Cronica Moonspell - Memorial

Cronica Moonspell - Memorial
In ultima vreme portughezii Moonspell au compus mai mult inspre genul gothic. Ultima realizare al lui Fernando Ribeiro si trupa, dupa cum ne sugereaza subtil si titlul este o reamintire a perioadei de inceput insa cu un sound mult mai actual, idei mult mai mature si o mare doza de inspiratieSincer am ramas foarte placut impresionat de acest nou material.

Mai agresiv decat predecesorul sau, Antidote", cu un Ribeiro in mare forma si o productie foarte buna Memorial" depaseste din puct de vedere al valorii albumele din trecut. Riff-uri lente rapide, solistici omofone acompaniate de clape fundal, vocea clean alternand cu screaming-ul caracteristic + cele 4 piese instrumentale ne aduc in fata privirii un album divers si o trupa la apogeul carierei.

Albumul este deschis de In Memoriam" care parca ne poarta inapoi pe aripile timpului infatisand un tablou in care instrumentele se adauga treptat, clape, sunet de clopot si percutie simpla.

Continuand in forta, cu structuri in genul black alternate cu riff-uri dure pe chitari, solistici dupa modelul intrebare raspuns (Finisterra"); pasaje melancolice alternate cu cele agresive la care se adauga dialogul vocii cu solo-urile clapei (Memento Mori"). Interludiile instrumentale care leaga compozitiile, te fac fie sa visezi in liniste (Sons Of Earth"), sa-ti amintesti un episod trist (Mare Nostrum") fie sa traiesti o imagine de cosmar (Proliferation").

Osciland intre melodicitate si agresivitate, reuperi de ritm in care se succed voci recitate solistici grandioase cand pe chitari cand pe clape, screaming alternat cu clean (Upon The Blood Of Men") si ("At The Image Of Pain").

Teme in tonalitate minora unde chitara rece acompaniaza vocea soptita apoi cantata ("Sanguine"), coruri, solistici, voci alternate, totul pe un fundal sonor agresiv zugravit in culori apocaliptice ("Once It Was Ours"); continuare in genul gothic, apare vocea feminina, intai solo apoi in duet cu vocea solistului piesa fiind interpretata intr-un tempo mediu (Luna"); riff-uri agresive, solistici cu crestere a tempo-lui de la simplu la dificil, voci clean/scream, clape abundente intregesc tabloul (Best Forgotten").

O noua orientare muzicala cu un nou Moonspell deschis spre inovatie.

MOONSPELL

Nightshade