Cronica Girls Against Boys si Luna Amara la Fire

Martea asta pe 20 februarie am fost la Fire. Din pacate nu am prins recitalul Tep Zepi, trupa ce a deschis concertul Girls Against Boys si Luna Amara, dar din ce am discutat cu baietii cand am ajuns am inteles ca publicul a reactionat foarte bine. Despre Tep Zepi numai de bine oricum. Puteti vedea mai multe in galeria foto din subsolul paginii.

Despre Girls Against Boys, a doua trupa a serii si invitata speciala in acelasi timp nu stiam mai nimic. Decat ce citisem pe Net sau cateva melodii ascultate pe YouTube. Un Indie cu foarte multe influente de grunge si Seattle Rock, inchegat si la obiect. Cand i-am vazut live parerea mi-a fost schimbata complet. Sincer credeam ca e una din trupele de duzina de Indie nascuta pentru a deschide concertele Tool si Smashing Pumpkins (dupa cum scria mare pe afis).

Ei bine, lucrurile nu stau deloc asa. Aria melodica in care se situeaza trupa e impartita foarte clar in doua. Jumatate este o arie lenta, progresiva uneori plictisitoare. A doua, o arie foarte energica, cu ruperi dese de ritm, cutremurari de tobe si slap-uri de bas serioase. Defapt a fost una dintre putinele trupe pe care le-am vazut cantand cu doi basisiti. Cel de-al doilea, avea in fatza un sampler, instrumentul lui original ca sa spun asa, dar pe unele piese canta si la chitara bass. Tobosarul canta cu un sigur ride si cu fusul dar totusi, lovind tumurile destul de des iar toba mare era undeva in surdina. Nu stiu daca acesta este sound-ul dorit de el sau sa fi facut feste iar sonorizarea (care a fost cam de nota 7 asa).

Vocalul, plin de energie si charisma era vadit incantat de reactia publicului si, din ce am observat eu, chiar uimit de cat de bine prind piesele lor la rockerii romani. O trupa care sincer merita mai mult. Am cautat sa cumpar un CD cu ei dar nu am gasit. Erau doar viniluri de 7 inchi. Sa speram ca acest turneu de promovare ii va ajuta si isi vor capata locul pe care il merita in Hall Of Fame-ul rock-ului international.

Dupa o pauza de instalat si cablat, s-au instalat pe scena Luna Amara. Al treilea concert in Bucuresti in 5 zile. Asta a facut ca numarul fanilor prezenti in sala sa fie destul de redus. Cam 150 de persoane am estimat eu maxim. Oricum asta nu i-a impiedicat sa faca un show exceptional. Supriza serii a fost multitudinea de coveruri cu care si-au presarat recitalul. Dar adevarata surpriza a fost oferita de Alex (Nociv) care a cantat impreuna cu Sorin si Razvan doua coveruri Alice In Chains de zile mari. Nu pot sa trec cu vederea calitatile vocale ale lui Alex. Daca inchideam ochii aveam impresia ca pe scena se afla chiar Layne Staley. Un mare ZECE pentru aceste doua piese si un big thank you din partea mea pentru cadoul oferit. R.I.P. Layne.

La penultima piesa a serii, invitat a fost Raresh (ex Narkoma, ex Deviant) cu care Luna Amara au cantat o piesa proprie sub o noua forma, in premiera auzind hip hop-ul combinat cu rock-ul intr-un concert live al clujenilor.

Cam atat de la Fire. Over and out !