Cronica Urban Blast la a treia editie

Cronica Urban Blast la a treia editie

Din lipsa de referinte pe internet, nu am gasit nimic concret in ultimele zile despre concertul despre care nu stiam mai mult decat ca se tine. Ajuns in Suburbia pe la 20.45, am remarcat in primul rand atmosfera galagioasa, tipica unei sali de clasa de liceu. Si pe The Others pe scena.

Lucrul la care e bine sa te-astepti la un concert alternativ e lipsa acuta de tricouri negre. Discrepanta fata de vineri seara a fost mai mult decat evidenta, in conditiile in care in afara de mine cu Cradle of Filth, am mai putut numara doar un Rammstein, un Kurt Cobain si un AC/DC. In rest, tzoale colorate mai mult sau mai putin strident si o medie de varsta sigur sub 18 ani, probabil cu cel putin o treime redusa fata de audienta de metal extrem cu 24 de ore in urma. Iar procentul majoritar a fost desigur cel feminin.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Atmosfera curata si relativ confortabila de la inceput s-a metamorfozat repede intr-una incinsa nu neaparat datorita trupelor, ci ventilatiei suficient de puternice sa racoreasca probabil doar un acvariu cu hamsteri. Oricum, mai putin fum decat in seara de dinainte.

Revenind in sfarsit la muzica, desi in nici un caz nu sunt fan, trebuie sa recunosc ca inca din primele minute dupa ce m-am instalat strategic aproape de scena, The Others m-a prins in ritm cu funk / jazz-ul lor curat si ritmat. Totusi ceea ce parea mai interesant se petrecea in lateralul scenei, unde Luna Amara sosisera cu catzel si purcel, aranjandu-si rucsacii si instrumentele. Ce m-a facut sa casc ochii din plin a fost noua freza a lui Nick, care s-a tuns scurt, lasandu-l pe Vali singurul purtator de pleata din trupa.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Langa scena s-a instalat si Mihnea, intrand in ritm pe piesele concitadinilor sai, pentru ca la ultima piesa, un cover dupa House Party, sa se alature grupului cu trompeta si o idee si la voce. Din pacate nu pot sa trec peste momentul in care Mihnea a afisat o ipostaza in care acum 2 ani mi-ar fost imposibil macar sa mi-o imaginez, dand din maini mai degraba in stilul unui moment reggae si strigand "party, party, party...". Nu stiu cat risc spunand ca am surprins decaderea (manelizarea?) sa, dar nu mai pare deloc omul iesit din "Asfalt" si "Loc lipsa", profetul Lunii Amare, poetul Gri, artistul Ciudat....unde e Mihnea?? a fost intrebarea care mi-a persistat mult timp in cap aseara.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Au urcat apoi Tep Zepi, singura trupa bucuresteana a serii, pionierii stoner rock-ului de pe la noi, acesta fiind genul pe care baietii sustin ca-l abordeaza. Deja incalzit bine de The Others, publicul si-a scuturat bine pletele de lungime medie pe sound-ul bun si cat de cat agresiv, dar sustinut de o voce potrivita doar, numai si exclusiv alternativului.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Nu stiu exact cum ar trebui sa descriu, dar parca vocea nu a intra pe instrumental asa cum ar trebui la Tep Zepi. Si fara vreo vina a sunetistului. Dupa ultima piesa solistul a anuntat cum ca "urmeaza Luna Amara si Kumm" si Kumm, nekumm, lumea s-a prins ca Luna vor intra primii, veteranii clujeni de la Kumm fiind pastrati chipurile drept cireasa de pe tort. Si totusi nu s-a gresit cu miscarea asta.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Dupa un soundcheck interesant, baietii au inceput cu piesa Cui si Spin si totul parea un concert clasic de bun gust Luna Amara. A urmat imediat ceva necunoscut care mi-a mai taiat din elan, urmat de ruperea unei corzi de la chitara pe care Mihnea si Nick o imparteau (?), disparatia din scena a lui Nick la piesa a treia, tot necunoscuta (pt un ascultator tipic de metal, nu ma pronunt pt alternativisti, desigur).

Cronica Urban Blast la a treia editie

Cu ganduri pesimiste, la revenirea lui Nick dupa revizia chitarii la comun, am devenit chiar confuz si enervat la piesa a patra, iar gesturile lui Mihnea m-au facut sa ma intreb daca intr-adevar mai e Luna Amara pe scena. Din fericire, mi s-a raspuns afirmativ dupa aceasta treime intrebatoare de recital, continuand cu Oras, Luni de Fiere, Albastru, o piesa noua, Chilimbar, de pe mult asteptatul album de care Mihnea ne-a precizat ca o sa apara in toamna. "Toamna trecuta", i-am amintit, dar ce se duce, se pare ca dus ramane...

Cronica Urban Blast la a treia editie

A urmat Ciudat, apoi Dizident, primul moment la care s-a format un cerc serios de pogo, continuat pe Folclor, unde am auzit pt prima oara noile versuri din bridge, schimbat de la un an la altul sau mai degraba de la regim politic la alt regim politic. Apoi dupa o scurta pledoarie despre (im)posibilitatea de a vota ceva decent in Romania, trupa a fugit de pe scena ca stelistii de pe Giulesti dupa intreruperea meciului.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Ramasi cu ochii in reflectoare dupa fuga neasteptata, s-a format un BIS clar si suparat, probabil cel mai hotarat bis care s-a auzit vreodata in Suburbia. Trupa impinsa de la spate a revenit si a cantat Loc Lipsa, prilej pentru inca o repriza de dezmat in public. De remarcat ca aproape tot concertul lui Nick nu i s-a dat voce, Mihnea sustinand vocal mai toate piesele. Mai mult decat suparat de situatie, Nick parea la un moment dat ca vrea sa paraseasca scena. Pana cu care cantasera amandoi (inestimabil trofeu de concert) am ratat-o la mustata, ajungand in mainile tipei (tipului?) din stanga mea.

Cronica Urban Blast la a treia editie

In concluzie, Mihnea si restul Lunii au renascut surprinzator de rapid din propria cenusa, stergand subtil impresiile ciudate lasate in prima parte. Vocalo-chitaro-trompetisto-poetul a dovedit inca o data ca poate sa faca o seara mare din nimic, de-asta inca mai cred ca e poate cel mai mare artist roman polivalent si sper intr-un al treilea album ce se va ridica la inaltimea primelor doua.
Se facuse deja duminica atunci cand cei 6 oameni de la Kumm si-au inceput si ei recitalul, despre care nu pot sa spun prea multe, decat ca poate ar fi trebuit sa-i ascult mai mult la viata mea.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Mihai Iordache, o pata de culoare si originalitate intotdeauna, ca si neobositul Eugen Nitescu, au tinut multimea cat mai ingramadita in fata scenei. Momentul de rupere a fost la 1000 de Chipuri, cand am avut impresia ca podeaua fragila a clubului o sa cedeze in orice moment si voi ajunge la parter. Oboseala si-a spus cuvantul si desi langa scena, am fost mai degraba absent in partea a doua a concertului. Sugerez pentru asta cronica Irinei SK, mult mai cunoscatoare in ale alternativului.

Cronica Urban Blast la a treia editie

Aceasta a fost cronica unui concert lung, si fara un cap de afis batut in cuie. "Omul meciului" ramane, incontestabil, Mihnea Blidariu.

Cititi si: Luna Amara si Kumm la UrbanBlast 3