Cronica Phoenix: Un concert mult asteptat

Am ajuns la Casa de Cultura a Studentilor cu cateva minute inainte de inceperea concertului Phoenix si cand am intrat in sala am constatat ca era deja plina ochi. Oameni de toate varstele, de la generatiile tinere pana la cele de o varsta cu membrii trupei, erau nerabdatori sa (re)vada legendara trupa.

Oricine a fost vreodata la un concert Phoenix stie care este atmosfera, asa ca nu o sa insist prea mult asupra acestui aspect. Cu toate ca au in spate mai bine de 45 de ani de activitate, Phoenix nu prea dau semne de oboseala, asa ca nici acest concert nu a facut exceptie de la regula, si anume: publicul a cantat toate piesele impreuna cu ei, i-a aplaudat incontinuu, s-au cerut bis-uri iar sala s-a ridicat efectiv in picioare.

Ce a fost inedit de aceasta data a fost faptul ca Phoenix l-au avut ca invitat, pe cateva piese ('Vremuri', 'Andrii Popa', 'Canarul'), pe primul lor vocalist, Moni Bordeianu, pe care probabil cei din generatia mai tanara nu il cunosc. Cred ca eu personal nu i-am mai vazut de prin 2007, asa ca nu eram familiarizata nici cu noul lor vocalist, Bogdan Bradu, care (ca tot veni vorba) mi s-a parut ca se potriveste perfect stilului si atitudinii grupului.

Concertul a tinut putin peste o ora si jumatate, timp in care am ascultat cele mai cunoscute piese ale trupei, dintre care amintesc 'Mugur de Fluier', 'Mica Tiganiada', 'Nunta', 'Fata Verde', 'Te Intreb pe Tine, Soare', 'In Umbra Marelui Urs', 'Apocalipsa', 'Liber'.

Am remarcat ca Nicu Covaci avea ceva probleme cu vocea, asa ca nu a intervenit foarte mult. Au mai fost cateva incidente minore (ceva probleme cu bass-ul la un moment dat), insa publicul a asteptat rabdator pana ce s-au remediat. In rest, totul a decurs perfect. Concertul mi s-a parut cam scurt, insa totul urma sa continue intr-un club din oras, intr-o atmosfera mai privata, alaturi de fanii care doreau sa asculte mai multe piese.

Nu sunt o mare cunoscatoare in ale genului, dar ce e frumos e frumos si in concluzie, am avut parte de o seara placuta si bine organizata la Cluj-Napoca.

H_E_L