Cronica Magica si Tiarra la Super Metal Live V

Sambata trecuta, pe 21 martie, simultan cu Shining la Brasov, am avut parte in LMC de o adevarata explozie de trupe dar si de public. Magica, Tiarra, Inopia, True Mind si Fortress Of Faith au fost prezente pe scena la a cincea editie (cu noroc) a Super Metal Live.

Incep, din pacate, din nou cu scuzele de rigoare (deja v-am obisnuit). Din cauza ca saptamana are doar 7 zile iar treaba e cat pentru 12, n-am reusit sa prind decat ultimele trei trupe, mai exact jumatate de lansare Inopia, toata Tiarra si jumatate de Magica, asa ca ma voi limita la va spune cateva vorbe despre acestea.

Intru direct in branza dar inainte trebuie sa ma bucur (si alaturi de voi, nu?) de faptul ca Live Metal Club s-a bucurat de inca o seara cu sala plina dupa BMN7. Cred ca au fost peste 300 de oameni cu tot cu invitati si acreditati, o raritate in ultima vreme la concertele de club cu trupe underground. Acum vine partea grea pentru ca nu prea ma pricep la povestit atunci cand prind pe scena niste trupe de gothic, power sau symphonic, dar sper ca apreciati efortul. Incep cu ...

Inopia, despre care am in sfarsit si cateva vorbe bune de spus. Se simte clar ca au tras din greu pentru lansarea primului lor material. Fata de ultima data cand i-am prins live, trupa suna mult mai inchegat si la obiect, linia melodica nu mai plictiseste (asa mult) iar prezenta scenica si virtuozitate au atins un nivel acceptabil. Pentru o trupa care nu cred ca a cantat live mai mult de zece ori e mare lucru ! Ce pot sa zic cu siguranta e ca si-au adus cred toti prietenii in fata scenei pentru ca n-am reusit sa ma misc sa trag niste poze. Interesant e ca aproape jumatate din public s-a carat inainte de Tiarra, asa ca e clar ca trupa are deja o armata serioasa de fani / prieteni etc..

Tiarra au cantat in noua formula care include mai noi fosti membri sau actuali membri din diverse trupe din undergroundul romanesc. De remarcat prezenta lui Klepsy la tobe (My Shadow, Sheerea) care a animat destul de mult sound-ul trupei. Din pacate n-au avut parte de un sunet chiar bun probleme aparand de la pas la pas dar asta nu i-a impiedicat sa dea tot ce au mai bun alaturi de un public prietenos care ii apreciaza.

E greu sa canti ce canta Tiarra, mai ales avand in vedere combinatia inedita de instrumente si membri, dar, totusi le iese si ce e mai important e ca le iese foarte bine. Ei bine, in concluzie, acelasi gothic metal pe care il stim presarat uneori cu pasaje mai in forta si cu growl, oferit din inima pentru cei care stiu sa aprecieze acest gen.

Pe Magica nu i-am mai vazut live din vremuri imemoriale de prin Utopia. Au sosit in sfarsit in Bucuresti in noua formula care include doi membri (buni) din fosta trupa Cadavrul, miscare, se pare inspirata, avand in vedere ca trupa suna mult mai heavy si poate impaca si ascultatorii unor stiluri vecine. Au avut aceleasi mici dar persistente probleme cu sunetul dar totusi fanii die-hard nici ca au simtit ceva in neregula cu scena.

Setlistul a fost ales pe spranceana, ba chiar au oferit si o piesa noua parca. Joc scenic de nota zece ca de obicei, un 6Fingers la clape de iti venea sa-i numeri degetele ca sigur are mai multe decat trebuie, o chitara manuita bine si cu putere de Bat si per total un melanj interesant de melancolie forta si voie buna, il dulcele stil propriu. Un show destul de bun, pacat ca n-am reusit sa stau pana la sfarsit.

Ei bine cam atat din LMC. Felicitari organizatorilor si asteptam si editia 6 poate cu un show ca pe vremuri la Preoteasa cu Taine si Avskild :)

Poze de la concert gasiti aici: Magica si Tiarra la Super Metal Live 5