Cronica Luna Amara si Kumm la UrbanBlast 3

Asteptam festivalul Urban Blast editia a treia de vreo patru saptamani, de cand am aflat de existenta lui. Pe de o parte, pentru ca aveam asteptari ca va fi cea mai buna editie de pana acum, iar pe de alta parte, pentru ca mi-era dor de un concert Kumm si Luna Amara.

Cronica  <a href=Luna Amara si Kumm la UrbanBlast 3" title="Cronica Luna Amara si Kumm la UrbanBlast 3">

Am ajuns in Suburbia pe la opt fara douazeci, ca in comunicatul oficial ziceau ca incepe la opt si nu vroiam sa pierd nimic. Ei bine, cand am ajuns eu, cred ca erau douazeci de oameni in club, cu tot cu barmani, The Others (formatia din deschidere) si organizatori. Deja ma gandeam ca ma asteapta o noapte de acuta plictiseala. Insa nu a fost asa. Lucrurile au inceput sa se imbunatateasca curand si pe la opt si jumatate, cand au inceput The Others, se stransese ceva lume in club.

Despre The Others nu am de gand sa va povestesc, probabil ca sunt ei prea funk pentru mine, cert e ca nu reusesc sa le inteleg mesajul. Pe de alta parte, o cronica negativa nu stiu in ce masura ar ajuta si cui, mai ales atata timp cat clar exista in public oameni veniti sa asculte The Others, oameni care le inteleg mesajul si care se bucura de muzica lor.

Asa ca o sa trec la urmatoarea formatie care s-a urcat pe scena, Tep Zepi. Ii mai vazusem pe Bogdan, Victor, Mihnea si Vlad de cateva ori, ultima oara intr-o varianta electro-acustica cu mai multi invitati (un side project numit Alice in Wonderland"), dar marturisesc ca nu le acordasem prea mare atentie pana aseara. Nu stiu exact ce s-a intamplat, poate unde am stat in primul rand si am intrat mai bine in atmosfera, cert e ca mi-au placut. Sincer. Machiaj", piesa pe care o puteti asculta pe www.myspace.com/tepzepiband se va afla in playlist-ul meu destul de des in perioada urmatoare.

Despre Tep Zepi as putea sa va tot povestesc, este o formatie care, desi a avut destul de multe concerte pana acum (si asta intr-un timp destul de scurt), nu sunt inca atat de cunoscuti pe cat ar trebui sa fie. Cred. Daca au fost vremuri cand grunge-ul va spunea ceva, sau daca ascultati Stone Temple Pilots sau Radiohead, dati putina atentie si acestei formatii. S-ar putea sa ramaneti surprinsi.

De cand au coborat de pe scena Tep Zepi, randurile au inceput sa se tranga sufocant de mult, semn ca lumea era nerabdatoare sa vada Luna Amara, in conditiile in care acestia mai cantasera in Bucuresti cu cateva zile in urma. Dupa un scurt soundcheck incepe concertul. Marturisesc ca aveam ceva emotii pentru ca in aceeasi seara atat Luna Amara, cat si Kumm, cantasera in Constanta, si banuiesc ca doua cantari in aceeasi zi in orase diferite nu e tocmai lucru usor. Ei bine, s-a vazut profesionalismul. Inca de la primele acorduri am facut ochii mari si absolut toata atentia mea a fost indreptata spre scena: acum cateva luni scriam despre Luna Amara ca si-au dezvoltat o latura acustica, mai soft.

Ei bine, parca sambata seara au vrut sa demonstreze ca pot canta oricand cu aceeasi forta de la inceputuri. Am ascultat un Folclor" presarat cu indemnurile lui Mihnea anti clasa politica, am ascultat despre un Oras" pierdut in fum si a trebuit sa ne intrebam daca am musca The Hand that Feeds" (cover NIN, stiti asta). Habar nu am ce se intampla in spatele meu, cati oameni erau si cum se manifestau, am strigat alaturi de Luna Amara nu crezi ca esti ciudat" si esti doar un om mai slab, mai rau" (piesele Ciudat", respectiv Albastru").

E adevarat ca au fost si ceva probleme in timpul concertului, s-a rupt o coarda de la o chitara, dar astea sunt doar detalii in contextul in care la sfarsit toata lumea aplauda si striga bis". Doua regrete am avut insa, ca nu am ascultat aseara Somn" si Mad World". Poate data viitoare.

Dupa un soundcheck la fel de scurt ca precedentul (sau poate un pic mai lung? Nu imi dau seama, era probabil deja duminica si eu eram acolo de mult timp) capul de afis al serii, Kumm, incep concertul. Asa indie si alternative cum sunt, Kumm au zguduit Suburbia. La propriu si la figurat. Curse", piesa aia despre care v-am mai spus si despre care o sa va mai spun cu fiecare ocazie, a sunat demential, in sensul cel mai bun. Rest in Pieces", Dictionary", 1000 de chipuri", evident, toate au fost cantate cu cea mai interesanta combinatie de energie, show si pasiune. Iar nu stiu sa va zic kumm se manifesta publicul, dar la cat de frenetic s-a strigat dupa bis si la kumm se chiuia, presupun ca toti s-au simtit ca mine.

Si ca tot ziceam de bis, stiti kumm e sa dance like you f**k"? Si sa canti despre kumm e sa I wanna be a lover to a sister and a brother/ I wanna be a lover to an uncle and a father.... I wanna be a lover to a dog and a cat/ I wanna be a lover to a fly and a bat"? Daca nu ati vazut Kumm live pana akumm, nu stiti. Iar pe Butterflies" nu stiu de ce se mai oboseste formatia, ca oricum nu se aude decat publicul cantand la unison.

Daca au fost probleme cu sunetul? Or fi fost, dar cand te simti de parca ai avea aripioare la calcaie desi ai baut numai apa minerala tot concertul, ce mai conteaza cateva microfonii. Parti negative? Or fi fost si de-alea, dar din primul rand de-acolo nu le-am vazut. Mai ales ca am stat destul de mult cu ochii inchisi ca sa ascult mai bine. Poate sa mentionez doar o acuta raceala din cauza frigului de la trei si jumatate dimineata, cand am plecat din club.

In concluzie, prima seara a Urban Blast-ului a fost un succes. Comparativ cu ultimele doua editii, se vede ca organizatorii au acumulat ceva experienta. Ceea ce ma face sa cred ca urmatorul Urban Blast va fi si mai reusit.

Cititi si: Urban Blast la a treia editie

Irina SK