Pantera - Cowboys from Hell (cronica de album)

de Alex Warheart

Dedic asta tuturor fanilor PanterA. In cinstea lui DIMEBAG! Pantera - CFH - 1990 .

Ce a insemnat asta pentru fanii PanterA si pentru ei inclusiv? Daca nu stiti,va spun eu ... multa faima.

Initial PanterA, trupa vestita de glam metal,a devenit in 1990, o importanta trupa de groove metal.

Phil Anselmo, Rex Brown, Vinnie Paul si Dimebag Darrell sunt membrii trupei din 1990 pana in 2003 cand s-au despartit.PanterA au influentat si influenteaza in continuare trupe, oameni, etc,chiar daca Dime a fost impuscat pe scena in 2004 pe cand canta alaturi de fratele sau,Vinnie Paul in trupa DAMAGEPLAN ,in Texas. Momentam Vinnie Paul canta alaturi de cei de la Hellyeah .

Asa,sa revenim. Albumul CFH are un tracklist de 12 piese:

1.Cowboys From Hell
2.Primal concrete sledge
3.Psycho Holiday
4.Heresy
5.Cemetery Gates
6.Domination
7.Shattered
8.Clash with reality
9.Medicine man
10.Message in blood
11.The sleep
12.The art of shredding

Si sa incepem.

COWBOYS FROM HELL... Piesa care a insemnat cam tot ce este trupa,albumul,colectiile si vinylurile. Ma refer la faptul ca piesa asta,a fost cea mai adorata,si numele folosit cel mai des. Aici ma refer la DEAN FROM HELL-ul lui Dimebag,la Cry Baby-ul From Hell al lui Dimebag. Piesa si albumul CFH,le-a adus un nume mare celor de la PanterA. Riff-urile lui Dimebag din piesa Cowboys From Hell sunt uimitoare.O piesa care te va face sigur sa dai din cap sau sa faci pogo, eventual crowd surfing. Versurile sunt extraordinare ,iar vocea lui Phil Anselmo combinata cu riffurile marelui Dimebag,te ridica in aer .

>Solo-ul are elemente pure PanterA: Whammy, brutalitate melodicitate. Defapt,asta inseamna PanterA! Libertate de exprimare (stiu ca citesti asta acum Solocaust) Cover now out they are the cowboys from hell daca pot spune asa. Merita 10 din 10.

Primal Concrete Sledge. Clar,piesa asta inseamna brutalitate si libertate. “Come and be with me live my twisted dream” .Super,nu? “Pro devoted pledge,time for primal concrete sledge”. Sunt sigur ca partile astea din piesa va plac.. Asculta performanta piesei live, in 1991 in Moscova. Nu am spus nimic de intro? Ce pot spune, Phil vorbeste chiar repede engleza. Riff-urile brutale ale lui Dimebag te fac sa le admiri de fiecare data plus ca piesa suna extraordinar si studio version dar si live.Repet ca in cronica despre ultimul album COB,nu am teorie muzicala,dar incerc sa fac ceva pe placul si pe intelesul tuturor.Pe multi asta-i intereseaza.Primal Concrete Sledge este interesanta prin melodicitatea versurilor si brutalitatea riffurilor. Desi piesa este scurta,certitudinea mea ca piesa este excelenta,este si va fi de lunga durata.

Psycho Holiday. Pff, iar numai cuvinte de bine?”It’s time to set my people free” ca sa-l citez pe Phil. Intro-ul, super mitraliera si super idee. Sa nu uit sa mentionez si super videoclip. O piesa care te face sa topai ca Phil la live-uri, sau sa faci niste pogo.Excelente riffuri si versuri (le aveti mai sus).

Heresy. O da. Ce intro amuzant,sigur a-ti dat din cap pe el sau a-ti dat din picioare ca un drummer bun ce sunteti.Vocea lui Phil este putin ascutita si suna... Holy Heresy.. nu vroiam sa spun rau..vroiam sa spun super. Asta e adevarul! Solo-ul lui DIME e super frumos.Scurt dar bun.. 10 si acestei piese.. Bagati piesa si rupeti-va gatul pe ea! Spor!

Cemetery Gates. O da.. e cineva caruia nu-i place piesa? Nu cred.

