Cronica Laibach - Volk

Cronica Laibach - Volk

O colectie de melodii inspirate de imnuri nationale era cu siguranta o idee iesita din comun, dar trupa complexa, cu un stil inovator, Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk, a realizat acest lucru, colaborand cu grupul sloven Silence. Lansarea in presa sugera ca va fi ceva destul de diferit, declarand ca vor merge pe alte zone sonore neutilizate pana acum de formatie. Chiar si coperta era ceva destul de socant si nou. Desi cei care au ascultat de mai mult timp Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk, sunt obisnuiti cu lucruri neasteptate, aceasta a fost o schimbare dramatica si indrazneata din toate punctele de vedere.

Treptat, multe dintre elementele Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk devin mai evidente, si in ciuda schimbarilor majore, inca se simte ca este un album Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk.

Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk

Se deschide cu un pian foarte manierat cantand pentru Germania si cu vocea moale a unui vocal invitat, probabil Benko de la Silence, care apare si pe alte track-uri, contrastand foarte frumos stilul mai adanc al lui Milan. De asemenea auzim si alte voci foarte bune ale unor invitati pe acest album. Piesa "Germania" incepe cu un sound traditional clasic inainte ca un sunet mai electronic sa se infiltreze, odata cu Milan preluand partea vocala.

Albumul, in intregime este o fuziune de muzica clasica si electronica, cu o varietate de sample-uri, segmente muzicale si efecte de sunet amestecate, care impreuna creeaza un sound bogat si sofisticat. Predicatorul evanghelic din piesa "America" se potriveste foarte bine, atat muzical cat si pentru a scoat in evidenta influenta religioasa.

Ori destinat, ori din intamplare, predicatorul este o reminiscenta a lui Hitler, ceea ce intensifica si mai mult efectul. Yisra'el a fost creata mixand elemente din Israel si din Palestina, un taram cu o dezordine si neliniste vesnica, din cauza religiei. Reinterpretand muzica si

versurile

fiecarui imn, exprima comentariile trupei despre natiune, uneori punand in centrul atentiei o legatura cu perspectiva natiunii asupra problemelor.

Intre cele 14 melodii, selectate din tari cu specific, cum sunt SUA, Marea Britanie, Rusia, China si Japonia, ne-am fi asteptat probabil si la o piesa pentru Slovenia dar in schimb sunt reprezentati cu imnul polemic Slavonia. "NSK" este singurul care chiar suna ca un imn national; este o reinterpretare a cantecului "The Great Seal" de la Opus Dei, sunand ca si cum ar fi cantat la o ceremonie militara si prezentat ca si cum ar veni dintr-o inregistrare veche, prafuita.

Ideea pentru "Volk" a venit in timpul turneului Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk "World Anthems" din 2004, probabil ca rezultat al observarii spergerilor politice ale poporului american in timpul turneului "Divided States of America" cand o competitie a alegerilor prezidentiale a fost puternic influentata de politica externa. Materialele anterioare lansate de Silence i-au impresionat pe cei de la Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk de aceea le-au cerut colaborarea pe "Volk", unde Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk erau mandri sa prezinte un sunet nou, radical si sa faca asta fara a instraina baza traditionala obisnuita.

Rezultatul este foarte impresionant, muzica este eleganta si sofisticata, iar piesele contin deseori mai multe straturi si structuri complexe. Nippon este un exemplu bun aici, la fel ca alte melodii, dar "Rossiya" este probabil cea mai buna piesa de pe album. "Anglia" este melodia cu cele mai multe elemente de marca ale stilului Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk intalnit pe albumele anterioare, sunand mai puternic, desi nu foarte puternic ,in mod partticular, in comparatie cu muzica lor obisnuita.

Probabil se va gasi o parte din fani carora le va fi dor de stilul bombastic Wagnerian, sau de techno-ul mai in forta intalnit pe albumul anterior "Wat". E putin dat pe spate si intr-un ritm mai usor pentru Cronica Cronica Cronica Laibach - Volk - Volk - Volk, uneori destul de ambiental. Totusi apropierea de stilul militar de la piesa "NSK" va multumi si fanii mai vechi. Impreuna cu Silence au realizat un album frumos, placut si foarte usor de ascultat. Este unul dintre acele albume in care fiecare piesa poate fi caracterizata.

LAIBACH

Harry Haller
Nota : 8/10