Cronica Negura Bunget - OM

Cronica Negura Bunget - OM
Mult asteptat acest nou produs Cronica Cronica Cronica Negura Bunget - OM - OM - OM, mult lucrat si cu greu finisat. Dupa mcd-ul "Inarborat Cosmos", unde linia actuala era schitata, forma finala a gandirii muzicale este pur si simplu impresionanta. O capodopera ajunsa la deplina maturitate - compusa in gen black cu nenumarate pasaje atmosferice - ce curge impletind agresivitatea cu momentele de liniste.
Intro misterios, prevestitor, ("Ceasuri Rele") cu soapte si armonii ciudate ce treptat prinde contur sub forma unui strigat deznadajduit avand in fundal cateva note tinute pe clapa.

Cronica Cronica Cronica Negura Bunget - OM - OM - OM

Capitolul I "Tzesarul De Lumini", ne introduce usor, parca din ceata in atmosfera, prin sunete de riff-uri legate acordice spre tema propriu-zisa. Frumoasa compozitie, in tonalitate minora, aduce in prin plan 2 miscari, ce se completeaza una pe cealalta, una in tempo mediu cu o fraza monodica "leit motiv" a chitarei ce se va repeta pe parcurs de cateva ori si una rapida ce completeaza prin agresivitate specifica genului.

Pe parcurs, intalnim capitole scurte ambient, ce contin diverse fraze in limba romana urmate de sunete de talangi "Primul Om", "Norilor" o compozitie cu percutie ce foloseste interesante artificii in dialog cu clapa si "Al doilea om" ce contine un pasaj din "Primul Om" dar dezvoltat.
"Conoasterea Tacuta", ne prezinta elemente unice in gen ce te fac sa visezi, prin intermediul instrumentelor de percutie xilofon si toaca, la picuri de apa dintr-o pestera. Poate cea mai complexa piesa de pe album, cuprinde nenumarate dialoguri intre voci clean - screaming o percutie lenta de efect si nu in ultimul rand clapa care joaca un rol extrem de important alaturi de pasajele in tapping melancolice ale chitarelor.

Atmosfera este intregita de introducerea in compozitii a instrumentului de suflat popular numit "Tulnic", in "Inarborat" cunoscuta publicului pe de "Inarborat Cosmos" cu numele de "Worldless Knowledge". "De Piatra" cea mai agresiva piesa, cu elemente death ce completeaza sonoritatea black se varsa in "Cel Din Urma Vis" ce are un lung pasaj interludiu ambient pe claviaturi ce te face sa uiti de unde a inceput totul.

Finalul efectiv pe "Hora Soarelui", o mica bijuterie in tonalitati traditionale romanesti unde tema principala interpretata pe fluier este acompaniata de voci suprapuse si chitare fara efect.
Un produs de exceptie de experimental black metal transilvanean ce dovedeste ca apele adanci nu sunt niciodata linistite.

NEGURA BUNGET