Murderdolls - Women And Children Last (cronica de album)

de Andrei

Mai jos va prezentam un articol adaugat de solitary666 cu ajutorul tool-ului de Citizen Journalism oferit gratuit de METALHEAD. Scrie si tu !

Noul album al trupei Murderdolls,proiectul muzical format de Joey Jordison (Slipknot) si Wednesday 13 (Bourbon Crow),vine dupa 8 ani de la lansarea albumului de debut "Beyond The Valley Of The Murderdolls".Un album mult mai matur si mai complex decat predecesorul sau, "Women And Children Last" ne arata ca aceasta trupa are cu adevarat un mare potential.

Ca multe albume lansate in ziua de azi,si acesta incepe cu o piesa scurta de intro: "The World According To Revenge".Desi abea depaseste pragul de un minut,ea da tonul albumului si erupe perfect in "Chapel Of Blood".Inca de la primul riff se observa cat de intunecat va fi albumul fata de predecesorul sau.Ca si pe primul album,versurile sunt foarte sadice si sangeroase: "Now don''t be afraid/ While I mutilate you with this blade".Urmeaza "Bored ''Till Death",piesa care deocamdata pastreaza tonul intunecat al albumului,insa devine usor repetitiva catre sfarsit."Drug Me To Hell",care a fost prezenta intr-un trailer al albumului,aduce aminte de primul album mai mult decat piesele anterioare.Pe aceasta piesa,chitaristul a fost Mick Mars,din Motley Crue.Urmeaza cea mai lunga piesa de pe album,si anume "Nowhere".

Aici se pierde un pic sentimentul de "horror" din "horror punk".Iarasi Jordison ne arata talentul sau la chitara,iar Wednesday 13 da dovada de ceva variatie vocala.Ca majoritatea pieselor de pana acum,se incheie prin "fade-out"."Summertime Suicide" incepe cu aceeasi bucata cu care incepe piesa "Rats In The Cellar" de pe albumul "Rocks" al celor de la Aerosmith.Aceasta nu este prima referire la rock-ul anilor ''70-''''80,prima fiind chiar titlul albumului.Acesta e derivat de la titlul albumului "Women And Children First" de la Van Halen.Piesa aduce inapoi ceva din "horror" inapoi,insa tot nu revine la intunecimea generala a albumului."Death Valley Superstars" reuseste insa acest lucru.Cu un inceput pe tobe caracteristic Murderdolls si cu un riff foarte "catchy",piesa nu dezamageste.Versurile se fac foarte auzite prin pasaje precum: "We''re the motherf*ckers of the apocalypse/ The death valley superstars".

Single-ul albumului "My Dark Place Alonce",pentru care a fost filmat si un videoclip,nu se lasa mai prejos.O piesa completa cu refren care prinde,un bridge care nu devine repetitiv si un solo destul de complex din partea lui Jordison,prin care isi arata "skill-urile" de chitarist.Desi cunoscut cel mai bine ca fiind tobosarul Slipknot,el este un multi-instrumentalist foarte talentat.Urmeaza alta piesa lunga, "Blood Stained Valentine",care desi are un riff de inceput usor plictisitor,are un refren destul de lung,cu usoare influente pop("Hey!...Hey!...Hey!...Hey!").

Acesta nu este nu lucru rau,din contra,mentine albumul variat.Chitara a fost iarasi interpretata de Mick Mars."Pieces Of You" revine la sadismul obisnuit Murderdolls,prin versuri precum: "Decapitated!/ Next I''ll amputate all the things that i hate/ But there won''t be anything left of you" sau "It''s sad but it''s true/ All that''s left are pieces of you".Ca si in restul pieselor mai scurte de pe album,un solo este absent."Homicide Drive" il surprinde pe Jordison folosind constant pedala de efecte si pe Wednesday 13 cantand in stilul sau inconfundabil.Aceasta aduce aminte de o piesa de pe primul album Murderdolls,si anume "Motherf*cker I Don''t Care",cele doua avand versursi similare.Titlul urmatoarei piese este foarte sugestiv.

"Rock And Roll Is All I Got" este o piesa despre "sex, drugs and rock n'' roll"("Sex, drugs and rock n'' roll have been my only friends/ Rock and roll is all i got").Desi suna ca o piesa cu tenta negativa,"Nothing''s Gonna Be Alright" are un ritm foarte pozitiv,la fel ca succesoarea sa,"Whatever You Got I''m Against It".Cea din urma este foarte "catchy",fiind una din cele mai reusite piese de pe album,si are un solo de zile mari.Ultima piesa,"Hello, Goodbye, Die", este si cea mai scurta in afara de intro.Aici se aude probabil cel mai bine basul lui Wednesday 13.Astfel,albumul se incheie pe o nota la fel de sadica cum a si inceput,in stilul consacrat Murderdolls.

"Women And Children Last" este un album mult mai implinit decat primul,toate piesele fiind compuse de data aceasta de perechea Joey Jordison/Wednesday 13.Un album care defineste cu adevarat trupa Murderdolls,merita cumparat.

9/10