Megadeth - Rust In Peace (cronica de album)

de Silviu Andrei

Ambitia lui Dave Mustaine de a-si face o trupa mare, care sa concureze formatia din care a fost dat afara (Metallica) a fost una uriasa, iar el si basistul Dave Ellefson au bus bazele uneia dintre cele mai bune formatii de heavy/thrash metal din toate timpurile. Dupa albume bune precum Killing Is My Business... And Business Is Good!, Peace Sells,but Who's Buying? si So For,So Good...So What? urmeaza ,din punctul meu de vedere, cel mai bun album semnat MEGADETH, si anume RUST IN PEACE.

Rust In Peace a fost un album special,consemnand prima colaborare cu marele chitarist Marty Friedman si prima data cand un producator, Mike Clink a reusit sa produca de la inceput la sfarsit un album Megadeth, fara sa fie conciediat din diverse motive. Dupa cum era de asteptat,albumul a fost pfoarte bine primit de catre critici si fani, clasandu-se pe locul 23 in Billboard si fiind certificat cu platina de catre RIAA. La a 33-a editie a premiilor Grammy, albumul a fost nominalizat la categoria Best Metal Performance, urmand ca in anul urmator, piesa Hangar 18 sa fie nominalizata la aceeasi categorie.

Dupa cum ne-am putea da seama si dupa coperta,in care-l vedem pe Vic Rattlehead inconjurat de 5 liderii ai lumii din vremea aceea,albumul dezbate teme politice si sociale. Prima piesa a albumului, Holy Wars...The Punishment Due face referie la razboiul din Irlanda de Nord dintre Catolici si Protestantii,dupa cum spune si un vers al melodiei "Killing for religion Something I don''t understand",aceasta devenind o parte constanta a setlisturilor Megadeth. Trackul cu numarul 2, HANGAR 18 este o alta capodopera,probabil piesa mea preferata de la Megadeth, o melodie foarte complexa care vorbeste despre secretele detinute de Guvernul American in legatura cu fiintele extraterestre. Versurile extrem de interesante au fost inspirate de filmul care da numele piesei si care dezbate diverse subiecte legate de ufologie.

Nu as vrea sa mai vorbesc despre alte piese ale albumului,acesta fiind "a must" pentru toti fanii muzicii heavy metal,fiind de asemenea inclus in cartea "1001 Albums You Must Hear Before You Die".In afara de cele 2 singleuri, trackul meu preferat de pe album este Tornado Of Souls. Nu am citit nicaieri acest lucru, insa cred ca albumul Rust In Peace i-a inspirat pe cei de la BFMV pe albumul Scream Aim Fire, mai ales piesa avand cateva referiri la acest album: in Holy Wars se spune "Brother will kill brother",iar in Scream Aim Fire -"my brother''s dead around me", alt amanunt fiind legatura dintre melodia cu numarul 3 de pe album "Take No Prisoners" si ultimul vers al piesei Scream Aim Fire din doua strofa care este identic.

In 2010, la implinirea a 20 de ani de la realizare albumului, Megadeth a organizat un turneu in America de Nord format din 22 de concerte, intre 1 si 31 martie,in care au cantat de fiecare data integral albumul plus alte piese de pe alte albume.In deschiderea concertelor aniversare RUST IN PEACE au cantat Testament si Exodus,alte trupe importante in istoria genului thrash metal. De asemenea, una dintre chitarile lui Dave are coperta albumului pe corp,fiind unul dintre instrumentele folosite cel mai des live de Mustaine.

In concluzie, un album de legenda, pe care toti fanii genului l-au ascultat, fiind de-asemenea o sursa de influenta pentru multe formatii din noua generatie.