Cronica Quo Vadis: Silence Calls The Storm

Quo Vadis s-a dovedit un eveniment neasteptat de bun si spun 'neasteptat' judecand dupa ultimele doua evenimente in materie de death tehnic anume Cynic si Atheist, doua evenimente care au dezamagit daca ne gandim la numarul platitorilor de bilet.

Sigur nici Quo Vadis nu s-au bucurat de un public foarte numeros insa parca cei circa 200 de oameni au fost suficienti pentru a lasa o impresie cat se poate de placuta atat pentru trupa cat si cei veniti mai degraba din curiozitate.

Si cum deja problemele legate de Live Metal Club au fost date oarecum uitarii si asta datorita echipei de la Green Sound care si-a facut treaba mai mult decat onorabil, trec direct la prezentarea trupelor si incep cu Illuminati, mai exact cu un nou membru in persoana lui Sep (Taine). De Illuminati am tot scris asa ca o sa subliniez doar ce e nou in formula. Partea surprinzatoare ca sa zic asa e ca basul urmeaza o linie simpla si corecta, ceea ce confera un echilibru deja necesar pentru ceea ce canta Illuminati. Poate o formula muzicala prea complicata pentru unii, cert e ca pe felia lor Illuminati se descurca foarte bine.

Au urmat Spectral, formatie care la capitolul sunet ridica ceva probleme datorita lipsei unui tobar (lipsa deja devenita obisnuinta) fapt pentru care baietii apeleaza de fiecare data la al cincilea membru 'computerizat'. Sunetul i-a avantajat chiar, iar formatia pitesteana a reusit sa prezinte cu succes atat compozitii de pe Autopsy Of Hope cat si de pe viitorul disc. Instrumentatie destul de elaborata, compozitii in forta si cred ca singurul lucru pe care pot sa-l reprosez ar fi pe partea vocala unde se pot completa cu usurinta anumite pasaje lasate libere. Ce-i drept se vede experienta concertelor din urma, pana la urma Spectral merita incurajati mai ales ca sunt genul de formatie ce persevereaza.

Pentru Taine a fost ultimul concert. Ultimul concert inainte de lansarea mult asteptatului material de studio ce se pare ca va fi un album conceptual. Un Andi vizibil entuziasmat de faptul ca se afla pe aceeasi scena cu Quo Vadis, poate si mai relaxat decat de obicei. Show-ul a mers 'pe banda' daca se poate spune, in binecunoscutul stil Taine si aici nu cred ca mai e nevoie sa completez, cine a vazut cel putin un concert stie la ce ma refer. Pacat ca in ultima vreme parca interesul publicului e mult mai scazut decat concertele de acum cativa ani de la Preoteasa.

Quo Vadis, trupa care cel putin in Vest ramane un punct de reper important in ce priveste aria death. Si pe buna dreptate, canadienii au gasit o formula muzicala ce ofera cate ceva pentru fiecare amator de metal. Acum referindu-ma la acel 'neasteptat', show-ul Quo Vadis nu a fost deloc static si poate chiar surprinzator pentru unuii.

Cert e ca acesti canadieni nu tin cont de limitele impuse de anuminte minti incuiate. Si cum legatura cu compatriotii de la Despised Icon e destul de stransa, Quo Vadis au apelat chiar si un wall of death show completat de prezenta foarte antrenanta a noului vocal parca rupt din 'filmul' deathcore.

S-a inceput in forta cu Silence Calls The Storm urmata de playlist-ul anuntat si inainte de concert anume Absolution, Break The Cycle, Tunnel Effect sau Dead Man's Diary. Sii privind per ansamblu publicul a primit exact ceea ce a asteptat ba chiar mai mult. Eu personal ma asteptam la un show destul de static in genul Atheist din Studio Martin si ma bucur cand spun ca am avut asteptari prea mici. Quo Vadis a fost complet, atat vizual cat si muzical.

Filmari cu formatiile Quo Vadis, Taine, Spectral, Illuminati, din concertul sustinut pe 6 aprilie la Bucuresti, in Live Metal Club, pot fi urmarite pe METALHEADTV mai jos:

QUO VADIS In Live Metal Club

O galerie foto a concertului Quo Vadis poate fi vazuta mai jos: