Cronica Spectator la LOT of RAGE

Cronica Spectator la LOT of RAGE
....Cerul era acoperit, se pregatea de ploaie. M.am dus pana la Casa Scanteii cu un papusoi fript in mana. Voiam sa vad si eu cea mai inalta cladire din Bucuresti. Nu e asa impunatoare ca in poze. Degeaba ii zic astia Casa presei libere. Care presa? si mai ales libera de ce?

Interviuri Video cu Trupele si mai multe filmari gasiti aici

Ma intorc si o iau spre Aviatorilor, imi planificam o intoarcere cu trenul de 23 40, imi faceam planul, iar timpii obtinuti cu metroul imi dadeau toate sansele de a-l prinde daca plecam de la concert la 23 00. Cobor la Eroii Revolutiei si ma iau dupa un grup de roackeri. Inca o zona virgina, fusesem inainte in parcul Carol, dar venind dinspre Casa Poporului. Roackerii astia nu au mers pe cel mai scurt drum, dar am ajuns in cele din urma la Arene, ma intalnesc cu unii altii, stau la o discutie cu Coro despre cai si incep astia de la Thunderstorm cu soundcheckul.

Fan Lake of Tears

Ma fataiam de colo colo sa gasesc o zona in care sunetul e bun. Un rahat. Sunetul dat extrem de tare de ma dureau urechile. Avem recenta experienta a Frei Faxi cu un sunet in aer liber brici si nu ma simteam tocmai bine. Gasesc pana la urma un loc, in dreapta scenei pe scarile de la urcarea in tribune. Aici se auzea bine, totusi putin cam tare partea cu frecvente inalte de la tobe si voce, chitara si basul erau ok, chiar basul s-a auzit bine la toate trupele.

THUNDERSTORM

Un sunet nesimtit de tare, desi imi plac unele piese de la ei, singura pe care am cunoscut-o si retinut-o a fost si ultima cantata, aia cu drumu. Vocea cand se auzea cand nu prea, mie imi place vocea de la Tunderstorm pacat ca i-au descalificat sunetul. Cu chitarile nu prea am inteles ce sa intampla plus cu ala cu basu (singuru bas din romania care se aude cum zicea unu) se omora pe acolo sau se caca pe el, cum as zice eu si inca vreo 10 fosti colegi de grupa. Thunderstorm nu au reusit nici macar sa incalzeasca publicul care se pregatea de ploaie.

Thunderstorm

Thunderstorm

Gasca lui cegherap, in speta flacaii de la metalact strigau cegherap. Nu am facut prea multe poze fiindca erau destui cu scule performante si cu acreditari asa ca o sa apara destule cu evenimentul. In aceasta prima pauza am mai avut parte de o noutate, pisoarcele dezechilibrate in care te urcai ca intr-un dispozitiv dintr-un parc de distractii. Daca cobora sau urca unu mai greu automat aveai emotii ca se rastoarna noutatea.

Thunderstorm

RAGE

Desi am ascultat toata discogafia lor, nefiind un fan inrait power, am retinut vreo 15 piese. In seara asta au cantat doar una. Eu stau si ma intreb cum de ei au reusit sa aiba sunet bun si lot nu. De aici si concluzia cu sunetul si experienta trupei.

Rage

Rage

Prestatie de nota 10 la muzica si 8-9 la show, adica la Peavy am vazut toate tertipurile si cliseele uzitate de roackeri pe scena, unele imprumutate si de la dirijorii de muzica simfonica si artistii de circ, ca sa nu zic circari. Fiind venit pentru Lake Of Tears, am avut parte de o surpriza placuta, insa nu am fost dat pe spate. A fost frumos, dar in mine nu a vibrat nimic. Smolski a fost omul intregii seri prin ce facea cu chitara si nu numai facea ca si suna bine, e un mare virtuoz al acestui instrument. Adica omu se stramba, dar avea cu ce, nu ca ala de la Thunderstorm.

Rage

Mi-a parut rau ca nu am auzit/vazut Set This World On Fire. In timpul recitalului ploua binisor, dar in rafale. La un moment dat un baiat de la scena a inceput escalada fiindca acoperisul scenei era stramb si ploua pe cortul de langa. O perioada mi-a fost frica pt el, insa s-a achitat bine de sarcini. Din ce am vazut cred ca erau in jur de 300 de umbrele. De ce?

Rage

LAKE OF TEARS

Am si eu o intrebare, de ce i se spune Arenele Romane daca e o singura arena? Au urcat pe scena lot, dar inainte a venit un ciufulit si chinuia instrumentele la indicatia altuia, dupa ce au frecat vreun sfert de ora au incheiat cu concluzia sounds perfect". Suna perfect pe ma-sa ca atunci cand au intrat suedezii dupa intro-ul de rigoare a venit Return Of Ravens, care a fost un dezastru, voce deloc sau in reprize de cateva zeci de secunda. Ba se auzea una ba alta.

Lake of Tears

Lake of Tears

Singura chestie care se auzea permanent a fost basu. Piesa a doua a fost una pe care o lauda ei de pe noul album, mie mi se pare proasta nici macar nu am retinut-o pe hard. De pe la Hold on Tight, pana la Shadowshires, prima piesa care a sunat bine si mi-a placut sunetul s-a imbunatatit. Chiar daca mi-a placut si Hold on Tight, nu suna ca pe disc.

Lake of Tears

Lake of Tears

Ca Brenare nu e cine stie ce mare cantaret stiam, dar nici asa nu se poate. Dupa ce a terminat cu shadowshires, a inceput sa scuipe si sa alcatuiasca propozitii din care nu lipseau constructia my frends, cate o aparitie si faching, de la doua aparitii in sus. O comunicare proasta cu publicul, care striga hai hai pt ca asa se face, indiferent ce mananca rahat ala de pe scena, publicul zbiara hai. In timpul recitalului lot publicul se apropiase de 2000. Au mai cantat de pe albumu asta nou Last Purple Sky si Like a Leaf, singurele piese care imi plac si altele mai vechi ca Ravenland, Foreign Road, Pagan Wish, A Trip With The Moon, Greymen si altele care nu m-au interesat asa de tare, insa nici una sounds perfect, cum zicea bou ala, dar in mare parte reusite.

Lake of Tears

Lake of Tears

Deja ma uitam la ceas, pentru mine incepuse sa ticaie, cum zicea contabilul securitatii stolojinski. M-am bucurat cand au inceput so fell autumn rain, dar m-am intristat cand am vazut ca brenare strica piesa si nu o canta, exact ca la ravenland. Cine imi zice cate flegme a tras asta ii dau un cd de colectie cu toate piesele boratorii.

Lake of Tears

Am plecat pe forever autumn, bucuros ca totusi am prins so fell am luat-o spre gara, dezamagit de prestatia LOT, sub cea de la Agronomia si aici sub Rage, insa m-am aciuat grupului cegherap si inca unui fost coleg de faculta ratacit prin bucuresti sau in alta parte ca majoritatea fostilor mei colegi. Astia de la LOT de ce nu-si iau o clapa ceva si canta ca Hathor la Falticeni sau God la Suceava, chiar nu gasesc vreun fraier sa-l taraie cu ei cand canta prin orase, targuri, sate?

Lucian Sv.

Comenteaza pe Forum