Cronica Lamb Of God - Sacrament

Cronica Lamb Of God - Sacrament
Lamb of God, prin definitie, sunt liderii incontestabili al miscarii metalcore din America. Nascuti in Virginia, acesti cinci americani au reusit inca de la bun inceput, sa impuna noi standarde pentru acest gen de muzica. Cine nu isi aduce aminte de celebrul Ashes of the Wake, lansat in 2004, sau As the Palaces Burn, material lansat in 2003, aceste doua albume fiind considerate unele din cele mai bune produse pe care America le-a oferit vreodata.

Asa ca dupa un succes continu, poate acum Lamb of God sa socheze din nou? Raspunsul este foarte variat. Din pacate, in mare parte acesta este "nu", concluzia venind dupa multe auditii ale acestui album. Dar mu intelegeti gresit, "Sacrament" este un album bine scris, bine produs, bine executat, insa nu prezinta elemente noi. Totusi, materialul va fi prezent in top 10, insa nu cred ca va depasi celebrul "Ashes of the Wake".

Cronica Lamb Of God - Sacrament
Lamb Of God

Sa vorbim putin mai detaliat despre produsul de fata. Sunetul a fost asigurat de catre producatorii Machine si Log, acestia concentrandu-se la accentele minore imbinate cu anumite efecte de industrial, pentru a aduce trupei un sunet mai original. Insa asta nu inseamna ca trademark-ul trupei s-a schimbat, caci vom gasi din nou imbinarea perfecta a chitarilor asigurate de catre Mark Morton si Will Wilder, puterea percutiilor executate de catre tobarul Chris Adler , alaturi de puternica voce a lui Randy Blythe. Stilul ramane intact.

Veti auzi mai multe solo-uri de chitara si mai multe variatii din partea lui Blythe, acestea fiind insotite de catre pasaje de backing-vocals. Mai important este faptul ca "Sacrament" este mai metalic ca niciodata. Trupa nu a facut nimic mai mult decat sa imbunatateasca intensitatea atacului muzical.

La fel ca "Ashes of the Wake", nu exista piese ce sunt facute doar pentru a umple albumul. Anumite piese probabil vor fi prestate in concerte multi ani de acum inainte. Piesa etalon pentru acest album este "Redneck". Pe langa imbinarea agresiva a chitarilor si a vocii, ea reprezinta o ocazie foarte buna pentru public de a canta alaturi de trupa, "This is a motherfuckin invitation!".

Parti vocale distnctive, cum ar fi piesa "Forgotten(Lost Angels)", aranjamentul formidabil de pe "Requiem" si "Again, We Rise", sau memorabilul "Pathetic", nu fac decat sa confirme ca Lamb of God este intr-o continua evolutie. Tempo-ul si melodicitatea piesei "Blackened the Cursed Sun" dau impresia unui fel de eleganta sumbra. Din punct de vedere liric, piesa vorbeste despre demoni personali, tradari sau despre cele mai intunecate colturi ale naturii umane, aceste idei demonstrand ca trupa incearca sa se departeze de catre tendintele politice prezente pe "Ashes of the Wake".

Cronica Lamb Of God - Sacrament
Lamb Of God

Albumul se termina cu cel mai violent si mai rapid cantec si anume "Beating on Death's Door", ce actioneaza ca un fel de amintire pentru cei ce inca se mai intreaba daca Lamb of God merita sa fie pe primul loc al scenei metal americane.

Ceva imi spune ca ma voi intoace la acest album de multe ori in cursul urmatoarelor luni si probabil imi voi pune aceleasi intrebare ca acum. Daca acest album este mai bun decat clasicul "Ashes of The Wake". Lasand deoparte raspunsul, un lucru este sigur: "Sacrament" continua succesul impus de Lamb of God pe scena metal americana.

Cronica Lamb Of God - Sacrament

Nota: 8,5/10

01. Walk With Me In Hell