Cronica Luna Amara la Orange CS

Cronica Luna Amara la Orange CS
Luna Amara. Pai la ce te poti astepta de la Luna Amara? La un show foarte foarte tare, bineinteles! Nu pot aduce nici un repros prestatiei lor. Energie, pasiune, talent, devotament, dedicare, revolta, atitudine, suflet. Energie am zis? In mai putine cuvinte: o trupa profi, care te poate impresiona puternic si la a 100-a vizionare.

Cantarea a inceput la ora 9 fix, iar in acel moment s-au inchis si usile, intarziatii ramanand pe dinafara. Piesele au inceput sa curga, alternandu-se intre cele doua albume ale trupei: Asfalt (Oras, Ciudat, o varianta "dubioasa" de Gri Dorian) si Loc Lipsa (Luni de fiere, Albastru, Lume Oarba, o "adaptare" dupa Happiness Provider). Printre acestea s-au strecurat si 3 coveruri foarte reusite ale unor trupe care au influentat de-a lungul anilor Luna Amara: Audioslave (Like A Stone), Dark New Day (Brother) si Porcupine Tree (Blackest Eyes).

Sa va spun si de locatie? M-a uimit. Inainte de concert am stat si-am descoperit ca toti taranii tehnologia, dar nu vorbesc despre asta ca nu vreau sa fac reclama, In afara de asta, prea multa lumina si prea multe culori pentru un concert roc. Foarte inadecvat. Eu una, nu m-am simtit bine in acel loc si cred ca n-am fost singura care a simtit asta. Altceva? Berea noastra cea de toate zilele era 7 roni (da! 70 de mii de lei vechi) la 0,33. (pont: daca barmanul iti zice ca n-are sa-ti dea rest la 10 lei, uita-te la el cat poti de urat, strange-ti toata ura in priviri si o sa-ti dea rest 5 roni). In schimb, sunetul a fost unul foarte bun, se auzea impecabil. Sa zicem ca Orange CS si-a mai spalat din pacate (vezi Coma), dar nu uitam nimic.

O alta dezamagire a serii a fost publicul: foarte static si trist. Media de varsta era undeva pe la 16-17 ani, iar preocuparile principale: machiajul si depresia probabil. Niste fete stateau pe jos pe scari, sprijinindu-se una de alta si traind cu lacrimi in ochi muzica. Un grup de vreo 5 baieti (cei mai rai) dadeau din cap din cand in cand cumva in contratimp, dar nu conteaza. Mai vedeai rar si cate un om normal, interesat strict de trupa si nu de etalarea frustrarilor. Sunt sigura ca daca ar fi existat un pret de intrare s-ar fi facut o triere in ceea ce priveste publicul si atmosfera ar fi fost una mai reusita. Concertul s-a terminat sec, fara nici o tentativa din partea publicului de a striga bis, asa ca m-am carat rapid cu coada intre picioare spre o carciuma familiara, unde sa pot bea, ca tot rocaru', o bere la un pret normal.

Fotografii: Catinca Hanganu

RX