Cronica Mnemic - Passenger

Cronica Mnemic - Passenger
La lansarea primului lor album "Mechanical Spin Phenomenon", criticii au incercat sa ii catalogherze in diferite feluri, de la Cyber metal pana la Electro metal, cu influente puternice de heavy hardcore si crossover, refrenuri rasunatoare si armonii. In timp ce "Mechanical Spin Phenomenon" continea cateva track-uri exceptionale, iar restul era mai putin memorabil, albumul care i-a urmat in 2004, "The Audio Injected Soul", era diferit si mult mai bine lucrat, pastrand un interes pentru nivelul inalt de energie caractesitic in spectacolele lor live.

Cronica Cronica Cronica Mnemic - Passenger - Passenger - Passenger

Anul acesta, danezii de la Cronica Cronica Cronica Mnemic - Passenger - Passenger - Passenger se intorc cu un nou material discografic intitulat "Passenger". Potrivit stilului trupei, albumul a fost inregistrat in Statele Unite, cu productia din partea celor care s-au ocupat si de Fear Factory, Down si Crowbar. Este un album destul de bun, destul de heavy, cu o chitara neinduratoare si ascutita. Totusi, in comparatie cu albumele anterioare, intalnim mai greu piese care sa iasa clar in evidenta. Trupa a inregistrat acest album cu noul lor vocal, Guillaume Bideau (fost in Scarve).

Nu pot sa spun ca nu este un bun vocal, insa are un stil brutal continuu fara intreruperi, ceea ce de obicei e mai putin eficace dupa parerea mea. Chiar si sunetele armonice se potriveau mai bine pe "The Audio Injected Soul". Nu mai intalnim pasaje epice din piese ca "Mindsaver" sau schimbarile de ritm. Observam asta inca de la inceput cu intro-ul "Humanaut", insa cu sample-urile si alte pasaje ciudate, Cronica Cronica Cronica Mnemic - Passenger - Passenger - Passenger pastreaza acel sunet cyber metal. Albumul are o tema existentiala, dar nu ne dam seama de asta decat din titlurile unor piese sau poate din natura negativa a stilului vocal, daca asculti cu atentie.

A doua piesa "In the Nothingness Black" desi tinde sa adopte un sound artificial in interior, se dezvolta intr-o piesa hardcore, cu refrenuri in concordanta destul de blande. "Meaningless" contine un solo de chitara scurt si o parte vorbita, dar amandoua sunt prea scurte pentru a avea un impact asupra acestui track care este destul de greu de descris.

Melodia "Psykorgasm", din nou probabil a vrut sa fie ceva mai epic, dar in afara unui interludiu scurt, furia este amestecata cu armonia fara un scop foarte clar. La piesa "Psykorgasm" intalnim cateva parti vocale oferite de Shane Embury (Napalm Death) si Jeff Walker (fost in Carcass). Problema e ca suna la fel ca piesa dinainte. "Pigfuck" incepe mai promitator cu un riff de chitara insistent continuand cu mai multa furie, imbracata de aceasta data de strigate in ecou si cateva armonii triste.

Este una dintre cele mai bune piese de pe album, nu prea lung si un potential hit al scenei live. "In Control" este construita pe un track decent, cu armonii mai bune, un moment de headbang inainte de un sfarsit electro-metal programat destul de curat. In afara de momentele mai ciudate totusi, formula este aceeasi si continua in acest fel pana la ultima piesa "The Eye on your Back", care nu ofera nimic nou, insa are acea tenta de concluzie potrivita pentru sfarsitul albumului.

Este un sunet familiar, dar greu de catalogat astfel in cat sa ii multumesti pe toti potentialii fani. Intalnim in egala masura nu-metal, industrial, modern hardcore, si alte influente, iar toate acestea se manifesta intr-un fel destul de pozitiv as zice. Totusi in locul unor semne clare de crativitate, care sa iasa la lumina, tot ce decoreaza acest set este un amestec bine inglobat, de influente evidente pe alocuri. Pot sa spun ca Cronica Cronica Cronica Mnemic - Passenger - Passenger - Passenger au reusit sa creeze un perete de sunet, totusi chiar daca nu este un material mediocru, "Passenger" nu are nimic spcial sau memorabil.

MNEMIC

Harry Haller
Nota: 7/10