de forta si buna dispozitie cu Kantaiso.

Tobele isi fac la randul lor simtita prezenta in sfarsit odata cu Suden Joiku, o melodie mai dura in comparatie cu cele care o preced.

Piesa care da titlul albumului etse plasata chiar in final, o compozitie densa, elaborata, instrumentala, cu oarecare schimbari de ritm si tonalitate, in prima parte a sa.

Coperta pastreaza acelasi stil cu cel al materialelor precedente, tonurile acesteia sugerand perfect ceea ce exprima si muzica celor de la Korpiklaani: petrecere pagana, influente din mitologia scandinava, licori magice si proslavirea naturii, a padurilor, apelor, etc. Ar mai trebui mentionata si durata destul de impresionanta a albumului, de o ora si zece minute, care poate fi atat un atu, pentru fanii formatiei finlandeze, cat si un neajuns, pentru cei care atata veselie devine excesiva.

Spre satisfactia primilor dintre acestia, vom avea ocazia sa ascultam probabil majoritatea pieselor de pe Korven Kuningas peste cateva luni, cand Korpiklaani vor incinge cu siguranta o petrecere pagana si in vecinatatea padurilor din Moldova, cu ocazia concertului de la Rock'N'Iasi. Un decor potrivit si berea vor transforma cu siguranta petrecerea alaturi de Korpiklaani intr-un eveniment de neuitat.

KORPIKLAANI

Cristina

1.Tapporauta