I didn't ask him why
I will remember
The love our souls had
Sworn to make
Now I watch the falling rain
All my mind can see
Now is your (face)

Da,astea au fost cateva versuri. Ce riff-uri super,la inceput linistit si apoi mai brutale pe care poti da din cap de minune. Revine la lent si dupa riff-ul mai rapid preia controlul.

Hmm, riff-urile se repeta pana la solo.Mai e un mini solo si dupa solo-ul propriu.Excelent solo,nemuritorule Dimebag! Believe the word,I will unlock my doooor, and pass the Cemetery Gates.Super Squeal de chitara Dime !! Si piesa se termina... tragic, nu am ascultat-o decat de vreo zece ori ca sa scriu asta.

Domination.

Agony is the price
That you''''ll pay in the end
Domination consumes you
Then calls you a friend
It''''s a twisted faaall !!

Super versuri, nu? Live-ul din Moscova a fost super. IT WAS DOMINATION! Super tobe si super bass sound.Super public,super prezenta scenica a trupei! Solo-ul lui Dime imi suna in urechi si port mandru pe mine tricoul cu PanterA. Ce solo, cat de ascutit si cat de reusit!! Whammy power!Urmeaza Vinnie’s drummin’ moment,alaturi de Dimebag apoi.Super momentul. Outro-ul e super fain!Toata piesa e faina! Da,10 !

Shattered. Wow,dar multe piese mai am!! E super si piesa asta,n-am ce spune. Freezing, there's no healing families are dying. Riff-uri care te pun in miscare si minunata voce a lui Phil. SING PHIL, SING, BECAUSE YOU ROCK!! Asa si Dime... uimeste-ne cu sunetul chitarii tale.. (De unde nu s-ar mai naste DIMEBAG o data...) Un outro solo si la sfarsit, ceva spart. Ingenios !

Clash with reality. Oo da!! Taram, taram, tarararam. Super riff de inceput. Apoi niste sirene pe riff-urile lui Dime.. Hey,nu-i stricati piesa lui Dime..Phil, incanta-ne! Clash with, aaugh! Cat de meledioasa este piesa asta! Cred ca m-am repetat, asa ca voi sari la bridge. Inainte de solo avem un riff mai rapid si mai puternic. Asta ma face sa fiu liber,sa-mi exprim opinia liber,asta inseamna pentru mine PanterA si metal-ul
Solo-ul lui Dimebag... Extraordinar... Clash with reality,weaaugh. Riff rapid pentru outro.Au incheiat super!
Si asa mai dau un 10.

9 din 12..

Medicine Man. Imi place numele! Imi place si partea cand Phil incepe sa vorbeasca. Geniala partea aia. He’s the medicine maaan,yeaagh! Ce sa spun,trec la solo-ul ala fain! Uimitor sound..PanterA ne defineste pe toti !

10 din 12. Message in blood. Vinnie Paul drumming si Dimebag guitar riffs,misto combinatie! It’s the message in blooood! Solo Dimebaaaaaag. Daaa. Message in blood, message in blood! Si asa am terminat si cu piesa asta. Ce nota ii dau? Clar,10.

Piesa numarul 11. THE SLEEP. The sleep, o piesa destul de faina, avand in vedere intro-ul si versurile. Solo-ul are elemente din intro si niste squeal-uri chiar faine. DIME – King of whammy squeals - Un outro fain,asta e tot ce pot spune la cat de obosit sunt.

Sa trecem la urmatoarea piesa..(Da,i-am dat 10 si piesei asteia. E geniala). The art of shredding. Ultima piesa,dar cu un nume genial.DIMEBAG detinia arta shredding-ului si whammy squeal-ului – parerea mea - . Asa,repet. Ultima piesa.Squeal-ul si un riff care ma doboara,asta pentru ca-mi place mult. Dime nu a compus niciun riff naspa. Solo-ul e foarte ingenios, piesa e incredibil de buna, si versurile.

Am terminat cu toate piesele. Am dat zece tuturor pieselor. Asta nu inseamna ca albumul este perfect. Nu sunt expert in muzica,sunt incepator(cum se spune acum wannabe,ca sa va simtiti voi bine,criticilor!) Albumul este excelent intr-adevar si PanterA la fel. Sper ca in comentarii sa vad numai pareri de bine,dar si posibile noutati,sau asa zise imbunatatiri.

Very very special thing... RIP DIMEBAG si multumim pentru muzica pe care ai facut-o!!

Inca o data,multumesc tuturor si RIP DIMEBAG !!