Cronica Novembre - The Blue

Cronica Novembre - The Blue
Ce poti sa spui despre Novembre? Foarte multe, mai ales ca in Romania parereile sunt foarte impartite. Unii ii catalogheaza drept o formatie cu inclinatii feminine (sau gay), in timp ce o mica parte au reusit sa inteleaga care este adevarata esenta Novembre. In fine, gusturile nu se discuta. Cert e ca dupa un Materia care nu a reusit sa se ridice la nivelul lui Classica, in 2007 avem de audiat un album ce intra in categoria back to the roots. Ma refer la The Blue, cel mai nou disc semnat Novembre.

Novembre - The Blue

The Blue este o mare surpriza, in special pentru ca nu continua linia muzicala trasata de Materia. Exista si cateva elemente preluate de pe acel album, insa in mare parte discul se aseamana cu Classica sau Dreams D'azur. Singura diferenta, este ca piesele sunt ceva mai melodice. In ciuda acestui fapt, atmosfera intunecata inca ocupa un loc important in muzica italienilor.

The Blue este un material complex si se intinde pe o durata de peste 60 de minute. Nu este un album de "hituri" pentru rockoteci, sau un disc pe care il poti intelege dupa o singura auditie. Exista foarte multe schimbari de tempo, riffuri elaborate, precum si multe efecte psihedelice. Carmelo este din nou la inaltime. Daca pe Materia, vocea growl a fost prezenta intr-o mica proportie, pe The Blue solistul echilibreaza foarte bine partile vocale.

Am observat ca Novembre au revenit la pasajele de doua chitari, in care prima mentine un background melancolic, in timp ce a doua executa cateva solo-uri remarcabile. Fiecare piesa are un element aparte, in special cand vine vorba de atmosfera degajata. Starea de melancolie a fost intotdeauna un punct forte al trupei.

Novembre - The Blue

Exista si o parte negativa si anume ca piesele sunt foarte incarcate. Ma refer la faptul ca exista pasaje in care gasim mult prea multe efecte si voci. In ce priveste piesle melodice, nu pot sa spun ca Novembre au devenit comerciali. Probabil s-au plictisit de acelasi stil. In ciuda partilor melodice, exista aceeasi atmosfera intunecata.

Compozitiile de progresiv se simt din plin si nu avem parte de piese banale. Tobele au ramas la fel de complexe. Albumul urmeaza o linie bine definita si anume ca fiecare piesa este plasata dupa o anumita logica. Primele 3 compozitii au un tempo ceva mai lent, dupa care urmatoarele 4 au o atmosfera precum si o tehnica diferita, iar in final ultimele 3 piese prevestesc sfarsitul albumului.

Novembre - The Blue

The Blue este un album ce se adreseaza in special fanilor Novembre. Nu stiu cat de mult va prinde in randul ascultatorilor de metal extrem, mai ales pentru ca stilul este acelasi cu care ne-am obisnuit de 10 ani. Pentru mine, este si va ramane o surpriza placuta.

NOVEMBRE

1. Aenemia
2. Triesteitaliana