Cronica Madball: Set it off in Bucharest

Nu a fost chiar cel mai tare concert de club din Romania, insa cu siguranta a intrat pe primele pozitii. Madball in Romania a parut pana acum cateva luni un vis ireal pentru multi amatori ai genului hardcore care au preferat sa parcurga distante destul de mari pentru a-i vedea pe americani la festivalurile din Europa.

In luna noiembrie Madball au efectuat un turneu prin Europa de Est si multumita Bring the Noise am avut ocazia de a-i vedea la Bucuresti in conditii destul de decente. Din cate am observat au existat cateva comentarii negative la adresa evenimentului: Da, a fost fum si aglomeratie dar sunt lucruri cu care deja ne-am obisnuit si ar trebui sa fim multumiti ca totusi am avut unde sa-i primim asa cum se cuvine.

Despre Fabrica vorbesc, locatie care deja a devenit o prezenta constanta pe lista concertelor din Bucuresti si probabil una din putinele spatii ce pot gazdui un concert la un asemenea nivel. Acelasi public ca si la Pro-Pain, prezent intr-un numar la fel de mare.

A existat si o trupa de deschidere, neanuntata ce-i drept. Este vorba de Do Diez, formatie care nu se incadreaza in stilul Madball insa acest gen de line-up se practica si afara avantajele fiind destul de vizibile. Nu a fost si cazul celor de la Do Diez care in ciuda unei prestatii scenice foarte bune, nu au reusit sa incalzeasca un public care avea in minte un singur cuvant: Madball.

Probabil si absenta indelungata de pe scena autohtona a reprezentat un dezavantaj major pentru Do Diez, o trupa care instrumental canta corect si poate ceva diferit pentru Romania, insa asemanarile cu Lamb of God sunt cateodata mult prea evidente. Trebuie totusi remarcata executia si interpretarea. In fine, Do Diez nu este o trupa slaba insa e de lucrat la originalitate.

Cat despre Madball, am fost putin 'ghionisti' dat fiind faptul ca show-ul din Bucuresti a fost ultimul din turneu, deci merchandise n-a fost. Cu toate astea, am avut un show complet din toate punctele de vedere. Personal nu sunt la prima intalnire cu americanii insa a fost cel mai bun concert al lor pe care l-am vazut pana in momentul de fata. Inca un ghinion la concertele de hardcore este faptul ca piesele sunt foarte scurte si desi playlist-ul este lung, durata nu depaseste mai mult de 70 de minute, cum a fost si in cazul Madball desi au cantat mai mult de 15 piese.

Felicitari pentru public care a primit cu entuziasm trupa, transformand concertul de la Bucuresti in unul demn pentru filmarea unui DVD. Da, a fost destul de violent in fata insa pana la urma asta inseamna hardcore, o forma de manifestare pe care putini o inteleg la adevarata valoare, iar publicul roman nu este o exceptie. Am avut si ceva prezente inedite cum ar fi Mackie Jayson, noul tobar Madball, cunoscut si datorita activitatii in Cro-Mags. Un Freddy Cricien la inaltime plus o comunicare cu publicul constanta. Lumea practic se calca in picioare pentru a-l atinge pe acest veteran al scenei americane.

Entuziasmul de a canta pentru prima oara in Romania a fost cat se poate de vizibil in ochii trupetilor care, obisnuiti cu o astfel de atmosfera, sunt convins ca au avut ceva emotii inainte de concert. Daca la Do Diez sunetul le-a jucat feste, la Madball calitatea a fost mult deasupra. S-a auzit incredibil de bine, in alte cuvinte forta si energie. Cat despre playlist, s-au cantat piese cam de pe toate albumele printre care s-au numarat Set If Off, For My Enemies, Demonstrating My Style, Inflitrate the System sau Heavenandhell.

Chiar daca fumul si caldura si-au spus cuvantul, Madball la Bucuresti a meritat tot efortul. Poate nu o trupa foarte cunoscuta pentru publicul autohton, insa cu siguranta cea mai buna atmosfera din ultima vreme in ce priveste concertele de club.

Si ca o scurta incheiere: "Here, all metalheads, hardcore fans, punkers and hiphopers are brothers! Here we are one". - Freddy Cricien, Madball

Urmeaza Napalm Death in ianuarie 2009. Eveniment prezentat de Bring The Noise

Filmari de la concert pe METALHEADTV