Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra
Fanii din toata lumea au asteptat concertul Led Zeppelin cu sufletul la gura. Ziua de 26 noiembrie ( data intitala a concertului) a fost inclusa in lista oricarui amator de muzica buna. Din pricina unui accident bizar, concertul a fost amanat pentru luna decembrie, fapt ce i-a determinat pe propietarii de hoteluri sa mute rezervarile cu orice pret.

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

Duminica, 9 decembrie, blocajele de trafic interminabile au transformat Londra intr-o granita internationala. Reprezentati din toate tarile Europei asteptau ziua de 10 decembrie, un moment memorabil pentru industria muzicala. Concertul din Arena O2 a fost deschis de catre Paolo Nutini, Bill Wyman, Rhythm Kings, Foreigner si Paul Rogers. Dupa o scurta pauza, pe scena a fost proiectat un scurt-metraj cu Ahmed Ertegun, fondatorul Atlantic Records. A fost un moment memorabil, in special pentru artistii prezenti in sala.

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

La ora 21:00, Led Zeppelin au urcat pe scena. In spatele lor, un ecran gigantic pe care au fost proiectate diverse imagini inedite extrase din toata cariera trupei. Prima piesa a serii a fost Good Times Bad Times urmata de Ramble On si Black Dog. Din pacate, sunetul a lasat de dorit. Pe fata lui Robert Plant se putea observa bucuria de a canta alaturi de colegii sai de trupa. In ciuda varstei, cei 4 cantareti au demonstrat ca inca sunt capabili sa ofere 90 de minute memorabile. John-Paul Jones si-a aratat indemanarea odata cu interpretarea piesei Trampled Under Foot.

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

De mentionat ca Robert Plant poseda aceeasi voce ca acum 15 ani. Chiar si alaturi de John, Led Zeppelin au format un intreg, un absolut. Dupa cateva solo-uri incendiare marca Jimmy Page, Plant si-a permis sa faca o mica gluma: "Ahmed in sfarsit am reusit!". Impresionat de multitudinea de nationalitati prezente in Arena O2, solistul a declarat: "Sunt peste 50 de tari in sala asta, acum suntem 51".

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

Dupa o serie de aplauze ce au durat aproximativ 10 minute, Led Zeppelin s-au intors pentru a interpreta "Whole Lotta Love" urmata de "Rock and Roll. Pentru cei 20.000 de oameni, totul s-a terminat parca mult prea repede. La final, aceeasi fraza a fost rostita: "Vrem un turneu mondial!"

Cronica Led Zeppelin Reunion la Londra

Cronica METALHEAD.ro
Filmari Led Zeppelin 2007