Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow

Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow

Mushroomhead, trupa care mereu a fost intr-un conflict cu cei de la Slipknot datorita asemanarilor de componenta si imagine, s-au intors cu un nou album, un nou membru al trupei, dar, din pacate fara prea multe idei creative consistente. Albumul Savior Sorrow, lansat independent, are cateva momente muzicale inovatoare, dar, in general, nu putem spune ca ofera o impresie diferita fata de albumele precedente.

In timp ce probabil majoritatea ascultatorilor isi vor concentra atentia asupra noului vocal, Waylon, cel care depune effort intr-o masura mai mare la acest material este celalalt vocal, Jeffrey Nothing.

Cronica Cronica Cronica  <a href=Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow" />
Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow

Ultimul album al trupei, VIII a fost unul din cele mai bune discuri ale lor, cu single-ul "Sun doesn't rise", o melodie obsedanta care continea diferite componente muzicale care se potriveau foarte bine. Cu Savior Sorrow insa, Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow (vocalii Jeffrey Nothing si Waylon, chitaristul Gravy, basistul Pig Benis, claparul Shmotz, tobarul Skinny si Stitch la sample/turntables) se rataceste destul de frecvent de la acel sunet promitator, concentrandu-se mai mult asuprea unor bucati de suprafata care se repeta in continuu.

In timp ce acordurile intr-o gama mai joasa cu tempo-uri ridicate cu care incep majoritatea pieselor ofera un feeling intunecat si oarecum puternic, acestea de asemenea devin rasuflate cand se apropie de sfarsitul pieselor.

In ciuda directiei dezamagitoare in care merg majoritatea pieselor, Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow ofera totusi cateva aspecte ingenioase pe Savior Sorrow. "Damage Done" incepe cu niste efecte interesante dintr-un sample, apoi piesa explodeaza brusc intr-un perete de chitari distorsionate. Dar ceea ce intr-adevar face melodia sa iasa in evidenta fata de restul CD-ului este atunci cand ceea ce pare a fi sunetul unui sitar isi face intrarea brusc si neasteptat.

Probabil una din cele mai bune parti ale acestei trupe, din pacate prea putin utilizata pe acest disc este vocalul Nothing. De fiecare data cand acesta canta, adauga o calitate puternica si fascinanta asemanatoare cu cea a lui Layne Staley de la Alice in Chains. Trupa ar suna probabil mult mai bine cu vocea lui Nothing cand chitara monotona pare sa preia melodia trebuie sa existe alt aspect, decat o parte de chitara care se repeta in continuu, pentru a face melodii ca "Tattoo" mai digerabile. Chiar in aceasta piesa, Waylon este solistul vocal a carui voce se aude prea mult ca sunetele stridente , inflexibile si ritmice ale celorlalte instrumente.

Savior Sorrow se concentreaza asupra unor teme emotionale si introspective, iar trupa se dovedeste in stare sa comunice efectiv ideile sale. In timp ce putine piese ies in evidenta ca fiind originale din punct de vedere al versurilor , exista cateva care merita totusi citite mai de aproape. Tema neincrederii se observa in multe piese pe acest CD, iar melodia "Erase the doubt" foloseste cateva figure de stil interesante pentru a transmite gandurile trupei.

Exista o sinceritate emotionala care se observa pe parcursul acestui disc, pe care fanii Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow o vor aprecia cu siguranta. Luand in considerare faptul ca trupa are o anumita personalitate, toti membrii purtant masti, o melodie cu versuri emotionante e putin mai invioratoare.

In piesa "Save Us", se observa o justificare nu numai pt sine , dar pentru umanitate in general, pentru a face o schimbare pozitiva : "And it's all I've ever wanted to believe; That peace could grow inside of you; inspire of me humanity; I hope you're out there somewhere." Din punct de vedere musical, compozitia se potriveste cu versurile pana la un punct apoi slabeste usor pe distors pentru a transmite versurile din toata inima.

In timp ce ultimul album al celor de la Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow este mai sarac in parti impresionante de chitara, vocalului Jeffrey Nothing si versurilor le ramane misiunea de a umple acest gol pentru a completa albumul. Din pacate, de prea multe ori monotonia preia controlul iar trupa uita sa mai adauge putina varietate in acest mix. Putin mai multe riff-uri pulverizate pe parcursul albumului ar fi facut o diferenta mare.

Formatia s-a dovedit in trecut in stare sa creeze melodii memorabile si puternice musical. Savior Sorrow tinde sa se blocheze pe o singura bucata de chitara prea mult, dar cu putine adaugiri, clape si sample-uri, trupa inca e capabila sa aduca ceva nou. In timp ce ultimul lor disc nu este unul exemplar pt Cronica Cronica Cronica Mushroomhead - Savior Sorrow - Savior Sorrow - Savior Sorrow, stilul vocalului Jeffrey Nothing trebuie recunoscut ca unul din cele mai deosebite din lumea muzicii rock din ziua de azi.

MUSHROOMHEAD

Hellcurse

Nota: 6/10