Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Sa faci un concert sau festival in timp ce joaca Nationala si cu doua zile inainte de un concert In Flames necesita o doza foarte mare de curaj. Exact acest curaj l-au avut organizatorii Katabasis Festival cand au incropit un lineup care i-a avut drept cap de afis pe italienii de la Opera IX, o trupa relativ necunoscuta pe meleagurile noastre, dar care a adunat aproximativ o suta de persoane sambata in Live Metal Club.

Iar n-am ajuns de la inceputul concertului asa ca va rog din nou sa ma scuzati. Din ce-am aflat, Cyborg n-au mai cantat, N.O.X. au rupt-o death metal style destul de bine iar Loudrage au incalzit ceva plete in fata scenei.

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Intru in branza direct cu Sincarnate pe care nu i-am mai vazut live de ceva luni bune (cred) si pot zice ca sambata in LMC mi-a fost prezentata o trupa cu un sound destul de nou pentru urechile mele. Sincarnate au terminat cu experimentele si s-au axat pe stilul care cumva i-a consacrat: doom batranesc cantat cu preponderenta growl alaturi de un instrumental mai mult de funeral doom decat de doom clasic. Si dupa ce am zis de nu stiu cate ori doom intr-o singura fraza tocmai pentru a sublinia foarte clar incotro bate trupa, pot zice ca se simte lipsa prezentei live din ultima vreme precum si ceva nesincrozinare pe anumite piese.

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Dar avand in vedere ca nu cantau cu My Dying Bride ci cu Opera IX, nu e o problema chiar atat de mare. Sunetul pe fata a fost destul de haotic si bag mana in foc pentru asta avand in vedere ca n-am recunoscut vreo trei piese care-mi plac decat la refren. Am observat din nou armata de fani Sincarnate prezenta la mai toate concertele. Daca vor repeta mai des si daca vor canta mai des, Sincarnate promite foarte, foarte multe (oricum, stiati asta deja).

Au urmat apoi Grimegod care ne-au prezentat un Tubi cu plete alaturi de o trupa Grimegod schimbata din ce-mi aduc eu minte. Grimegod suna mai modern si mai legat, facand un mare pas in secolul XXI. Au adus si ceva nou, o solista vocala membra permanenta a trupei care adauga un plus de armonie si vitalitate pe anumite pasaje. In mod normal sunetul le-a jucat feste asa ca din pacate fata se auzea foarte rar uneori avand impresia chiar ca miauna la propriu. Oricum, ne-au prezentat o combinatie frumoasa de doom cu death metal si ceva riffuri mai moderne care sincer ar merita mai mult public mai ales avand in vedere experienta de titan de underground pe care trupa o are.

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

O mica pauza si exact cand am aflat ca Romania a luat bataie cu 3 la 2 de la Serbia, exact cand ma gandeam ca cel putin 200 de rockeri regretau in fata televizorului ca nu au venit in Live Metal Club, OPERA IX au urcat pe scena in aplauzele publicului. Ce mi-a placut din prima a fost ca au inceput cu piesa mea preferata, Malventum, cantata in forta si cu tremurici la bas / stomac. Dupa atatia ani italienii ne-au demonstrat ca nu trebuie sa ai 30 de showuri pe luna ca sa canti bine live (a se vedea comparatia cu alte nume "mari" de-afara) ci trebuie doar sa dai din tine tot ce ai mai bun.

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Acelasi black metal melodic pe alocuri cu care ne-au obisnuit a ridicat mai toate pletele din club in aer, publicul aplaudand intens mai dupa fiecare piesa a trupei. M-am gandit cumva nostalgic la show-ul pe care l-am organizat acum trei ani in Old School unde combinatia Negura Bunget - Opera IX a fost letala (evident, la figurat) dar fara sa uit sa compar si inghesuiala groaznica de suflete de atunci (generata de o aproximatie proasta a numarului de spectatori care incap in sala, aproximatie pe care mi-o asum). Revenind la show-ul din LMC, pot spune ca cei care au preferat sa vada meciul au pierdut un mare show cu o trupa care merita mult, mult mai mult.

In concluzie, prima editie Katabasis Festival a fost un succes din punctul meu de vedere. Trupe alese bine, intarzieri lipsa, sunet destul de bun atat la trupele de deschidere cat si la headliner, pacat totusi de prezenta redusa. Sper ca cei care inca tin steagul undergroundului sus sa "dea vina" pe imprejurare si nu pe interesul scazut al metalistilor romani.

Cronica OPERA IX: Maleventum Katabasis

Poze de la concert gasiti aici: OPERA IX la Katabasis Festival