Cronica Mastodon - Crack The Skye

Cronica Mastodon - Crack The Skye
E destul de greu sa vorbesti despre Mastodon, cred ca fiecare album a fost ca un fel de ghimpe pe spinarea anumitor ascultatori de metal, de fiecare data s-a gasit cineva deranjat de multidudinea sonoritatilor. S-a intamplat la fiecare album, chiar si in concerte cu trupe clasice ale genului (vezi parereile contra din recentul turneu alaturi de Slayer), unde europenii se uitau cam in gol.

Adevarul e ca nu exista o eticheta fixa asupra muzicii Mastodon insa cert e ca americanii canta si compun extraordinar de bine iar acest nou album nu face decat sa largeasca orizontul Mastodon in materie de experiment.

Chiar si partea lirica ramane un mister, Mastodon cocheteaza cu istoria Rusiei in perioada tarista de unde se trece la calatoria in timp si teoria gaurilor negre a lui Stephen Hawking. Crack the Skye vine ca un album concept de 7 piese intins pe o durata de circa 50 de minute unde formatia se orienteaza mai degraba pe o atmosfera de rock clasic cu elemente space rock, evident fara a lasa in urma 'trademark-ul' de progressive/sludge. Asta din nou, daca sunteti neaparat fani ai catalogarii muzicale.

Imi permit sa-mi expun parerea personala anume ca noul album Mastodon este cel mai ciudat disc ascultat in ultima vreme si in acelasi timp si unul dintre cele mai bune. Si cred ca este cel mai sincer disc al americanilor, sau cel putin cel mai bine definit. S-a lucrat foarte mult, se simte in compozitie usurinta cu care ideile curg, pasajele atmosferice alterneaza extrem de usor si in genere o muzica cat se poate de originala.

Cateva parti din Crack the Skye sunt extrem de progresive, dar nu va ganditi la o asemanare instrumentala cu Dream Theater de exemplu. Mastodon ofera mai degraba o atmosfera progresiva, nu pot sa spun ca ideile in sine sunt foarte complicate insa reusesc cu usurinta sa ofere un peisaj complet.

E bizar, complet, lasa loc de interpretare si tocmai aceste elemente il fac unul din surprizele acestui an. Mastodon vor canta integral discul in viitorul turneu, asa ca daca aveti ocazia sa-i vedeti, nu ezitati. E ceva ce merita vazut.

Nota: 9,5/10

Oblivion
Divinations