Cronica L.O.S.T. si Rising Shadow in LMC

Dupa o pauza destul de mare in materie de concerte de club, L.O.S.T si Rising Shadow s-au intors pe scena bucuresteana mai exact in Live Metal Club, eveniment care a devenit si un fel de rampa de lansare pentru trupele debutante alese pentru a deschide concertul.

De obicei cand ai doua trupe de asemenea calibru, probabil ca o trupa de deschidere e suficienta. Sigur, intentia organizatorilor de a promova cat mai multe formatii tinere este admirabila si totusi cateodata e prea mult, atat pentru trupe cat si pentru public. Asa ca in seara de 6 decembrie, pe langa cele L.O.S.T. si Rising Shadow au aparut inca 4 formatii ,una din ele nici macar anuntata pe afis.

Asadar in ultim moment au aparut baietii de la Tarantula, care au facut cateva schimbari radicale in ce priveste componenta si stilul. Pe ansamblu s-a trecut la un stil foarte similar cu Benediction concretizat si prin schimbarea vocalului, fostul solist si in acelasi timp chitarist fiind acum tobar. Automat a mai aparut si un nou chitarist. Deci putem spune ca avem o noua trupa. Apropierea de stil cu Benediction nu o cred de foarte bun augur, e ok ca ai ceva compact dar pana la urma care este rostul unei trupe daca te folosesti de aceleasi idei? Executie destul e corecta, poate la partea de balans trebuie lucrat putin. In fine, e o formula noua, probleme apar intotdeauna la inceput.

Au urmat Cyborg care din pacate au repetat greselile de data trecuta, in materie de executie. Explicatia este din nou la fel de simpla si credibila. Un nou membru in trupa, in acelasi timp chitarist la Rising Shadow, care a reusit sa invete piesele in circa doua saptamani si avand in vedere ca piesele Cyborg nu sunt chiar cele mai usorare ca tehnica, Petre Iftimie s-a descurcat admirabil. O reactie foarte buna din partea publicului, drept dovada ca eforturile nu sunt in zadar.

Si tot despre public, destul de multa lume prezenta in sala, mai multa decat data trecuta la November Metal Fest. Probleme cu sunetul nu au existat, de fapt pentru DeadEye Dick cred ca a fost cel mai bun sunet pe care au cantat pana acum. Despre ei am tot scris si revin la aceeasi parere. Domne, trupa se afla intr-o continua evolutie si suna din ce in ce mai bine. Extraordinar de bine executat, foarte compact, versuri si idei cat se poate de inspirate si ce e interesant la aceasta trupa este faptul ca nu raman fixati pe un anumit stil ci incearca sa aduca cate ceva din fiecare. Sustin in continuare DeadEye Dick, trupa de viitor pentru scena autohtona.

Nu cred ca toti cei prezenti la concert au inteles muzica celor de la Rising Shadow insa un lucru e cert si anume ca Paul Grigoriu e un frontman in adevaratul sens al cuvantului. Cel putin incearca sa transmita un mesaj prin versuri si muzica, concretizat de 'discursurile' avute intre piese, fraze cat se poate de adevarate insa probabil nu pe placul tuturor.

Muzical vorbind, Rising Shadow nu s-au schimbat fata de cum ii stiam in concertele din Viking, acelasi melanj de elemente progresive, cateodata chiar si pasaje de jazz executate perfect de Petre care cu siguranta este un chitarist de luat in calcul pentru aparitiile viitoare. Componenta s-a schimbat, fiecare nou membru a adus cate ceva in structura pieselor, partea buna fiind ca muzica Rising Shadow nu se incadreaza intr-un stil anume ci vine cu ceva propiu.

L.O.S.T. au prestat in maniera deja cunoscuta, totusi ocazional cu cateva greseli de executie, culmea la Ziua ce Vine una din cele mai cunoscute piese ale formatiei. Playlist-ul a ramas acelasi, piese de pe viitorul album a carui data de lansare se schimba odata la cateva luni plus ceva compozitii de pe primul E.P. Cum ziceam si la inceput, o astfel de 'avalansa' de trupe nu este chiar recomandata drept dovada ca publicul se plictiseste destul de repede.

L.O.S.T. au avut 'fani' in fata scenei, insa o primire mai calduroasa din partea celorlalti era binevenita. Altfel era atmosfera la concertele de acum doi ani. Atmosfera degajata pe scena, BB a 'fascinat' publicul cu repertoriul sau plin de replici hilare si de bun simt. Chiar si cu acele greseli de executie datorate orei tarzii, L.O.S.T. au dat in continuare dovada de profesionalism. De albumul nou nu mai intreb, va iesi el pe piata pana la urma.

Desi o ora inaintata, imediat dupa L.O.S.T. au intrat Negativist, considerati de Metal Masters drept revelatia momentului. Revelatie nu am inteles din ce punct de vedere, cert e ca Negativist nu sunt inca in stadiul de formatie pregatita pentru un concert. Ca stil mai este mult de lucrat, nu se stie exact despre ce e vorba in propozitie. Fiecare piesa incepe cu un scurt pasaj instrumental, balansat, urmat imediat de un zgomot sonor de blastbeat, traforaj si zbieraturi. Gusturile nu se discuta, poate unii considera Negativist drept o trupa promitatoare. Dar la capitolul executie si sound mai este mult de lucrat.

Ne bucuram pentru faptul ca desi dupa o lunga absenta, atat Rising Shadow cat si L.O.S.T. raman in atentia publicului amator de concerte care pana la urma ar trebui sa acorde o mai mare atentie trupelor din tara, indiferent de muzica si preferintele acestora.