Nexus si Spitfire - Cronica de concert

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Iata ca dupa editia a 6(66)-a a festivalului de metal "Bucharest Metal Nights", a venit randul unui eveniment mai mic dar la fel de inimos,desfasurat in deja celebrul club Utopia. Un concert NeXuS a sunat cel putin pentru mine foarte tentant, mai ales ca ultima data cand i-am vazut pe baieti, in club Old School mi-au lasat o impresie foarte buna.

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Spitfire

Cu o oboseala rockeristica dupa recitalul Catamenia de marti seara m-am prezentat la orele 20, 20:15 in club unde probleme de sunet erau in toi. Inca de aici tinerii de la SPITFIRE promiteau cateva coveruri foarte interesante. Zis si facut, din cele 8-9 piese ( nu mai tin minte exact ) vreo 7 au fost coveruri: 4 Metallica, 2 Megadeth si un Iron Maiden. La inceput aveam impresia ca sunt la Jam Session...pe urma am aflat ca baietii aveau pregatite doar 2 piese personale, dintre care una foarte haioasa intitulata "b***h" si care era dedicata PSD-ului... in rest coverurile interpretate respectabil dar totusi s-a vazut lipsa de experienta a trupei, mai ales la partea de voce. Un lucru care l-am remarcat la Spitfire a fost numarul de fani ( la fel de tineri ) care au venit sa-si sustina prietenii din trupa.

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Spitfire

Dupa acest opening in forta ( si anti-manele cum tot zicea vocalul ), au urcat pe micuta scena cei de la NEXUS cu un chef nebun de a canta. Prima piesa care mi-a atras atentia a fost piesa "I" care a sunat foarte bine si prin muzicalitatea ei pune in evidenta calitatile vocalului. In ciuda caldurii insuportabile, domnul Costin Adam, vocalul trupei a continuat sa anime publicul, decimat dupa plecarea sustinatorilor trupei Spitfire, printr-un headbang-ing viguros si schimband cateva vorbe cu cei din primele randuri. O alta piesa foarte bine primita de catre public a fost "Unbeliever" piesa cea mai cunoscuta a trupei.

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Nexus

Mai spre final a venit evident si randul coverului Metallica, "For Whom The Bell Tolls" sunand mult mai bine ca la precedentul concert Nexus. Este primul cover Metallica la care bassul a sunat asa cum trebuie si asta multumita domnului Katala care nu isi prinde de nici un fel degetele in cele 5 corzi ale sale, chiar mai mult el exprimandu-si talentul de tobar mai exact "cinelar", luand locul domnului Adi la una din piese. Concertul s-a terminat cu 3 bis-uri, fiind reluate prima piesa, "Unbeliever" si spre surpriza mea si cred ca si a celorlalti un cover foarte reusit la piesa "Headstones" de la Lake Of Tears.

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Nexus

Tragand linie pot spune ca a fost un concert reusit, singura dezamagire si minus al concertului a fost numarul destul de mic de spectatori, dar tinand cont de densitatea evenimentelor din aceasta perioada este oarecum de inteles.
Bravo Nexus, Bravo Spitfire.

Nexus si Spitfire - Cronica de concert
Nexus