Cronica Mudvayne - The New Game

Cronica Mudvayne - The New Game
Mudvayne sunt americani. Nimic nou aici, decat ca americanii au inventat pe la inceputul anului 90 un stil care pe viitor a dat o directie generala noua majoritatii trupelor de peste ocean cat si de pe batranul continent. Evident vorbim despre Nu Metal, acel stil extrem de controversat mai ales printre metalisti, stil care a dat nastere probabil unora dintre cele mai mari trupe din zilele noastre pe felia lor, si aici vorbim despre Korn, Deftones si multi altii.

Trupele enuntate mai devreme "s-au ajuns" tocmai datorita adaptarii muzicii lor de-a lungul timpului la trendul mondial, deci, evident, la public, fara a o da in comercial si chestii de genul asta. Mudvayne parca au ramas in-afara trendului, reusind chiar sa se ia de mana cu Ill Nino si alte trupe similare, pentru curajul de a tine stindardul patat al nu-metalului inca sus. Au reusit chiar sa castiga un MTV Music Awards (o da !) prin 2001 si chiar o nominalizare la Best Metal in 2006, si cam atat. Anul acesta, probabil crezand ca incercarea moarte n-are, au scos acest nou album, The New Game, album cotat destul de slab de mai toate revistele de profil.

Ei bine, avand in vedere ca aceste mari reviste de profil se raporteaza la piata si la trend, era si firesc, avand in vedere ca The New Game suna ca un album clasic de nu-metal de la sfarsitul anilor 90, adica, imbina riff-uri destul de serioase (dar uneori neinspirate) cu o voce care oscileaza intre growl si clean. Albumul este totusi destul de liniar, putand intra chiar in Cartea Recordurilor ca cel mai scurt album din istorie, pentru ca pe bune ai impresia ca are doar o piesa cantata in diferite interpretari. De notat totusi breakdown-urile (care sincer sa fiu nu prea isi gasesc locul in peisajul general al compozitiei) destul de reusite, si vocea cu patos care trece destul de bine de la partile melodice la cele mai agresive.

Despre versuri, nimic nou la Mudvayne. In majoritatea lor sunt neinspirate si destul de prost legate de muzica si nu reusesc nici macar pe piesele extrase pe single, (care se doresc viitoare hituri) sa-ti ramana undeva in minte, sa incerce barem sa fie putin catchy de fredonat in metrou sau la coada la cozonaci (de sezon, asa). Realist vorbind, The New Game e un album destul de mediocru, dar care are totusi si cateva parti bune, barem in solourile de chitara uneori inspirate sau in "baladele" destul de inimoase presarate cu distors din plin.

Mudvayne - The New Game pe scurt:

Stil: Nu Metal / Hard Rock
Sounds Like: Mudvayne, Ill Nino, Slipknot (pe Iowa)
Teme Lirice: personale, sociale
Sound: destul de liniar si pe alocuri neinspirat
Vocea: 20% Clean, 80% MedGrowl
Tempo: Rapid
Originalitate: 7/10
Piese preferate: Dull Boy

Nota Generala: 7/10

Dar mai bine ascultati si singuri. Nu pot face o cronica destul de subiectiva si cu riscul de a ma insela, va zic ca probabil dupa inca vreo 2-3 ascultari cred ca o sa-mi placa. Totusi intre Mudvayne-ul pe care il stiam eu de-acum sapte sau opt ani si The New Game nu e un drum destul de lung si anevoios. Poate ca au ramas prinsi in timp undeva. O fi bine, o fi rau, voi decideti.

MUDVAYNE