Cronica Onslaught la Cluj-Napoca

Cronica Onslaught la Cluj-Napoca
Dupa numeroasele probleme si amanari suferite in organizarea acestui turneu, Metal Masters au reusit in sfarsit sa ii aduca pe cei de la Onslaught si pe meleagurile noastre. Din pacate se pare ca nu prea au mai fost luati in serios, judecand dupa numarul redus de persoane (aproximativ 60) care a participat la concertul din Cluj.

Am avut surpriza sa vorbesc cu cativa prieteni dupa concert si sa imi spuna ca nu stiau daca se mai tine si de aceea nu au venit. Organizatorii dau vina pe cei de la Carnal Forge pentru asta, deoarece au postat pe site-ul lor un anunt gen "Turneu Horns Up anulat". Pe langa asta momentul ales nu a fost prea inspirat, se pare ca rockerii clujeni sunt plecati in vacanta de 1 mai.

Marturisesc ca si eu am avut unele reticente legate de acest concert, in primul rand datorita locatiei (nu sunt foarte incantata de clubul Roland Garros cand vine vorba de concerte), a schimbarilor care au avut loc in program (mai intai s-au retras Guerillas din turneu, apoi Carnal Forge) cat si faptului ca nu am fost foarte impresionata de ceea ce am ascultat (doar cateva piese, e drept) de la Onslaught. Am vorbit cu Voda inainte de concert si mi-a spus sa ii urmaresc cu atentie, fiindca am ce vedea. Si a avut dreptate.

Eufobia au urcat primii pe scena, avand sarcina grea de a incalzi atmosfera intr-o sala in prorortie de 90% goala. Nu mai auzisem de aceasta trupa, nu stiam ce canta, dar mi-a atras atentia de la inceput faptul ca toti cei 3 membri ai trupei canta si la voce (in special chitaristul si bassistul). In materie de stil muzical abordat, Eufobia canta o combinatie de death/thrash experimental, destul de original. Incetul cu incetul cei prezenti in sala au inceput sa reactioneze, in special cand baietii au cantat un cover dupa piesa "Breed to Breathe" a celor de la Napalm Death.

Cateva piese, cu titluri ca "Slaughter at the Gay Parade" si "Vibrator" si cu versuri in cuvinte formate din 4 litere, mi s-au parut destul de ciudate si am inceput sa facem glume gen "astia ce canta? porn metal?" dar per ansamblu au sunat bine si cred ca s-au potrivit ca trupa de deschidere pentru Onslaught. La insistentele publicului au mai cantat un cover dupa Agathocles, "Frost Bitten Death/Juicy Fruit".

Playlist Eufobia:

Maligna
Rain of Snails
Breed to Breathe
Pyramid
Slaughter at the Gay Parade
Vibrator
Blindfold
Frost Bitten Death & Juicy Fruit

Pentru a doua oara in Cluj, a venit randul grecilor de la Suicidal Angels sa arate ce pot. Am avut parte de un recital in forta, iar publicul a inceput sa se manifeste cu mai multa indrazneala in ritmuri de old school thrash metal. La incurajarea trupei s-a iscat si un mini mosh pit in fata scenei, dar nu au fost soldate cu victime. Au fost si cateva tentative ale unor indivizi in stare de ebrietate de a urca pe scena dar au fost repede luati de acolo de niste pletosi mai solizi. Printre piesele cantate de Suicidal Angels au fost "Vomit On the Cross", "Evil Attack", "Quench Your Thirst With Christian Souls" sau "Slaughtering Christianity".

Un recital foarte energic, fara pauze de respiro si fara compromisuri. In cazul in care vor mai trece pe la noi, voi merge sa ii vad din nou pe Suicidal Angels.

Dupa o pauza de vreo 20 de minute au urmat si headlinerii. Dupa un intro scurt, Onslaught au intrat pe scena in forta cu piesa "Killing Peace". Am fost din start impresionata de ei si in final mi-a parut foarte bine ca am mers la acest concert.

Am asistat la un recital extraordinar si se vede ca Onslaught este o trupa cu ani buni de experienta in spate, nu am ce sa le reprosez. Au cantat cateva piese de pe noul album, "Killing Peace", "Destroyer of Worlds", "Twisted Jesus", "Planting Seeds of Hate" dar si piese mai vechi de pe "The Force" ("Let There be Death", "Fight With the Beast") si chiar de pe primul album "Power from Hell" (piesa cu acelasi nume si "Angels of Death").

Solistul Sy Keeler are o prestatie foarte buna live si acelasi lucru il pot spune despre toti ceilalti membri ai trupei. Cu toate ca publicul nu a fost numeros, reactia lui a fost plina de entziasm, cred ca nu era nimeni in sala care sa nu se agite, iar trupa a apreciat mult acest lucru. Thrasherii din sala au cerut in final un bis, iar trupa a ramas pentru inca una sau doua piese.

Sonorizarea a fost foarte buna la toate trupele, poate putin cam tare la un moment dat. In concluzie, a fost un eveniment de la care nici un thrasher care se respecta nu ar fi trebuit sa lipseasca. In cazul in care aveti ocazia, va recomand sa mergeti sa vedeti acest concert fiindca nu aveti decat de castigat o seara de pomina in stil old school thrash metal.

Playlist Onslaught:

Killing Peace
Let There be Death