Cronica Napalm Death: Sinceritate brutala

Noul an a debutat in forta cu un concert Napalm Death care judecand la rece, nu s-a ridicat la cote senzationale si raportand la ce s-a intamplat in 2007 cu siguranta cel din urma ramane in continuare unul din cele mai tari concerte din Romania.

Dar sa le luam pe rand anume cu Becker Brau, locatie cu standarde ceva mai pretentioase (drept dovada si preturile extrem de piperate de la bar, dar aici patronul clubului stabileste regulie si nu organizatorul) unde s-a confirmat regula ca pentru un concert bun ai nevoie de ceva mai mult decat un spatiu cu o acustica potrivita, de care oricum Becker dispune si asta s-a vazut la evenimentele precedente.

Asadar locatia nu este suficienta, ai nevoie de un sunet decent care a lipsit din plin atat pe tot parcursul evenimentului. Atat ca prestatie scenica cat si nivel de profesionalism, Taine si Warganism au dat tot ce au avut mai bun in aplauzele unui public care in sfarsit devine mai receptiv cand vine vorba de ale noastre trupe autohtone.

Ambele formatii au avut probleme grave din pricina sunetului, momente in care practic pasajele erau indescifrabile. Recunosc, o parte din piese le-am recunoscut dupa titlu si atat. Daca in sala lucrurile erau destul de confuze, nu vreau sa-mi imaginez cum s-a auzit pe scena. Acestea sunt momentele in care o trupa reuseste sa arate adevaratul potential. Chiar daca Taine si Warganism nu fac parte din zona grind sau in genere a unui stil foarte extrem, s-a dovedit o alegere potrivita pentru opening act.

Nici la Napalm Death situatia nu a fost mai buna. Primele piese au fost practic un zgomot sinistru, nu s-a inteles mai nimic din compozitii, ulterior pe parcurs problemele s-au remediat cat de cat ba chiar spre final calitatea sunetului s-a schimbat radical. Public mai restrans decat data trecuta, circa 400 de oameni poate un pic mai retrasi si nu atat de entuziasti. De Napalm Death ce poti sa spui avand in vedere ca formatia exista inca din 1981? Pe scena o formatie extrem de profesionista si mai ales sincera, lucru din ce in ce mai rar intalnit.

Atitudinea punk a dominat prestatia scenica, chiar si trecuti de 40 de ani membrii Napalm Death raman la statutul de adevarate legende si practic reprezinta o sursa de inspiratie atat muzicala insa mai ales lirica, fiind o trupa cu mesaj fapt pentru care Barney nu a exclus comentariile legate de religie, politica precum si mai recentul conflict din Orientul Mijlociu.

Ca setlist nu s-a pus foarte mare accent pe noul album, s-a mers pe compozitii clasice de pe primele materiale de studio cat si ceva piese de pe Smear Campaign si The Code is Red... Oricum, extrem de placut sa vezi ca dupa atatia ani de activitate o trupa se poarta de parca ar fi primul lor concert, sinceri, entuziasti, multumiti de aplauzele celor din public. Si totusi parca ceva a lipsit.

N-a fost tocmai un concert prost, ba chiar din partea britanicilor a fost un show de nota 10. Sa fie publicul, sa fie sunetul, sa fie sala, cert e ca atmosfera show-ului din 2009 nu se poate compara cu ce a fost acum doi ani, concert care va ramane recunoscut drept unul din cele mai tari evenimente din aria extrema.