Cronica Phoenix la Sibiu de Revelion

Cronica Phoenix la Sibiu de Revelion
A venit si ziua Aceea. Ultima zi a anuluiprima zi a anului. Si credeam ca le-am vazut pe toate. 25 de mii de oameni se indreptau sper acelasi loc- Piata Mare a orasului. Sibiul devenise un loc de parcare generala. Mi-am lasat si eu masina in mijlocu intersectiei, unde am prins loc si am fugit repede repede sa nu pierd nimic din concertul Phoenix.

Se imbulzeau, se calcaucare cum sa prinda loc mai aproape de scena.Ora 11 fix. S-a dat startul la nebunia generala.Piese noi, format vechi, multe mame si tati care zambeau catre scena ce degaja caldura cu Mircea Baniciu in frunte. Si binenteles noi astia mai marunteii ... generatia "pro", care ne dadeam mari si tari . M-am invartit pana nu mi-am mai gasit sticla de sampanie. Toti-unii cu altii. Am dansat si cu vecina lui bunica.

Baba Novak. Nici nu cred ca mai e nevoie sa spun ce melodii au cantat. Si asta a fost doar partea intai, care s-a incheiat cu binemeritatul joc de artificii de la miezul noptii.3.2.1.La Multi Ani, europenilor ! Am dat noroc, fiecare cu sticla lui de sampanie, ne-am pupat, ne-am urat, toate aleacerul de foc ne-a imbatat pe toti.Vreo doua zeci de minute. Si subit ca niciodatanunta!

Nici nu mai stiu ce-a urmat, pentru ca in jurul meu era o masa mare de oameni care canta la unison cu mai marii timpurilor. M-am dezlantuit "heeeeeeeeeeei tramvai", am dansat cu tata pe "strunga"cu matusha pe "zori de zi"si cu tot felul de alte rude Si inca nu era tot. Dupa cele 50 de minute prefigurate partii intai a concertului..urmau altele 60..care s-au transformat in 120.

Am ramas impresionata de domnul Cristi..care s-a incapatanat la niste solo-uri cot la cot cu Ovidiu Lipan-Tandarica. Da dom`le, oameni care vor fi vesnic tineri. S-a dat finalul la "Negru Voda" insa publicul n-a fost de acord. Ne-am luptat sa mai primim. De undeva de departe se auzea ecoul " bis..bisbis..". Si nimeni n-a ramas dezamagit pentru ca timisorenii s-au urcat din nou pe scena (asta daca au mai apucat sa coboare) si ne-au incins la o "Mica Tiganiada".Publicul in delir. Si lovitura finala direct pentru sufletelele noastre de romani "Andri Popa"..a venit cum nu se putea mai bine. BUUUM.

Nu cred ca mai trebuie sa imi exprim laudele domnului Covaci, sau celorlalti. Mai bine le-am da un premiu de excelenta pentru ca au reusit sa realizeze o sinteza organica si foarte convingatoare intre folclorul romanesc si muzica moderna. Si cu ocazia asta La multi ani lor pentru cei 45 de ani de activitate pe scena muzicala, la multi ani si noua ca suntem europeni acuma, si la mai muuulte concerte!

"toate au fost la timpul lor ceva exagerat".

Andreea Gheorghe